کم خطرترین روش های کاهش وزن و لاغری تا عید

بهمن ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
کم خطرترین روش های کاهش وزن و لاغری تا عید

اگر در طول سال چند کیلو وزن اضافه کرده‌اید و حالا در آستانه سال نو به فکر کاهش آن افتاده‌اید، اینجاییم تا کمک کنیم. اول از همه بگوییم که این مقاله قرار نیست راجع به یک رژيم کاهش وزن معجزه آسا باشد که به شما اجازه دهد در طول یک ماه چندین کیلو کم کنید. اما در همین زمان هم می‌توانید یک شوک به بدن خود بدهید و کمی به وزن ایده‌آل خود نزدیک شوید. در این مقاله از داروخانه آنلاین دارودراگ، از رژیم غذایی تا ورزش و قرص‌هایی مانند قرص لاغری دایان فیت و قرص فت برنر اونسن را برای یک کاهش وزن اصولی و درست با هم بررسی می‌کنیم.

برنامه غذایی اصلاح شده برای کاهش وزن سریع

اگر چه برنامه غذایی‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، برخی از آن‌ها می‌توانند به سرعت بخشیدن به کاهش وزن شما کمک کنند. با این حال بهتر است در حین پیروی از هر یک از این برنامه های غذایی اصلاح شده، از یک متخصص کمک بگیرید. دلیل آن هم این است که بدن هر کس نیازهای خودش را دارد و باید با توجه به مدل بدن و ترجیحات خودتان رژيم غذایی مخصوص به خود را بگیرید.

رژیم‌های کم کالری معمولی

یکی از رایج‌ترین و کارآمدترین راه های کاهش وزن همین کار است که معمولا آن را با رژیم کالری شماری می‌شناسیم. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های کم کالری سنتی معمولاً هدفشان کاهش دریافت انرژی روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلوکالری است.

کالری دریافتی توصیه شده برای این رژيم اصولا بین 1200-1500 کیلوکالری در روز برای خانم‌ها و 1500-1800 کیلو کالری در روز برای آقایان در نظر گرفته می‌شود. مکانیزم این رژیم هم ساده است؛ کالری کمتری مصرف کنید تا بدن بتواند از چربی اضافی استفاده کند و از آن به عنوان منبع انرژی جایگزین استفاده کند. در این فرآیند، شما شروع به سوزاندن چربی بیشتری برای تامین انرژی بدن می‌کنید که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.

فستینگ متناوب

روش فستینگ یا روزه متناوب یک روشی علمی است. در 2 روش محبوب فستینگ، یکی از قانون 16/8 استفاده می‌کند. در این نوع رژیم، مصرف کالری خود را به 8 ساعت در روز محدود می‌کنید. هر چیزی که می‌خواهید بخورید باید فقط در آن 8 ساعت بخورید. 16 ساعت باقی‌مانده برای روزه است و جز آب یا قهوه و چای کاملا تلخ نمی‌توانید چیز دیگری میل کنید. البته که در آن ۸ ساعت هم باید سعی کنید غذاهای سالم و به اندازه مصرف کنید.

روش دیگر، روش 5:2 است. با استفاده از این روش باید دو روز در هفته، حداقل 500-600 کالری مصرف کنید. روزهای دیگر هفته هم باید به اندازه کالری تثبیت خود مصرف کنید. فستینگ متناوب به طور کلی روشی بی‌خطر است و اکثر بزرگسالان سالم می‌توانند این کار را انجام دهند. به علاوه ثابت شده است که فستینگ می‌تواند سرعت چربی سوزی را بهبود بخشد و حتی فوایدی شامل افزایش حساسیت به انسولین، کاهش التهاب و اثرات ضد پیری را هم ممکن است با این روش تجربه کنید.

رژیم‌های گیاهی

این نوع رژیم شامل محدود کردن مصرف غذا فقط به محصولات گیاهی است. وگانیسم یک نسخه محبوب از این نوع رژیم است که حتی لبنیات را از رژیم غذایی حذف می‌کند. از دیگر مزایای رژیم غذایی گیاهی می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و دیابت اشاره کرد. با این حال، مهم‌ترین چیز این است که بدن مواد غذایی ضروری را که با مصرف محصولات حیوانی ممکن است از دست می‌دهد. آهن، ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا 3 برخی از این موارد مهم هستند.

