لیست غذاهای چاق کننده صورت که معجزه می‌کنند!(خوراکی،ویتامین،میوه و...)

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
غذاهای چاق کننده صورت

بسیاری از افراد به دنبال داشتن گونه‌های پر و یک صورت گرد و شاداب هستند. گونه‌ی پر ظاهر جوا‌ن‌تری به صورت می‌دهد و اگر در حد متعادل باشد، می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند. روش‌های مختلفی برای چاق کردن صورت وجود دارد اما یکی از شایع‌ترین آنها متمرکز شدن بر رژیم غذایی است. در این مقاله گهواره قصد داریم لیست غذاهای چاق کننده صورت را به شما معرفی کنیم که مشخص شده می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. پس با ما همراه باشید. 

آیا افزایش وزن در یک قسمت از بدن امکان پذیر است؟

قبل از آن که به معرفی مواد غذایی چاق کننده صورت بپردازیم، باید به یک سوال پاسخ دهیم: آیا ممکن است چاقی تنها در یک بخش از بدن رخ دهد؟ حقیقت این است که افزایش وزن بدن در همه‌ی بخش‌ها به صورت همزمان رخ می‌دهد. اما اینکه شما این افزایش وزن را اول در کدام بخش ببینید، به فیزیک بدنتان بستگی دارد. برای مثال در اندام‌های گلابی شکل، چاقی بیشتر در اطراف ناحیه‌ی شکم و ران رخ می‌دهد. 

آیا افزایش وزن در یک قسمت از بدن امکان پذیر است

به جز حالت بدن عوامل دیگری مانند سن، جنس و هورمون‌ها نیز می‌توانند نقش مهمی در محل افزایش وزن داشته باشند. اقتدا به رژیم غذایی چاق کننده صورت یک روش طبیعی ست که به مرور می‌تواند تاثیر خود را بگذارد. اما اگر به دنبال تاثیر سریع‌تر و محسوس‌تری هستید روش‌های جراحی مانند تزریق ژل گونه نیز وجود دارد. همچنین برخی تمرینات ورزشی می‌توانند به طور مستقیم بر عضلات صورت تمرکز داشته باشند که انجامشان در کنار رژیم غذایی می‌تواند تاثیر را چند برابر کند. نکته مهم این است که چاق شدن صورت در یک هفته رخ نمی‌دهد و باید تکرار و مداومت بیشتری در رژیم و ورزش‌های مخصوص داشته باشید. 

چه غذاهایی چاق کننده صورت است؟

مواد غذایی که به عنوان مواد غذایی که چاق کننده صورت هستند، به طور ویژه بر آبرسانی و افزایش گردش خون در صورت تمرکز داشته و به دلیل وجود چربی‌های سالمی که دارند می‌توانند یک افزایش وزن طبیعی و زیبا را برایتان ایجاد کنند:

چه خوراکی هایی صورت را چاق میکند؟ در ادامه همراه ما باشید.

مصرف آلوئه ورا

مصرف آلوئه ورا به روش‌های مختلف می‌تواند برای چاقی صورت موثر باشد از این رو آن را به عنوان گزینه‌ی اول در لیست غذاهای چاق کننده صورت و بدن قرار داده‌ایم. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E و ویتامین B12 است که می‌توانند منجر به تولید کلاژن در بدن شوند. تولید کلاژن بیشتر یعنی شادابی بیشتر پوست و در نتیجه ظاهری جوان‌تر. شما می‌توانید آن را به صورت عصاره و انواع نوشیدنی مصرف کنید.

همچنین استفاده از آن به صورت کرم‌های آرایشی بهداشتی با رفع چین و چروک صورت، پوست حتی بهتری به شما می‌دهد. با این حال قبل از آن باید مطمئن شوید که به آن آلرژی ندارید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت مراجعه کنید.

مصرف سیب

سیب یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌های موجود است. اگر از متخصصین بخواهید دو میوه برای چاقی صورت نام ببرند قطعاً یکی از آنها سیب است. سیب حاوی میزان زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان‌هاست که به صورت یک معجزه چاقی صورت عمل می‌کند. 

جدا از آنکه حتماً باید سیب را به عنوان یکی از بهترین غذاهای چاق کننده صورت و گونه در لیست تغذیه روزانه خود قرار دهید، می‌توانید یک ماسک سیب رنده شده را نیز به مدت 20 دقیقه در روز روی پوستتان قرار دهید تا شادابی آن را چند برابر کند. 

* حتما بخوانید: دو میوه برای چاقی صورت با تاثیر عالی 

مصرف عسل 

عسل بی شک یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی طبیعی در دنیاست. قرار دادن آن در لیست غذاعای چاق کننده سریع صورت تنها یکی از خواص بی‌شمار این ماده‌ی غذایی ست. عسل مرطوب کننده و اب رسان فوق‌‌العاده‌ای ست که ظاهری جوان و شفاف به آن می‌دهد. ماسک عسل و پاپایا می‌تواند یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای چاقی صورت باشد. 

