شامپو بچه بدون سولفات

خرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
شامپو بچه بدون سولفات

امروزه سطح سواد والدین بالا رفته و تمایل دارند آن دسته محصولات مراقبتی را خریداری نمایند که با پوست و موی لطیف کودک آن‌ها سازگار باشد. شامپو بچه بدون سولفات نوعی شوینده است که موهای کودکان را تمیز و براق نگه می‌دارد. این محصول از ترکیباتی ساخته شده که هیچ نوع تاثیر منفی برای پوست و موی خردسالان به همراه ندارند.

متاسفانه اکثر شامپوهای موجود در بازار حاوی سولفات هستند که باعث ایجاد آلرژی در پوست سر حساس کودکان می‌شوند. یعنی مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن و خارش را برای این رده سنی به وجود می‌آورند که در طولانی مدت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به سلامت فرد وارد کند.

شامپوهای حاوی سولفات برای بزرگسالان نیز ضرر دارند. اما چون کودکان در دوره‌های ابتدایی زندگی خود هستند، اثرات زیانبار این مواد شوینده ممکن است که بر روی آن‌ها ماندگار شود. یعنی احتمال دارد که در آینده لطافت مو و پوست خود را از دست بدهند.

شامپو بچه بدون سولفات چیست؟

سولفات موجود در شامپو ممکن است که برای کودکان حساسیت‌های خفیف یا گسترده‌ای را به وجود بیاورد.  بنابراین ضروری است والدین در انتخاب شامپو بچه حساسیت بسیاری به خرج دهند و به هنگام خرید با دقت لیبل روی آن را بخوانند تا مطمئن شوند که فاقد سولفات است.

شامپو بچه بدون سولفات شوینده‌ای بدون مواد شیمیایی مضر همچون سدیم لوریل سولفات، آمونیوم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است. این محصول مراقبتی نه تنها به حفظ فولیکول‌های موی خردسالان کمک شایانی می‌کند؛ بلکه هیچ التهاب و حساسیتی را نیز بر روی پوست سر به وجود نمی‌آورد. طرز استفاده از شامپو بچه بدون سولفات پینو شبیه شامپوهای معمولی است؛ البته با این فرق که کف کمتری تولید می‌کند.

نحوه شناسایی شامپو بچه بدون سولفات

ورود کف شامپوی معمولی به چشم کودک باعث ایجاد خارش و سوزش در چشم می‌شود. حال هرچه که غلظت سولفات به کار رفته در محصول بیشتر باشد، به همان نسبت تحریک کنندگی آن افزایش یافته و مشکلات جدی‌تری را برای فرد به وجود می‌آورد.

 برای پیشگیری از این مشکلات و شناخت شامپو بچه بدون سولفات لازم است که به هنگام خرید به برچسب روی آن دقت نمایید. معمولاً بر روی لیبل این محصولات علائمی مانند SLS Free یا ALS Free و در مواردی هم Sulfate Free درج شده است. گاهی نیز از علائم اختصاری مانند SLS و SLES در برچسب شامپو مانند شامپو بچه برند پینوبیبی استفاده می‌شود تا مصرف‌کننده بدانند که در این شوینده ترکیبات مضری مثل سدیم لوریل سولفات و… به کار نرفته است.

مضرات سولفات موجود در شامپو بچه 

بعضی از والدین تصور می‌کنند که هرچه کف محصولات بهداشتی کودکان بیشتر باشد، قدرت تمیز کنندگی قوی‌تری دارد. به همین دلیل شامپوهایی را می‌خرند که مقدار زیادی کف ایجاد نماید. این قبیل شامپوها دارای مقادیر بالایی سولفات هستند؛ زیرا سولفات همان ماده تولید کننده کف است. 

سولفات به کار رفته در شامپو بچه نوعی ترکیب شیمیایی دترجنت است که به‌عنوان یک شوینده در قرص‌های ماشین ظرفشویی و همچنین به منظور سفید کردن مایعات به کار می‌رود. شامپو بچه دارای سولفات پوست سر کودکان را خشک می‌کند و رطوبت موها را از بین می‌برد. پس موهای خردسالان مستعد شکنندگی و پوست سر آن‌ها نیز تحریک‌پذیر می‌شود. 

علاوه‌براین کف زیادی که توسط شامپو بچه حاوی سولفات به وجود می‌آید، چربی‌های طبیعی روی پوست سر را  حذف می‌کند. حتی در بعضی از کودکان خشکی پوست سر موجب می‌شود که غدد روی پوست میزان بیشتری چربی تولید نمایند و موی فرد حتی پس از دوش گرفتن هم چرب به نظر برسد. ضرر دیگر سولفات این است که وارد چشم نوزادان و کودکان می‌شود و سوزش و تحریک چشم را به همراه دارد.

