آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره: راهکار رشد کسب و کارهای مادر و کودک

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره

در دنیای مدرن امروز، حضور کسب و کارها در فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. با گسترش فناوری و افزایش استفاده از رسانه‌های دیجیتال، رویکردهای تبلیغاتی سنتی دیگر کافی نیستند و این امر تأثیر حضور دیجیتال برندها و ارتباط با مخاطبین هدف در این بسترها را روز به روز بیشتر می‌کند. در این میان، آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره با ارائه خدمات تبلیغاتی در رسانه‌های دیجیتال برای کسب و کارهای حوزه مادر و کودک، در تلاش است تا ضمن ایجاد پل ارتباطی مؤثری بین کسب و کارهای فعال در این حوزه و مخاطبان هدف آن‌ها با بهره‌گیری از تخصص، دانش و شناخت خود از مخاطب به تأثیرگذاری هرچه بیشتر آن‌ها کمک کند.

• معرفی گهواره

گهواره بزرگ‌ترین مرجع فرزند پروری و تربیت کودک در ایران است. ما در گهواره به‌دنبال افزایش آگاهی والدین از طریق ارائه‌ی اطلاعات دسته‌بندی شده متناسب با سن فرزندشان هستیم. 

گهواره با در نظر گرفتن وب‌سایت، اپلیکیشن و پیج اینستاگرامی خود با بیش از 1،500،000 کاربر، فضای رسانه‌ای هدفمند و مؤثری را فراهم کرده است و در تلاش است تا در مسیر پرورش کودک، یاوری برای خانواده‌ها باشد.

مهم‌ترین ارزش‌های گهواره، ارائه‌ی اطلاعات درست و معتبر و مشتری‌مداری است. 

فضاهای تبلیغاتی گهواره، فضای بسیار مناسبی برای کسب و کارهای حوزه مادر و کودک و یا کسب و کارهایی است که به رسانه‌های هدفمند و هم‌راستا با پرسونای گهواره نیاز دارند تا محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنند.

• گهواره چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدمات اپلیکیشن گهواره را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد:

گهواره چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

ابزارها: والدین می‌توانند با ابزارهایی نظیر ابزار ثبت تغییرات رشدی و مقایسه آن با نمودارهای استاندارد، ابزار خواب، ابزار تغذیه و... روند رشد کودکشان را دنبال کنند و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی را به موقع انجام دهند.

پیام مشاور هوشمند: از این طریق، والدین به جای مطالعه مطالب گمراه‌کننده و گوناگون، روزانه با دریافت پیام مشاور گهواره، مطالب متناسب با سن دقیق کودک خود را می‌خوانند.

شبکه اجتماعی: والدین می‌توانند از این طریق با پدر و مادرانی که کودکان همسن کودکشان دارند ارتباط برقرار کنند. سؤالات خود را از آن‌ها بپرسند و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند.

فروشگاه: در این بخش والدین می‌توانند با مراجعه به بیش از 500 فروشگاه تخصصی آنلاین مادر و کودک، محصولات مورد نیاز خود را از تأمین‌کنندگان در سراسر کشور دریافت کنند.

یکی از محتواهای اصلی و مهم گهواره، شبکه اجتماعی و امکان تبادل نظر مادران با یکدیگر است.

این امکان به والدین اجازه می‌دهد تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. میزان استقبال کاربران به حدی است که روزانه 130 هزار کاربر فعال از این بخش بازدید کرده که هریک به صورت میانگین 30 دقیقه زمان در شبکه اجتماعی گهواره صرف می‌کنند و حدود 120,000 سؤال و جواب منحصر به فرد توسطشان در این بخش ثبت می‌شود.

محتوای اصلی پلتفرم گهواره شامل دوران بارداری، زایمان، دوران نوزادی و کودکی است. در نتیجه درصد قابل توجهی از مادران باردار و والدین دارای کودک زیر 6 سال فارسی‌زبان، مخاطب گهواره هستند.

