دوره آموزشی مدیتیشن بارداری

تاریخ انتشار: تیر ۱۴۰۳ | تاریخ بروزرسانی: تیر ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دوره آموزشی مدیتیشن بارداری

بارداری می تواند با هجوم احساسات مختلف همراه باشد. ممکن است در عرض چند دقیقه احساس شادی، غم، هیجان و نگرانی داشته باشید.

هورمون‌های بارداری، همراه با اختلالات خواب و تغییرات زندگی مرتبط با استقبال از یک عضو جدید در خانواده، می‌توانند در میان تمام نکات مثبت، احساس استرس و حتی اضطراب در شما ایجاد کنند.

چه قبلا مدیتیشن کرده باشید یا نه، این تمرین می‌تواند به شما کمک کند تا از این گردباد عاطفی استفاده کنید. علاوه بر این، مدیتیشن بارداری هم برای شما و هم برای نوزادتان عالی است. مطمئن نیستید چگونه آن را انجام دهید؟ این راهنما می‌تواند به شما کمک کند که با مدیتیشن و مزایای آن در دروه بارداری آشنا شوید.

اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید برای دسترسی کامل به دوره کلیک نمایید:👈 دوره آموزشی مدیتیشن بارداری  

در صورتی که هنوز اپلیکیشن گهواره را نصب نکردید روی این لینک کلیک نمایید:👈نصب اپلیکیشن گهواره 

مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن نوعی از طب مکمل است که هزاران سال است که انجام می‌شود. این طب شامل تمرکز توجه شما برای یک دوره زمانی معین است، خواه روی نفس شما باشد، یک مانترا (عبارت مثبت مکرر) یا لحظه حال.

وقتی مدیتیشن به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی انجام شود، می‌تواند مزایای مثبت زیادی برای مادران باردار داشته باشد. به همین دلیل است که دوره آموزشی مدیتیشن بارداری می‌تواند به آرامش مادران باردار کمک قابل توجهی بکند.

چگونه مدیتیشن در دوران بارداری کمک می‌کند؟

مدیتیشن می‌تواند به کاهش استرسی که اغلب با تغییرات عمده زندگی مانند بارداری همراه است، کمک کند. همچنین می‌تواند به علائم بارداری از جمله خستگی، تغییرات خلقی و اختلالات خواب کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن و سایر تمرینات مبتنی بر ذهن‌آگاهی در دوران بارداری ممکن است اضطراب، افسردگی و استرس درک‌شده را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

چه تکنیک‌های مدیتیشن را در دوران بارداری باید انجام داد؟

• مدیتیشن ذهن‌آگاهی: شکلی از مراقبه است که در آن شما بر احساسات فیزیکی و عاطفی که در لحظه حال در جریان هستند تمرکز می‌کنید، بدون این‌که قضاوت کنید که آن‌ها چه احساسی در شما ایجاد می کنند.

• مدیتیشن متعالی: شامل تکرار یک مانترا در سکوت برای مدت زمان معینی است.

• مدیتیشن پیاده‌روی: نوعی مراقبه است که در آن برای مدت زمان مشخصی با هوشیاری راه می‌روید. ممکن است انتخاب کنید که روی نفس یا قدم‌های‌تان تمرکز کنید.

• اسکن بدن: شکلی از آرامش پیش‌رونده است که شامل نشستن یا دراز کشیدن در حالی که روی قسمت‌های مختلف بدن تمرکز می‌کند و تنفس در آن مکان‌های تنشی است که باید رها شوند.

همچنین می‌توانید تکنیک‌های زیر را با هر یک از انواع مدیتیشن فوق‌الذکر تمرین کنید:

• نفس عمیق. بدون ماساژ روزانه، یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش تنش عضلانی، کاهش ضربان قلب و کمک به به خواب رفتن، تنفس عمیق و ریتمیک است

• آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی. این تکنیک، که شامل مراقبه اسکن بدن است، ممکن است چند هفته طول بکشد تا تسلط پیدا کند، اما زمانی که انجام دادید، از انجام آن خوشحال خواهید شد. 

• تصویرسازی یا تجسم هدایت شده. یادتان هست وقتی کوچک بودید و مادرتان به شما می‌گفت هر وقت می‌ترسید چشمان‌تان را ببندید و به چیزهای خوب فکر کنید؟ این تکنیک شبیه به همان است.

اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید برای دسترسی کامل به دوره کلیک نمایید:👈 دوره آموزشی مدیتیشن بارداری  

در صورتی که هنوز اپلیکیشن گهواره را نصب نکردید روی این لینک کلیک نمایید:👈نصب اپلیکیشن گهواره 

دوره آموزشی مدیتیشن بارداری گهواره

آیا مدیتیشن دوره بارداری ضرر دارد؟

مدیتیشن معمولا برای مادران باردار بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. در برخی موارد بسیار نادر، مشخص شده است که باعث ایجاد یا بدتر شدن علائم برخی از شرایط روانی جدی می‌شود.

اگر مشکل سلامت روانی جدی دارید با پزشک خود صحبت کنید و مربی مدیتیشن خود را درباره هرگونه نگرانی مطلع کنید.

اطمینان حاصل کنید که در هنگام مدیتیشن راحت بنشینید. ممکن است لازم باشد با اضافه کردن بالش و پتو، وضعیت خود را دوباره تنظیم کنید، مخصوصا وقتی بدن شما تغییر می‌کند و برآمدگی شکم شما بزرگ می‌شود.

آیا مدیتیشن به زایمان کمک می‌کند؟

بله، به خصوص اگر آن را به طور منظم قبل از شروع زایمان تمرین کنید. مدیتیشن به ویژه در کاهش برخی از ترس‌های از ناشناخته که با زایمان همراه است، مفید محسوب می‌شود.

ترکیب تنفس عمیق با مدیتیشن می تواند به نرم شدن و آرامش سیستم عصبی مرکزی در طول زایمان، بهبود تجربه زایمان و حتی کاهش درک شما از درد و طول زایمان کمک کند.

دوره آموزشی مدیتیشن بارداری گهواره

مدیتیشن یکی از فعالیت‌های موثر برای کاهش استرس و اضطراب است.

برای بهره‌گیری از این تکنیک در دوره بارداری، می‌توانید در دوره «مدیتیشن با مینا ناصح» شرکت کنید. 

کلاس‌های مدیتیشن گهواره به صورت «گایدد مدیتیشن» برگزار می‌شود. به این معنا که شما در کلاس مدیتیشن تحت نظر و راهنمایی مربی هستید و تکنیک‌های مدیتیشن را همراه مربی انجام می‌دهید.

دوره مدیتیشن بارداری به صورت آفلاین برگزار می‌شود، به این معنا که شما با ثبت‌نام و خرید دوره، به تمام ویدئوهای ضبط‌شده دسترسی پیدا می‌کنید.

سرفصل‌های دوره آموزشی مدیتیشن بارداری

• تنفس کاپالابهاتی

• مدیتیشن آب

• مانترا ام

• مدیتیشن SA RE SA SA

• مدیتیشن تصمیم‌گیری هدف‌دار

• مدیتیشن رهایی از ترس

• مدیتیشن شمع

• تنفس نادی شودانا و مدیتیشن آرامش