لباس زیر نوزاد چیست؟【نکات مهم در خرید لباس زیر نوزاد 】

مهر ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
لباس زیر نوزاد چیست؟

چکیده : در این مقاله انواع لباس زیر نوزاد توضیح داده شده و همچنین ویژگی های لباس زیر نوزاد و نکاتی که در خرید این لباس ها باسد به آن توجه کنید. قبل از به دنیا آمدن نوزاد آماده کردن سیسمونی و به خصوص لباس نوزاد بسیار هیجان انگیزودرعین حال تا حدودی سخت است.به خصوص برای مادرانی که برای بار اول مادر شدن را تجربه می کنند.اما در این میان خرید لباس زیر نوزادی و لباس زیر دکمه را نباید فراموش کرد.

 

انواع لباس زیر کودک

لباس زیر نوزاد انواع مختلفی دارد.اینکه از هر کدام چند دست باید تهیه کرد؟جنس لباس زیر چگونه باشد؟چه نکاتی هنگام خرید لباس زیر نوزاد باید مورد توجه قرار گیرد؟ مطالبی هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

1.بادی نوزاد:

بادی یا زیردکمه نوزاد یکی از مهم ترین لباسهای زیر کودک هست که باید حتما چند دست درسایزهای مختلف خریداری شود.بادی ها شلوارو پاچه ندارندو در سه نوع آستین کوتاه،آستین بلند و یا رکابی موجود هستند.در قسمت فاق بادی دکمه قرار دارد که مانع از شل شدن پوشک نوزاد می شود.

لباس زیر دکمه باعث می شود پهلوهای کودک همیشه پوشیده باشد و ازورود سرما به بدن کودک جلوگیری می کند. همچنین سبب می شود که بغل کردن نوزاد پهلوهای او پوشیده باشد تا نوزاد احساس سرما نکند. از آنجا که لباس زیر دکمه دار نزاد در همه فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد جزء پر مصرف ترین و کاربردی ترین تکه های لباس برای نوزادان است. و معمولا تا سن 2 سالگی مورد استفاده قرار میگرد.

خرید سه الی چهار دست لباس زیر دکمه  در سایز های مختلف  برای کودک لازم  و ضروری است.

بادی نوزاد

2.شورت:

بسیاری از والدین به علت پوشک کردن کودک ازخرید شورت خودداری می کنند اما این تصمیم کاملا اشتباه است. چون پوشاندن شورت سبب ثابت ماندن پوشک

شده و از باز شدن پوشک یا پس دادن ادراریا  مدفوع جلوگیری می کند. بهترین گزینه برای کودکانی که از پوشک استفاده می کند شورت عینکی است.

زیرا این شورت ها کمی پادار هستند و کشاله ران کودک را اذیت نمی کنند.

دقت کنید که جنس شورت حتما نخی باشد تا در کودک حساسیت ایجاد نکند همچنین برای کودکانی که پوشک می شوند باید شورت یک سایز بزرگتر تهیه کنید.

یکی دیگر از انواع شورت ، شورت های آموزشی هستند. این شورت مخصوص بچه هایی است که میخواهند از پوشک گرفته شوند لایه داخلی آنها  مانند پوشک

مانع از پس دادن ادرار یا مدفوع می شود اما ظاه آنها شبیه شورت های معمولی است و هنگامی که آن را به پای بچه می کنید ، کودک حس می کند که پوشک

ندارد و اگر در کنترل ادرار یا مدفوع مشکل داشته باشد ادرار یا مدفوع به لباس یا فرش پس نمی دهد .

خرید دو تا سه عدد شورت آموزشی برای کودک الزامی است.

3- زیر پیراهن:

زیر پیراهن به صورت رکابی و بندی در بازار موجود  است که نوع بندی آن بیشتر برای دختر بچها مورد استفاده قرار می گیرد. زیر پیراهن در فصول گرم سال به صورت تکی و در فصول سرد به عنوان لباس زیر به  کودک پوشانده می شود. به دلیل تماس مستقیم این لباس با پوست نوزاد ، حتما زیر پیراهن را از نوع نخی انتخاب کنید.