• چگونه می‌توان از بسترهای گهواره برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی استفاده کرد؟

رسانه‌های زیر، دارایی‌های اصلی گهواره را تشکیل می‌دهند:

اپلیکیشن، وبسایت، شبکه‌های اجتماعی گهواره و یوزربیس آن

اپلیکیشن گهواره:

اپلیکیشن گهواره با بیش از 1.5 میلیون نصب بر روی اندروید و iOS، اصلی‌ترین دارایی برند است. مخاطبین با نصب اپلیکیشن گهواره، به اطلاعات و ابزارهایی مانند پیام مشاور، بازی، تغذیه، خواب، ثبت رشد و... دسترسی پیدا می‌کنند که به آن‌ها در رشد، تربیت و سلامت کودکانشان یاری می‌رساند.

اپلیکیشن گهواره و پتانسیل‌های تبلیغاتی آن، در کنار وبسایت و شبکه‌های اجتماعی آن زمینه مناسبی برای دیده شدن برندهای حوزه مادر و کودک هستند.

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن:

بسیاری از تعاملات کاربران در اپلیکیشن به واسطه‌ی سیستم پوش نوتیفیکیشن هوشمندی که در گهواره وجود دارد رقم می‌خورد. به طوری که کاربران در دایره‌ی افرادی با شرایط مشابه خودشان قرار گرفته و به وسیله‌ی پوش نوتیفیکیشن از فعالیت‌های دیگران مطلع می‌شوند. در نتیجه‌ی پذیرش پوش نوتیفیکیشن به عنوان بخشی از محصول گهواره، این ابزار یکی از پربازخوردترین رسانه‌های اپلیکیشن است. 

نمایش بنر:

بنرهای اپلیکیشن، در بخش‌های پربازدید گهواره اعم از شبکه‌ی اجتماعی، صفحه‌های جزئیات پرسش و پاسخ کاربران و صفحه‌ی اعلانات نمایش داده می‌شوند. که در این بخش امکان سگمنت کردن بنرهای مختلف بر اساس هفته بارداری مادران و یا سن کودک آن‌ها وجود دارد.

سؤال همسان:

در صفحه شبکه اجتماعی، جایی که بیشترین بازدید اپ صورت می‌گیرد، کارت سؤالی شبیه به کارت سؤال بقیه مامان‌ها برای برند قرار می‌گیرد، به طوری که در نگاه اول نمی‌توان متوجه تبلیغاتی بودن این کارت سؤال شد. CTR تبلیغات همسان تقریباً 8 برابر تبلیغات غیرهمسان بوده و بازدهی خیلی خوبی دارد.

انجمن‌های برند شده:

در قسمت انجمن‌های شبکه اجتماعی، امکان شکل‌گیری گفتگوهای متمرکز پیرامون موضوعات اختصاصی فراهم می‌گردد.

انجمن‌های برند شده

انجمن‌های برند شده فضای مناسبی برای ارتباط مستقیم برندها با مخاطبانشان و پاسخ‌دهی به سؤالات آن‌ها است.

در این قسمت برندها می‌توانند با کاربران تعامل داشته و رویدادهایی مانند پرسش و پاسخ و قرعه‌کشی برگزار کنند، فضایی برای آسان‌سازی خرید یا دسترسی مخاطبین به محتوای دلخواه برند را در قالب لندینگ فراهم کنند.

پیام مشاور:

این پیام‌ها بصورت روزانه و مطابق با ویژگی‌های تعریف شده مخاطبین گهواره پلاس اپلیکیشن به عنوان مهم‌ترین سرویس گهواره با موقعیت بصری قابل توجه، بصورتی برجسته برای آن‌ها ارسال می‌گردد. این پیام‌ها قابلیت برند شده شدن را دارند و هر کسب و کار می‌تواند مطابق با زمینه کاری و تخصص خود پیام مرتبط با وضعیت فعلی مخاطبین را به آن‌ها ارسال کند.

ابزار برند شده:

می‌توان برای برند تبلیغ کننده تمامی محتوای هریک از ابزارهای اپلیکیشن را طی مدتی برند شده(Branded) کرد. برند تبلیغ‌کننده همچنین می‌تواند مطابق حوزه کاری خود یا به شکل خلاقانه‌ ابزاری را انتخاب کرده و برای آن ابزار محتوایی تحت نام خود و با مالکیت گهواره به گهواره سفارش دهد که البته هزینه‌های این سفارش نیازمند توافق است.