مزایای شامپو بچه بدون سولفات

مزایای شامپو بچه بدون سولفات

شامپو بچه بدون سولفات پینو بیبی به خاطر عدم استفاده از ترکیبات شیمیایی مضر به تقویت ریشه مو کودکان کمک می‌کند و در عین حال مو را شاداب و سالم نگه می‌دارد. استفاده از این محصولات بهداشتی مزایا و محاسن بسیار زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

پیشگیری از خشک شدن موها

استفاده از این نوع شامپو بچه نه‌تنها صدمه‌ای به بافت مو و فولیکول‌های آن وارد نمی‌کند، بلکه مانع از خشک شدن موها نیز می‌شود.

حفظ درخشندگی مو 

شستشوی موی خردسالان با شامپوهای معمولی ممکن است که در طولانی مدت درخشندگی موهای آن‌ها را کاهش دهد. در حالی‌که شامپو بچه بدون سولفات پینو بیبی به دلیل وجود ترکیبات نرم کننده و حالت دهنده  به حفظ درخشندگی مو و جلوگیری از کدر شدن آن کمک شایانی می‌کند.

ممانعت از تحریک چشم 

در شامپو بچه بدون سولفات ترکیبات شیمیایی آسیب‌زا که واکنش‌های آلرژیک را در چشم به وجود می‌آورند، حذف شده است. این مزیت باعث می‌شود که کودک سوزش و قرمز شدن چشم‌ها را تجربه نکند و نسبت به دوش گرفتن علاقه نشان دهد.

رفع شوره سر

شامپوی معمولی پوست سر کودک را خشک و پوسته پوسته می‌کند؛ به گونه‌ای که حتی در مواردی مشکلات جدی مانند شوره سر را به وجود می‌آورد. اما شامپو بچه بدون سولفات حاوی مواد نرم کننده است که از خشکی پوست جلوگیری کرده و مانع از ایجاد شوره می‌شود.

حفظ رطوبت ساقه مو 

شامپو بچه فاقد سولفات برخلاف شوینده‌های معمولی که موجب وز شدن موها می‌شوند، رطوبت ساقه مو را به طور کامل حفظ می‌کنند. این محصولات بهداشتی از ایجاد مشکلاتی نظیر موخوره، گره خوردن و وز شدن موها  ممانعت به عمل می‌آورند.

ویژگی‌های شامپو بچه بدون سولفات

حفظ چربی طبیعی مو

موهای سالم دارای مقادیری چربی طبیعی هستند که در صورت از بین رفتن آن مو نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. شامپو بچه فاقد سولفات چربی‌های اضافه مو را به خوبی تمیز می‌کند، اما در عین حال چربی‌هایی که برای حفظ حالت طبیعی مو لازم هستند، را از بین نمی‌برد.

حفظ محیط زیست

سولفات از جمله موادی است که می‌تواند صدمات بسیاری را به محیط زیست وارد نماید. این محصولات مراقبتی به جای سولفات حاوی ترکیبات گیاهی و ارگانیک هستند، پس هیچ‌گونه ضرری برای محیط زیست به همراه ندارند.

ویژگی‌های شامپو بچه بدون سولفات

امروزه برندهای ایرانی بسیاری در زمینه تولید شامپو بچه فعالیت دارند که در بین آن‌ها نمونه‌های موفق نیز به چشم می‌خورد. یکی از این برندها پینو بیبی بوده که محصولات آن با استقبال بی‌‌نظیر مصرف‌کنندگان مواجه شده است. این مجموعه به دلیل رعایت استانداردهای لازم محصولاتی را روانه بازار مصرف کرده که با مارک‌های خارجی برابری می‌کند.

از جمله ویژگی‌های شامپو بچه بدون سولفات پینو بیبی این است که این محصول کف چندانی به وجود نمی‌آورد. با این اوصاف ممکن است تصور نمایید که شامپو پاک کنندگی مطلوبی ندارد و موهای کودک را به خوبی تمیز نمی‌کند؛ در صورتی‌که این‌طور نیست. در شامپو بچه فاقد سولفات پینو بیبی ترکیبات جایگزین دیگری به کار برده می‌شود که به طور کامل چربی‌ها و آلودگی‌های روی سطح پوست و موهای خردسالان را از بین می‌برند.

کلام آخر

این روزها پیشرفت‌های بسیار زیادی در تولید محصولات بهداشتی حاصل شده و کف زیاد معیار مناسبی برای تشخیص عملکرد خوب شامپو نیست. مواد اولیه باکیفیت و مرغوبی که در شامپو بچه بدون سولفات پینو بیبی مورد استفاده قرار گرفته، علاوه‌بر حفظ طراوت و شادابی موی کودکان، به تمیزی سریع‌تر و بهتر نیز می‌انجامد. 

این محصولات حاوی روغن آرگان هستند که ضمن تقویت مو به نرم کردن آن نیز کمک می‌کنند. از سوی دیگر هیچ‌گونه سوزشی را هم برای چشم نوزادان و کودکان به وجود نمی‌آورند. برای خرید شامپو بچه پینو بیبی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.