مصرف عسل برای چاقی صورت

بهتر است از عسل‌های طبیعی استفاده کنید. عسل‌هایی که طی فراوری قرار می‌گیرند، بعضی مواد و خواص خود را از دست می‌دهند. همچنین توجه داشته باشید که عسل سرشار از قند و یک غذای پرکالری است پس در خوردنش اعتدال را رعایت کنید. عسل را می‌توانید به عنوان یکی از صبحانه های چاق کننده صورت به افراد لاغر پیشنهاد داد. 

مصرف شیر

شیر یکی دیگر از انواع غذاهای چاق کننده صورت است که حتماً باید در لیست خود قرار دهید. درصد چربی و پروتئین بالا این ماده، آن را به گزینه‌ای ایده‌ال برای این کار تبدیل کرده است. از شیر می‌توانید به عنوان یکی از بهترین غذاهای چاق کنند صورت کودک نیز استفاده کنید و در کنارش از خواص جانبی مانند تقویت دندان و استخوان‌ها نیز بهره‌مند شوید. 

اسیدلاکتیک موجود در شیر یک ماده‌ی جوان کننده‌ی پوست صورت است و تولید سلول‌های جدید را تحریک کرده و سلول‌های مرده پوستی را از بین می‌برد. همچنین پروتئین‌های موجود در آن می‌تواند بافت‌های آسیب دیده‌ی پوستی را بهبود ببخشد که منجر به ظاهر جوان‌تر پوست می‌شود. سایر مواد موجود در شیر مانند کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)؛ ویتامین‌های A و D و ... نیز همگی در چاقی صورت موثراند. 

غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها برای محافظت از پوست بسیار مفید هستند. یک رژیم غذایی غنی از آنتی-اکسیدان به پر شدن گونه‌ها کمک می‌کند. از جمله میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان زیاد  می‌توان به میوه‌های خشک مثل آلو، کشمش و زرد‌‌آلو، گوجه‌فرنگی‌ها، مرکبات، فلفل دلمه‌ای، توت‌فرنگی، کیوی و کلم-بروکلی و ...اشاره کرد.

غذاهای غنی از مس

غذاهای سرشار از مس مانند قارچ، باعث انعطاف پوست و کاهش خطوط و چین و چروک‌ها و در نتیجه پُرتر به نظر رسیدن صورت می‌شوند. غذاهایی از جمله سیب زمینی‌ها، بادام هندی، دانه‌های آفتابگردان و شکلات تلخ منابع خوبی از مس هستند.

بهترین خوراکی های چاق کننده صورت کدام است؟

بهترین مواد غذایی برای پر شدن صورت عبارتند از:

مصرف آجیل ، مغزها و دانه‌ها

آجیل و مغزها نیز سرشار از چربی‌های سالم و طبیعی هستند که به چاقی صورت کمک می‌کنند. مغزهایی مانند بادام در صدر این لیست قرار دارند. با توجه به کالری بالای این گروه، باید در خوردنشان اعتدال را رعایت کنید تا دچار افزایش وزن نشوید. وجود ویتامین‌ها و چربی‌های سالم کمک می‌کند که با مصرف این مواد وزن خود را به روش سالمی افزایش دهید. 

مصرف ماهی چرب

ماهی نه تنها یک غذای چاق کننده صورت است بلکه یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی است که طبیعت به ما عرضه می‌کند. ماهی‌های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی کاد حاوی نسبت کالری بیشتری به چربی‌های سالم نسبت به سایر انواع ماهی‌ها هستند بنابراین حتماً آنها را در لیست خود قرار دهید. همچنین چربی‌ این ماهی‌ها، سلامت پوست را نیز تقویت می‌کند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول‌های چربی نیاز دارد.

مصرف ماهی برای چاقی صورت

روغن‌های سالم

روغن‌های گیاهی به عنوان یک داروی گیاهی برای مراقبت از پوست در برابر پیری عمل می‌کنند. روغن‌هایی مثل روغن آفتابگردان یا جوانه گندم منابع خوبی از ویتامین E هستند که برای جوانسازی پوست معجزه می‌کند.  با این حال باید توجه داشت که همه‌ی چربی‌ها مناسب پوست نیستند. از چربی‌های اشباع شده یا ترانس که در فست فودها و بیشتر غذاهای سرخ شده یا مواد غذایی فراوری شده وجود دارند استفاده نکنید زیرا این چربی‌ها باعث ایجاد التهاب می‌شوند.

مصرف زیتون و روغن آن 

زیتون یکی دیگر از منابع چربی سالم است که آن را در لیست غذاهای چاق کننده صورت قرار می‌دهد. علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی که با رادیکال‌های آزاد عاملِ پیری مبارزه می‌کنند، خوردن زیتون سالم به نرم و سلامت پوست نیز کمک می‌کند که ظاهر جوان‌تری به آن می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در زیتون مانند ویتامین E و ویتامین A نیز ویتامین چاق کننده صورت بوده و شادابی بیشتری به آن می‌دهند. ویتامین E از تشکیل رادیکال‌های آزاد که عامل بیماری‌های پوستی نیز جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد. 

