خیلی زوده خب الان
زودتر از 2.5 سالگی اقدام نمیکنم، هرموقع خود بچه آماده باشه خیلی راحت میشه از پوشک گرفت، به خودت و بچه سخت نگیر و فشار نیار
دخترم دقیقا دو ماه و خرده ای پیش خودش مای بیبی رو پس زد
من از قبل میدونستم آمادگی شو داره چون کاملا جیشش رو میگفت هم شماره یک و هم شماره دو رو میگفت راستش رو بگم تنبلی میکردم از پوشک نمیگرفتم
تا اینکه دوماه پیش ب امید خدا استارت رو زدم و تمام مای بیبی هاشو دادم ب کسی
از لحظه ای ک قصد کردم از پوشک بگیرم تا همین الان حتی یکبار مای بیبی نبستم
ن من اذیت شدم و ن خودش
چون آماده بود
روزای اول تند تند میرفت دسشویی اما رفته رفته تعداد دفعات دسشویی رفتنش کم تر و کمتر شد
دقیقا وسطای ماه رمضون بود ک شروع کردیم و همش دعوت میشدیم افطاری
با هزار استرس رفتیم. آخه استرس داشتم نکنه غرق بازی بشه و یادش بره ک خداروشکر تابحال چنین اتفاقی نیوفتاده
دیگه ترسم ریخت مهمونی هارو رفتیم
خرید میرفتیم
تفریح میرفتیم و من تند تند ازش میپرسیدم جیش نداری؟؟
خداروشکر اصلا خطا نداشت
نصف شبا هم بیدار میشه میره دسشویی باز میاد میخوابه
فقط صبر کن ک بچه امادگیشو بدست بیاره گلم
حالا بعضی بچه ها زودتر بعضی ها دیر تر
هیچ عیبی نداره
تقریبا سه هفته میشه گرفتم از پوشک ...پوشک باز کردم گفتم پسرم آقا شده دیگه خبر میده میریم دستشویی جیش میکنه اونم گفت اره من دستشویی میرم دوسه بار خطا داد انگار یکم جیش میکرد یهو یادش میومد پوشک نداره بعد میگفت مامان شلوارم خیس شده جیش اومد منم هی تکرار میکردم پسرقشنگم بزرگ شده خبر میکنه الان دیگه طبیعی شده خبر میده راحت شدم خدایی
عزیزم بچه که آمادگی داشته باشه یه روز سوپرایزت میکنه میگه مامان پوشکمو باز کن جیش دارم
من فکر میکردم تا سه سالگی نتونم از پوشک بگیرم ولی پریروز دوید سمت دستشویی پوشکشو کشید گفت جیششش
وشکر خدا الان روزها پوشکش نمیکنم
تو تاپیکام هست ببین شاید بدرد خورد
فقط صبر صبر صبر
زمان بده بهش تا کم کم متوجه بشه
زوده خواهر من کردم خطا داد
سلام مامانا منم شروع کردم فعلا ولی خب ی موقع هایی امخطا میده
از همون کوچیکی همش دنبالم میومد تو حمام توالت فرنگی استفاده میکنم میدید میرم دستشویی فکر کنم اینم تاثیر داشته با خودت ببرش که ببینه
عزیزم تا وقتی از پوشک نگرفتی همش برات سخت میاد خودمم اینطوری بودم میگفتم وای منی ک همش بچمو پوشک میکردم حالا چطور بهش یادبدم .ولی فقط دوشب بچتو پوشک نکن هرچنددقیقه خودت ببر بگو جیش کن دوسه بار ک جیش کنه بچه تو ذهنش میشینه میبینی بعد خودش میگه .اول بزار یاد بگیره روزا بدون پوشک .بعد کم کم شبا هم پوشکش نکن وسطای خوابش بغلش کن ببر جلو در حموم بگو جیش اگه جیش کرد ک بیارش باز سرجاش بخوابه..بچه من ک اینطوری بود.و اصلا فکرشم نمیکردم اینقدر آسون باشه .۲۰ ماهگی هم گرفتمش از پوشک
از یک سالو نیم براش قصری گرفتم کم کم بهش یاد دادم باید اونجا دستشویی کنه خودش یاد گرفت هروقت دستشویی داره میگه بعدم میره میشینه رو دستشوییش ولی هنوز آمادگی اینو نداره تو خواب بیدارش کنم یا بدونه نباید جیش کنه منم زورش نکردم فعلا فقط موقع خواب و بیرون رفتن پوشکش میکنم ولی در طول روز بازش میذارم توام یواش یواش یادش بده تشویقش کن عجله نکن زوده براشون هنوز
نمیدونم😐😂
تابستونا که بازش میکردم هوا بخوره
هی میبردمش جیش
جیش میکرد خوششم میومد
کمکم یاد گرفت جیششونگه داره تا من ببرم جیشکنه
ولی همچنان پوشکمیبستم
تا اینکه از ۱۰ روز پیش که پوشکش تموم شد نگرفتم
کمکم خودش امادگی نشون میداد از اول
جیششونگه میداره هر ۲ ساعت میبرم جیش میکنه
زود تر ببرم نمیکنه
بیرونمیریم بازه میفهمه جیش نمیکنه
شبا جیش نمیکنه کلا
ولی تو خواب وول بخوره ینی جیش داره بعضی شبا میبرمش
صبمکه به محض بیدار شدن میبرم دسشویی
پی پی شوهم نمیگه
ولی وقتی میخواد پی پی کنه قیافش تغییر میکنه من میفهمم زود میبرمش دسشویی
البته این وسطا چن باری هم گفته جیش یا پی پی دارم
من بعد از ۴ ماه تلاش و کثیف کاری و.. موفق شدم به نظرم اگه تو یک هفته بچت یادنگرفت یعنی هنوز آمادگی نداره و بلد نیست حتی اگه بهش یاد بدی هم بازم جیش کنه تو شلوارش یعنی امادگیش نداره تا اینکه یه روز دیگه دخترم باز گذاشتم دیگه گفتم بزار تلاش آخرم بکنم
شب قبلش رفته بودیم عروسی هی دوست به مامانش میگفت مامان جیش دارم پیپی دارم منم میگفتم دخترم ببین نی نی میره دستشویی به مامانش میگه جیش دارم دیگه مای بی بی نمیبینده و
نگرفتمممم.. روزا یوقتا پوشکشو درمیارم میبرمش دسشویی میگه جیششو ولی خب بازم ممکنه خطا بده چون اولشه وقتی پوشکش نمیکنم همش استرس دارم🥴 موقع خوابش هم پوشک میکنم حوصله ندارم بگیرم الان
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.