میان‌وعده سالم برای کودکان

اردیبهشت ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
میان‌وعده سالم برای کودکان

تغذیه در سال‌های نخستین زندگی، نقش به‌سزایی در رشد، تکامل و سلامت بلند مدت کودکان دارد. سازمان بهداشت جهانی، برای شیرخواران 9 ماه به بالا، 3 یا 4 وعده‌ی میان‌وعده اصلی را در روز توصیه می‎‌کند، علاوه برآن بسته به اشتهای کودک 1 تا 2 میان وعده مغذی نیز پیشنهاد می‌گردد. مصرف میان‌وعده مغذی در کودکان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌باشد. که باعث افزایش میزان انرژی در بین وعده‌های اصلی غذا می‌گردد. مادران همچنین از میان‌وعده‌ها برای مدیریت کودک خود در لحظات احساسی، سرگرم کردن آن‌ها، آموزش مستقل غذا خوردن یا صرفاً به عنوان مکمل غذای اصلی استفاده می‌کنند.

مصرف میان وعده برای کودکان چه کاربردهایی دارد؟

میان‌وعده‌ها کاربرد‌های مختلفی در تغذیه کودکان دارند که در ذیل به چهار کاربرد اصلی آن اشاره می‌شود:

1- مکمل غذای اصلی:

در این حالت، میان‌وعده، بعد از وعده اصلی و جهت اطمینان از تأمین انرژی کودک بین دو وعده اصلی به او داده می‌شود. چنین میان‌وعده‌ای باید مغذی باشد و در کودک احساس سیری ایجاد نماید.

2- مدیریت گرسنگی ناگهانی:

گاهی اوقات کودک به طور ناگهانی گرسنه می‌شوند و میان‌وعده‌ای مغذی و خوش‌طعم جهت رفع گرسنگی نیاز خواهد بود. بعلاوه برای مواقعی که بیرون از منزل باشید، همراه داشتن میان وعده‌هایی در بسته‌بندی کوچک و بهداشتی جهت مدیریت گرسنگی ناگهانی بسیار کارگشا خواهد بود.

3- جایزه یا مشوق

بسیاری از مادران برای کنترل بداخلاقی یا بهانه‌گیری‌های کودک خوراکی در اختیار او می‌گذارند. در چنین حالی خوشمزه بودن میان وعده و همین طور شکل جذاب آن از اولویت بالایی برخوردار است.

4- سرگرم کننده

بسیاری از مادران برای سرگرم کردن کودکان یا آموزش مستقل غذا خوردن میان‌وعده را در اختیار کودک قرار می‌دهند. چنین میان‌وعده‌ای علاوه بر خوشمزه بودن باید اندازه، شکل و بافتی متناسب با نیازهای تکاملی و توانمندی‌های جویدن کودک باشد.

در هنگام انتخاب میان‌وعده برای کودکان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

علی‌رغم اهمیت مصرف میان وعده ، بسیاری از میان‌وعده‌هایی که برای کودکان مصرف می‌شوند مناسب نیستند. محصولاتی که حاوی میزان زیاد روغن، نمک، شکر، مواد نگهدارنده و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند، به هیچ عنوان گزینه‌های مناسبی برای استفاده به عنوان میان‌وعده برای کودکان نیستند. یک میان‌وعده مناسب برای کودک، دارای ویژگی‌های زیر است:

  • بدون مواد نگهدارنده و طعم‌دهنده‌های مصنوعی
  • غنی شده با انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • دارای بافت و شکل متناسب با توانایی جویدن کودک
  • حاوی مقدار مناسب از شکر، روغن و نمک

نوتری‌بیسکوئیت سرلاک، میان‌وعده‌ای سالم برای کودک شما

نوتری‌بیسکوئیت سرلاک

نوتری بیسکوئیت سرلاک، بیسکوئیتی سالم و مغذی از برند نام آشنای سرلاک برای کودکان بالای یک سال است. این محصول فاقد هر گونه ماده نگهدارنده و طعم‌دهنده مصنوعی می‌باشد. نوتری‌بیسکوئیت سرلاک همچنین غنی شده با انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به شرح زیر می‌باشد:

• آهن و روی (زینک) موجود در نوتری‌بیسکوئیت می‌تواند به تکامل طبیعی مغز و تقویت قدرت حافظه کمک نماید.

• ویتامین ب موجود در نوتری‌بیسکوئیت به رشد و تکامل مغزی کمک می‌نماید.

• ویتامین‌های د و کلسیم موجود در این محصول می‌توانند به رشد و نمو طبیعی استخوان‌ها و استحکام دندان‌ها کمک کنند.

اندازه، بافت و شکل نوتری‌بیسکوئیت سرلاک با نیازهای کودک برای رشد و تکامل سازگار است. بافت نوتری‌بیسکوئیت سرلاک برای گاز زدن و جویدن کودک مناسب بوده و پس از قرار دادن محصول در دهان، محصول به تدریج نرم می‌شود.

از طرفی شیارهای اطراف نوتری‌بیسکوئیت، گرفتن آن را برای کودک آسان کرده و با توجه به اندازه متناسب این بیسکوئیت، کودک می‌تواند مستقل غذا خوردن را نیز تجربه کند. 

این محصول در دو بسته‌بندی 80 و 21.5 گرمی در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌های سراسر کشور موجود می‌باشد . 

نوتری‌بیسکوئیت سرلاک چه کاربردهایی دارد؟

1- مکمل غذای اصلی:

نوتری‌بیسکوئیت سرلاک با دارا بودن انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها، گزینه‌ای سالم جهت تأمین انرژی کودک بین وعده‌های غذایی اصلی می‌باشد.

2- مدیریت گرسنگی ناگهانی:

بسته‌بندی کوچک نوتری‌بیسکوئیت سرلاک، همراهی مطمئن برای مادرانی است که می‌خواهند مطمئن باشند که همواره گزینه ایده‌آل برای مدیریت گرسنگی ناگهانی کودک خود در اختیار دارند.

3- جایزه یا مشوق

خوشمزه بودن و شکل جذاب نوتری‌بیسکوئیت سرلاک کودکان را ترغیب به خوردن آن می‌کند و می‌تواند در کنترل بداخلاقی‌های کودک به مادر کمک کند.

4- سرگرم کننده

اندازه و شکل نوتری‌بیسکوئیت به گونه‌ای است که کودک به راحتی می‌تواند آن را در دست گرفته و گاز بزند. نوتری‌بیسکوئیت میان‌وعده‌ای سالم برای تمرین تجربه شیرینِ مستقل غذا خوردن است که با شکل جذاب خود برای کودکان سرگرم‌کننده نیز می‌باشد.