۵ پاسخ

برو مطب مریم امینی سونو .سونو سهند به درد نمیخوره

پولیپ داره با چند تا کیست

درمان استاندارد برای پولیپ رحم معمولاً هیستروسکوپی (Hysteroscopy) است. در این روش:

پزشک با استفاده از یک ابزار باریک و دوربین‌دار (هیستروسکوپ) وارد حفره رحم می‌شود.
پولیپ مستقیماً مشاهده شده و با ابزارهای مخصوص برداشته می‌شود.
این روش معمولاً سرپایی یا با یک بستری کوتاه انجام می‌شود و دوره نقاهت کوتاهی دارد.
چند توصیه مهم:

نگران نباشید: اکثر این پولیپ‌ها ماهیت خوش‌خیم دارند و با یک جراحی ساده قابل درمان هستند.
مشورت تخصصی: حتماً با یک متخصص زنان و زایمان درباره اندازه پولیپ، موقعیت آن و علائمی که دارید مشورت کنید. او با بررسی سونوگرافی شما بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

بسیاری از پولیپ‌های رحم هیچ علامتی ندارند، اما در صورت بروز علائم، معمولاً شامل موارد زیر است:

خونریزی نامنظم قاعدگی: مثلاً لکه‌بینی بین دوره‌های قاعدگی.

خونریزی‌های شدید: پریودهای سنگین‌تر از حد معمول.

خونریزی پس از یائسگی.

مشکلات باروری: در برخی موارد، پولیپ‌ها می‌توانند مانع از لانه‌گزینی جنین شده یا باعث سقط شوند.

پولیپ داره متاسفانه،چندتا کیستم داره ولی پولیپش احتمالا باید عمل شه

سوال های مرتبط

منتظر تودلی منتظر تودلی قصد بارداری
مامان کیان مامان کیان هفته بیست‌وهفتم بارداری