نکته : توجه داشته  باشید که بادی، شورت عینکی و زیر پیراهن در اغلب ست های  بیمارستانی موجود می باشند و با خرید این ست ها میتوانید به راحتی

لباس زیر نوزاد خود را به صورت ست تهیه کنید.

لباس زیر نوزاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1- جنس لباس:

هیچ چیز ظریف تر از پوست یک نوزاد تازه متولد شده نیست. پوست نوزادان بسیار حساس است و نیاز به مراقبت دارد بنابراین لباس های نوزاد و به خصوص لباس های زیر کودک باید 100% کتان یا پنبه باشد .

از لباس های زیر پلاستیکی و یا لباس هایی که درصد نخ پایینی دارند به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خارش ،کهیر و یا جوش بر بروی پوست نوزاد می شود.

جنس لباس نوزاد

2- انتخاب رنگ مناسب:

رنگ لباس نوزاد از جمله فاکتورهایی هست که باید حتما به آن توجه کرد. سعی کنید برای لباس نوزاد و به خصوص لباس زیر به سراغ رنگ های تیره نروید رنگ ای شاد بر روحیه کودکان تاثیر مثبت می گذارند علاوه بر این لباس های رنگ روشن لکه و آلودگی را زودتر نشان میدند و این موضوع سبب می شود تا زودتر برای شستن و تعویض آن اقدام کنید.

3.یقه لباس :

یقه های متفاوتی در ساختار لباس به کار می رود .بسته به میزان راحتی کودک هنگام تعویض لباس میتوانید هر کدام را تهیه کنید اما بهترین گزینه برای نوزادان

لباس هایی است یقه دکمه دار دارند زیرا بدون آسیب و ایجاد درد و ناراحتی در نوزاد میتوانید آن ها را به نوزاد بپوشانید.

4- سایز لباس:

دقت کنید که هنگام خرید سیسمونی نوزاد فقط برای همان فصلی که  نوزاد متولد میشود لباس تهیه کنید. چون بعدا با انبوهی از لباس ها مواجه می شوید که اندازه کودک شما نیست و برای آن هزینه زیادی پرداخت کرده اید.

توجه کنید که لباس نباید برای نوزد زیاد تنگ یا گشاد باشد زیرا در هر دو حالت نوزاد در آن احساس راحتی نمی کند وو موجب بی قراری و نا آرامی نوزاد می شود.

چند نکته مهم در خرید لباس زیر نوزاد

  •  بهتر است برای تابستان لباس  های آستین بلند و برای زمستان لباس های آستین کوتاه تهیه کنید.

  •  حتما در ما های اول تولد نوزاد از لباس زیر دکمه استفاده کنید تا پهلوی نوزاد پوشانده شود.
  •  ترجیحا از رنگ سفید برای لباس زیر نوزاد استفاده کنید.
  •  برای شستن لباس نوزاد و به خصوص لباس زیر از مواد شوینده ضد حساسیت و ضد الکتریسته استفاده کنید.
  • جهت خشک کردن لباس از مکانی که هوا در جریان است و نور غیر مستقیم آفتاب دارد استفاده کنید.
  •  بهتر است برند های مطرح را برای خرید لباس نوزاد انتخاب کنید زیرا این برند ها امتحان شده اند و با اطمینان بیشتری می توانید آن ها را خریداری کنید.

سخن پایانی

در پاین می خواهیم به شما فروشگاه اینترنتی کارینو کیدز را معرفی کنیم. کارینو کیدز یک فروشگاه معتبر برای خرید لباس نوزاد و همچنین لباس های زیر نوزاد، با بالا ترین کیفیت و قیمت های مناسب از برند های معتبر می باشد.

سایت کارینو کیدز به آدرس carinokids.com عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی می باشد و همچنین دارای  مجوز و نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد. 

شما با خیال راحت می توانید از این وبسایت خرید خود را انجام دهید.