رژیم گیاهی

رژیم‌ کم کربوهیدرات

در این برنامه غذایی انواع کربوهیدرات‌ها مانند نان و برنج بسیار کم می‌شوند و در عین حال کربوهیدرات حذف شده با پروتئین جایگزین می‌شود. هنگامی که محتوای کربوهیدرات در رژیم غذایی بسیار کم می‌شود، بدن شروع به استفاده از اسیدهای چرب برای تامین نیازها بدن و تولید انرژی می‌کند. شواهد حاکی از آن است که رژیم کم کربوهیدرات حتی کاهش وزن حتی موثرتر از رژیم کم چرب است، با این حال، این رژیم می‌تواند باعث مشکلات گوارشی در برخی افراد شود.

رژیم پالئو

رژیم پالئو اساساً از خوردن غذاهای کامل، میوه‌ها و سبزیجات تشکیل می‌شود. مصرف غذاهای فرآوری شده، قندها و غلات در آن ممنوع است. این رژیم از سرخپوستان الهام گرفته شده و در واقع رژیم غذایی مشابه اجداد شکارچی انسان را شبیه سازی می‌کند. این رژيم علاوه بر کاهش وزن و دور شکم، فواید دیگری مانند کاهش فشار خون بالا، سطح کلسترول و سطح تری گلیسیرید هم می‌شود.

رژیم‌ غذایی با درصد چربی کم

رژیم غذایی کم چرب به این معنی است که شما باید چربی دریافتی خود را به 20 تا 30 درصد از کل کالری دریافتی در روز کاهش دهید. این کار به این دلیل است که چربی‌ها در مقایسه با پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها کالری بیشتری در هر گرم دارند. بنابراین، یک رژیم غذایی کم چرب مصرف کالری را محدود می‌کند و از این رو به کاهش وزن کمک می‌کند. با این وجود به این نکته دقت کنید که چربی‌ها مسئول تولید هورمون، سلامت سلول‌ها و جذب مواد مغذی در بدن هستند و نباید از حد معینی کمتر شوند.

داشتن فعالیت فیزیکی

اگر به دنبال کاهش وزن سریع و موثر هستید، به هیچوجه نباید فعالیت فیزیکی را دست کم بگیرید. رژیم غذایی برای کاهش وزن مهم است اما ترکیب آن با ورزش می‌تواند بسیار موثرتر باشد. اگر وقت ورزش حرفه‌ای ندارید هیچ عیبی ندارد. می‌توانید با پیاده روی یا حرکات ساده ورزشی شروع کنید. مهم این است که ساکن نباشید و در طول روز حداقل کمی فعال‌تر از قبل باشید. ورزش می‌تواند سبب شود کالری بیشتری در روز مصرف کنید و راحت‌تر وزن کم کنید.

کاهش وزن با قرص لاغری

کاهش وزن با قرص لاغری

یکی از راه‌های وسوسه کننده برای کاهش وزن آن هم در زمان کم شاید استفاده از قرص لاغری باشد. اما استفاده از قرص‌های لاغری غیر استاندارد و بی نام و نشان نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه ممکن است خطرات زیادی نیز ایجاد کند. در عین حال قرص‌های لاغری تاییدیه‌دار هم وجود دارند که نه تنهایی، اما در کنار رژیم و ورزش ممکن است تاثیرات مثبتی روی لاغری برای شما داشته باشند. برای نمونه دو قرص لاغری زیر را می‌توانید از داروخانه ‌آنلاین دارودراگ تهیه کنید:

قرص لاغری دایان فیت

قرص دایان فیت یک قرص کاملا گیاهی و طبیعی است و می‌توانید به آن اعتماد کنید. از سداب و زیره گرفته تا رازیانه، زنیان و مرزنجوش، گیاهان دارویی با خاصیت افزایش متابولیسم در این قرص جمع شده‌اند و به صورت یک چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن شما عمل می‌کنند.

قرص فت برنر

قرص فت برنر نیز می‌تواند به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک کند. این کار از طریق وجود عصاره چای سبز و کافئین انجام می‌شود که هر دو بسیار در زمینه کاهش وزن محبوب و معروف هستند و اثرات آن‌ها ثابت شده است.

سخن آخر

در این مقاله بهترین راه‌ها را برای کاهش وزن سریع و در عین حال ایمن معرفی کردیم. حتی بعد از عید هم می‌توانید این روش‌ها را ادامه دهید تا به وزن ایده‌آل خود برسید. برای خرید انواع قرص لاغری مانند قرص لاغری دایان فیت یا قرص فت برنر نیز می‌توانید به داروخانه آنلاین دارودراگ سر بزنید. فراموش نکنید که کاهش وزن پروسه‌ای تدریجی است و راه‌های خیلی سریع، بازگشت سریع را هم به دنبال دارند.