ابزار همسان:

برند می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای گهواره به صورت همسان نمایش داده شود. با توجه به خدماتی که برند ارائه می‌دهد آیکون، عبارت و لینک متناسب قرار خواهد گرفت و کاربر با زدن روی این ابزار، به لندینگ پیج برند هدایت می‌گردد.

بحث روز:

در صفحه‌ی اول اپلیکیشن، قسمت بحث روز یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها برای کاربران است؛ چرا که فرصت تبادل نظر و استفاده از نظرات کارشناسان نسبت به موضوع مطرح شده را برای والدین فراهم می‌کند.

این قسمت شامل یک بنر و چند پاراگراف توضیحات است که این امکان را در اختیار برند قرار می‌دهد تا علاوه بر انتشار عکس(بنر) تبلیغاتی دلخواه خود، در قالب متن توضیحات به اسپانسرینگ محتوا از سمت برند اشاره داشته باشد و یا به شکلی غیرمستقیم محصول برند را پروموت کند. 

وبسایت گهواره:

یکی دیگر از دارایی‌های پرمخاطب برند گهواره، وبسایت برند با بیش از 2.2 میلیون بازدید ماهانه و بیش از 2000 مقاله تخصصی است. مطالب و محتواهای وبسایت گهواره بصورت مداوم در حال به‌روزرسانی بوده و همواره مقالات جدیدی در حال اضافه شدن به این وبسایت هستند. وبسایت گهواره رتبه 1 در جستجوی گوگل بیش از 2000 کلیدواژه تخصصی است.

مقالات برند شده

مقالات برند شده:

برندها می‌توانند برترین مقالات وبسایت گهواره که رنک اول گوگل را داشته و موضوع مرتبطی با برند دارند را برند شده کنند. 

نمایش بنر:

برندها همچنین می‌توانند در صفحه‌ی اول سایت و در صفحات مقالات، از فضاهای تبلیغاتی برای نمایش بنر خود استفاده کنند.

رپورتاژ آگهی و تألیف مقالات تخصصی:

مقاله‌ای توسط برند و یا تیم نویسندگان گهواره آماده شده و به صورت رپورتاژ آگهی منتشر می‌گردد.

تولید محتوا:

در این بخش گهواره با اسپانسرینگ برند، یک رویداد مشترک برگزار می‌کند. رویداد می‌تواند برگزاری یک مصاحبه آنلاین در لایو اینستاگرام، تلگرام، وبینار رایگان و... باشد. سپس مصاحبه ضبط شده به صورت یک قسمت از رادیو گهواره در اپلیکیشن‌های پادگیر و تلگرام گهواره منتشر می‌شود.

همچنان اطلاع‌رسانی و انتشار رویداد در رسانه‌های گهواره اعم از پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام صورت می‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی:

اینستاگرام

• اینستاگرام:

دیگر دارایی پرظرفیت گهواره، صفحه اینستاگرام این برند با نرخ تعامل 1.6 درصد و بیش از 980 هزار فالوئر است که سعی شده‌است با ارائه محتواهای آموزشی، مراقبتی و روانشناسی از بارداری تا 6 سالگی، اطلاعات لازم را در اختیار والدین قرار دهد.

• تلگرام:

کانال تلگرام گهواره که به تازگی شروع به فعالیت کرده، در مدتی کوتاه موفق شده با 15.3 هزار دنبال‌کننده، نسبت ویو به دنبال کننده 93% و نرخ رشد هفتگی 12%، فضای تعاملی مورد اعتمادی برای مادرها فراهم کند.

• یوزربیس:

یوزربیس گهواره شامل 2000000 شماره واقعی از مادران و پدران است که می‌توان برای ارسال پیامک‌های هدفمند از آن‌ها استفاده کرد. همچنین حضور بیش از یک میلیون مادر و پدر در اپلیکیشن گهواره، فضای بسیار مناسبی برای انجام تحقیقات بازار فراهم کرده است. برندها می‌توانند به سادگی به کاربر هدفمند خود دسترسی پیدا کرده و نیازمندی‌های تحقیقاتی خود را برطرف نمایند.