فاصله پرده بکارت از دهانه واژن و عمقی که در آن قرارگرفته

تاریخ انتشار: آبان ۱۴۰۱ | تاریخ بروزرسانی: شهریور ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
فاصله پرده بکارت

اینکه فاصله پرده بکارت از دهانه واژن چه قدر است و چه میزانی از دخول می‌تواند به این بخش از آلت تناسلی زنانه، آسیب وارد کند، برای عده‌ای مهم است. پرده بکارت یک غشاء نازک است که در پایین و انتهای واژن قرار دارد. فاصله دهانه واژن تا بكارت یک فاصله مشخصی است که البته می‌تواند تحت تاثیر زایمان و بارداری نیز قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد فاصله پرده بکارت و محل نقطه جی بیشتر توضیح دهیم.

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن گهواره به ابزارهای بسیار کاربردی دسترسی پیدا کرد و با دیگر مانند تبادل نظر داشته باشید.

محل دقیق بکارت کجاست؟

گفته می‌شود که پرده بکارت بلافاصله پس از دهانه مهبل قرار دارد؛ یعنی بین یک تا سه سانتی متر پشت لبهای کوچک مهبلی.

در هنگام رابطه جنسی، کانال واژن برای انجام دخول می‌تواند طولانی‌تر شود؛ زیرا تحریک جنسی باعث می‌شود دهانه رحم و رحم بالا رود و از مسیر خارج شود؛ در نتیجه مایعات مهبل (واژن) می‌تواند تا حجم دو سوم افزایش داشته باشد.

کانال واژن کجاست؟

محل دقیق بکارت کجاست؟

کانال واژن (Vaginal canal) یک مجرای منعطف و عضلانی با طول ۸ – ۱۲ سانتی‌متر است که دو و نیم سانت نیز عرض دارد. در دیواره‌های این کانال چین‌هایی وجود دارد که در هنگام تحریکات جنسی یا زایمان با انعطافی که دارند بزرگ‌تر می‌شوند تا دخول یا زایمان بدون درد انجام شود و بعد از اتمام مراحل زایمان طبیعی یا رابطه واژینال مجددا به همان حالت قبلی باز می‌گردد. ( برای استفاده از روشهای خانگی مانند زاج سفید برای تنگی واژن به مقاله مربوطه مراجعه کنید.)

نقطه جی چیست؟

نقطه G یک ناحیه داخلی است که در منطقه ورودی انواع واژن قرار دارد. این نقطه یک دسته عصبی بسیار حساس است که وقتی برانگیخته می‌شود، می‌تواند منجر به ارگاسم عمیق و هیجان‌انگیز شود و گاهی اوقات در زنان به اوج می‌رسد. اگرچه محل G-Spot از یک زن به زن دیگر کمی متفاوت است، اما معمولا ۲ تا ۳ اینچ به سمت بالا در دیواره جلویی داخل واژن قرار دارد.

* پرده بکارت حلقوی چیست؟ + نشانه های یک پرده حلقوی

کلام آخر

در مورد فاصله پرده بکارت از واژن و امکان و احتمال پاره شده آن با ضربات کوچک و آهسته باید بگوییم که حساسیت این نقطه از بدن خانم‌ها باعث شده است تا هر شکلی از آسیب، حتی جزئی‌ترین‌ها، جدی گرفته شود. اگرچه علائم پاره شدن بكارت از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما معمولا تشخیص باکره بودن با تصویر امکانپذیر نیست و فقط پزشک زنان باید معاینه لازم را انجام دهد. چنانچه دچار ضربه به دهانه رحم شده اید و به دنبال علائم بعد از پارگی بکارت هستید و مثلا موضوعاتی نظیر پارگی در ساعت 5 یا پارگی در ساعت 6 ذهن شما را درگیر کرده است، باید بدانید که شخصا نمی‌توانید میزان آسیب احتمالی وارد شده به بدن خود را تشخیص دهید. 

با توجه به اینکه وجود بکارت برای هر دخترخانمی در کشور ما، ارزش شناخته می‌شود، لذا اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید بکارت شما دچار آسیب شده است و این موضوع برای شما آزاردهنده است، بهترین و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از یک پزشک متخصص زنان بخواهید تا با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارید، معاینات لازم را انجام دهد و وضعیت بکارت شما را بررسی کند. 

اگرچه آسیب به بکارت می‌تواند آزاردهنده باشد، اما اینکه بدانید میزان آسیب چه قدر است و تا چه میزان قابل جبران و ترمیم است، می‌تواند در آرامش ذهنی شما تاثیر مثبت داشته باشد. در مورد کسب اطلاعات از انواع پرده بکارت می توانید به مقاله مشابه مانند پرده بکارت تیغه ای مراجعه کنید.