طرز تهیه غذاهای رژیمی خوشمزه با سبزیجات در کمترین زمان

مهر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
غذاهای رژیمی خوشمزه با سبزیجات

زمانی که حرف از رژیم و غذاهای رژیمی برای لاغری سریع با سبزیجات می‌شود، اغلب ما به یاد غذاهای بد مزه می‌افتیم که به سختی باید آنها را بخوریم و هضم کنیم. اما باید بدانید که می‌توان با همان مواد غذایی اولیه که در غذاهای به قول خودمان بد مزه وجود دارند، غذاهایی خوشمزه، خوش طعم و رژیمی درست کنیم، که دوران رژیم را برای ما آسان‌تر کنند و ضمن سالم بودن به ما در کاهش وزن کمک کنند. تهیه این غذاها وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت تنها کافیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از این غذاهای رژیمی با سبزیجات آشنا شوید.

غذای رژیمی با سبزیجات و صیفی جات

شما می‌توانید با این دستورهای غذایی یک غذای رژیمی خوشمزه برای خودتان تهیه کنید، که علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می‌دارد به کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند.. سبزیجات معمولا کالری کمی دارند و به دلیل فیبر بالایی که دارند، خاصیت سیرشدگی زیادی دارند.

  • کاسرول کدو سبز و سیب زمینی

مواد لازم: کدو سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیر، روغن زیتون

کدو سبز، سیب زمینی و گوجه را با قطر برابر و به یک اندازه برش بدهید. سیر را با مقدار کمی روغن زیتون تفت داده و پوره گوجه و ادویه را به آن اضافه کنید. در ظرف مناسب فر که دیواره داشته باشد، مقداری از سس را بریزید و سپس کدو سبز، گوجه و سیب زمینی را در ظرف بچینید. توجه داشته باشید که ترتیب را رعایت کنید. پس از آن مابقی سس را روی آن ریخته و داخل فر بگذارید. در این مقاله با طرز تهیه سالاد سیب زمینی آشنا شوید.

  • خوراک قارچ و هویج

مواد لازم: قارچ، هویج، پیاز، فلفل دلمه‌ای، روغن زیتون

سبزیجات را به مدل دلخواه خرد کرده و بخارپز کنید. سپس مقدار کمی در روغن زیتون تفت داده و ادویه را به آن اضافه کنید. زمانی که آب قارچ تبخیر شد غذا آماده است. در این مقاله با انواع غذای رژیمی خوشمزه با قارچ بیشتر آشنا شوید.

  • خوراک سبزیجات

مواد لازم: قارچ، هویج، پیاز، کلم بروکلی، کرو سبز، فلفل دلمه‌ای، نخود، جوانه ماش

ابتدا نخودها را بپزید و در مرحله بعد پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید. هویج را نیز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید تا نرم شود. سپس دیگر سبزیجات را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در ظرف گذاشته و اجازه دهید تا بخارپز شوند. در آخر نخود را به آن اضافه کنید و به همراه ادویه تفت دهید. برای سرو روی آن جوانه ماش ریخته و نوش جان کنید.

غذای رژیمی با سبزیجات و صیفی جات

عکس غذای رژیمی با سبزیجات

عکس غذای رژیمی با سبزیجات

خوراک سبزیجات رژیمی در فر

این دستور غذا بسیار راحت و سریع آماده می‌شود. در تهیه این غذا از هر سبزیجات و صیفی جاتی که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید. 

مواد لازم: کلم بروکلی، گل کلم، سیب زمینی، لوبیا سبز، کدو، بادمجان، هویج، قارچ، پیاز، سیر

ابتدا سبزیجات را به دلخواه خرد کنید و در ظرفی بریزید. پوره سیر، ادویه‌ها و روغن زیتون را به سبزیجات اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. آنها را درون فر قرار دهید تا خوب بپزد. این سبزیجات را می‌توانید در کنار گوشت، مرغ و ماهی و یا حتی به تنهایی نوش جان کنید.

لیست غذاهای رژیمی با سبزیجات بدون نان و برنج

غذاهای رژیمی یکی از سخت‌ترین مراحل برای لاغری و کاهش وزن هستند. اگر می‌خواهید غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای در برنامه غذایی خود داشته باشید این قسمت را از دست ندهید.

  • جو دو سر و میوه: جو دو سر یکی از بهترین غذاهای حجم دهنده است. آن را با شیر مخلوط کنید و برای شیرینی این ترکیب از عسل و یا شیره خرما و انگور استفاده کنید. برای اینکه مزه بهتری بدهد، می‌توانید روی آن را با میوه‌های فصل بپوشانید و برای صبحانه نوش جان کنید.

غذای رژیمی بدون نون و برنج

 

غذاهای سبزیجاتی رژیمی خوشمزه 

اگر به دنبال غذاهای بدون گوشت رژیمی هستید و یا گیاه خوار هستید این دستور غذاها را از دست ندهید.

  • استانبولی: استانبولی یکی از محبوب‌ترین و البته ساده‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذا را می‌توانید با برنج قهوه‌ای درست کنید تا مقدار کالری کمتری داشته باشد. سیب زمینی، گوجه فرنگی و برنج به شما این امکان را می‌دهد تا این غذا را در برنامه رژیم غذایی خود داشته باشید.
  • دلمه گیاهی: دلمه یکی از انواع غذای بدون برنج ایرانی است که تنوع بسیار زیادی دارد. از دلمه برگ مو بگیرید تا دلمه بادمجان، کلم، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و غیره. معمولا در مواد داخل دلمه از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید از گوشت در طبخ دلمه استفاده نکنید می‌توانید به کلی آن را حذف کرده و یا از سویا جایگزین آن استفاده کنید.
  • راتاتویی: این غذای بین المللی خوش طعم را می‌توانید با ترکیبی از بادمجان، کدو، گوجه فرنگی، هویج و فلفل دلمه‌ای درست کنید و با سس و ادویه‌های مختلف طبخ کرده و نوش جان کنید. علاوه بر آنکه در طبخ آن گوشت وجود ندارد، دارای مقدار زیادی سبزیجات بوده و رژیمی است.

غذاهای رژیمی لاغری با سبزیجات

باید بدانید که اگر می‌خواهید یک رژیم اصولی داشته باشید، باید تمام گروه‌های غذایی را در برنامه غذایی خود جای دهید. بنابراین خود را محدود نکرده و هیچ ماده غذایی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید.

  • سوپ‌های رژیمی: سوپ جو (گزینه مناسب سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد)، سوپ قارچ، سوپ عدس، سوپ گوجه (همچنین میتوانید به مقاله طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی نیز مراجعه کنید)
  • غذاهای رژیمی با سیب زمینی: سیب زمینی تنوری، خوراک سیب زمینی و سبزیجات، سیب زمینی شکم پر، سیب زمینی و قارچ
  • سبزیجات و صیفی‌جات: انواع غذاهایی که با سبزیجات و صیفی‌جات درست می‌شود.
  • انواع خوراک‌ها: میرزا قاسمی، کشک و بادمجان، خوراک کوفته ریزه، باقالاقاتوق، خوراک مرغ و سبزیجات