کدام زیتون برای چاقی صورت بهتر است؟ روغن زیتون فرابکر دارای خواص مرطوب کننده و مغذی استثنایی برای آبرسانی به پوست صورت و بدن است. محتوای بالای ویتامین A و E و همچنین D و K آن را به محصولی ایده آل برای محافظت (به ویژه در فصول سردتر) و تغذیه حتی حساس‌ترین پوست‌ها تبدیل کرده است.

مصرف زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ شامل لوتئین است که می‌تواند رطوبت و لطافت پوست را افزایش دهد و پروتئین که به جوان سازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. تخم مرغ به طور کلی پوست شما را تقویت می‌کند. زرده تخم مرغ برای تقویت درخشندگی پوست عالی است زیرا حاوی اسیدهای چرب بالایی است که اپیدرم را آبرسانی می‌کند بنابراین حتماً آن را در لیست غذاهای چاق کننده صورت خود قرار دهید.

مصرف آووکادو 

یکی دیگر از میو‌ه‌هایی که یک منبع چربی سالم محسوب می‌شود و می‌تواند به چاق و سفت شدن صورت کمک کند، آووکادوست. شما هم می‌توانید آن را بخورید و هم از انواع ماسک آن برای شادابی پوست خود استفاده کنید. این میوه به طور ویژه برای افراد لاغر با پوست خشک و آسیب دیده توصیه می‌شود. اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان‌های موجود در آووکادو به تغذیه، آبرسانی و بازسازی پوست کمک می‌کند و در نتیجه آن را بسیار سالم‌تر نشان می‌دهد.

مصرف کره بادام زمینی 

بسیاری از افرادی که رژیم دارند از خوردن کره بادام زمینی اجتناب می‌کنند زیرا چربی و کالری بالایی دارد. با این حال، این کره از جمله چربی‌هایی سالم است که بیشتر به کاهش وزن و در عین حال حفظ توده‌های عضلانی مانند عضلات صورت کمک می‌کند که منجر به گردی و چاقی در منطقه می‌شود. 

بادام زمینی از بسیاری جهات برای پوست شما مفید است. این کره گزینه‌ی خوبی برای انواع پوست، حتی پوست های حساس یا مستعد آکنه ایجاد می‌کنند. ویتامین‌های E، K و B6 و همچنین چربی های غیراشباع امگا، روی، مس، کلسیم و سلنیوم آن را به یکی از بهترین غذاهای چاق کننده صورت تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید پوستی بی‌عیب و نقص و بدون لک داشته باشید، بادام زمینی عالی است. این ماده به دلیل وجود چربی‌های غیراشباع تک غیر اشباع مختلف و رسوراترول به دفع سموم مسئول جوش و تولید بیش از حد روغن کمک می‌کند. 

مصرف دانه چیا برای چاقی صورت

مصرف دانه چیا

دانه چیا منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 ست که پیری پوست صورت را به تاخیر می‌اندازد، زخم‌های ناشی از آکنه را کاهش داده و از درخشندگی پوست شما مطمئن می‌شود! دانه‌های چیا برای استخراج روغن آن‌ها فشرده می‌شوند که معجون محبوبی برای صنعت مراقبت از پوست است. روغن‌ها و عصاره‌های این دانه در محصولات زیبایی مختلفی استفاده می‌شود زیرا منافذ باز پوست را بسته و آن را سفت و شفاف می‌کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه چیا به خنثی کردن رادیکال های آزاد که به سلول های پوست آسیب می‌رسانند کمک می‌کند. گذشته از این، آنتی اکسیدان ها تولید کلاژن را در بدن شما افزایش می‌دهند. کلاژن به حفظ خاصیت ارتجاعی پوستتان کمک می‌کند و همچنین از افتادگی آن جلوگیری می‌کند و پوستی جوان و شاداب به شما می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص دانه چیا به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

شیک و اسموتی‌های پروتئینی

اگر گونه‌هایتان به علت کمبود وزن لاغر شده‌اند از خوراکی‌های ترکیبی مانند شیک و اسموتی‌های پروتئینی استفاده کنید. اسموتی ترکیبی از ماست پرچرب و میوه و آجیل گزینه مناسبی برای این کار است. همچنین می‌توانید کره‌ی آجیلی یا پودر پروتئین را به نوشیدنی خود اضافه کنید تا هم طعم بهتری بگیرد و هم تاثیر آن برای پر کردن گونه‌ها بیشتر شود.

آب

هیدراته ماندن در طول روز باعث تقویت جریان خون در صورت می‌شود. که این امر خود می‌تواند باعث شود صورت شما حجیم‌تر و پرتر به‌نظر برسد. بنابراین توصیه می‌شود که هرروز چند لیوان آب بنوشید. از آنجایی که انواع میوه و سبزی دارای درصد مختلفی از آب هستند یک رژیم غذایی متمرکز بر این مواد می‌تواند به شما در داشتن صورتی جوان کمک کند. هندوانه و خیار به دلیل داشتن درصد آب بالا، از بهترین گزینه‌ها برای این کار هستند.

برای چاقی صورت چه قرصی بخوریم؟

به دلیل میل جامعه به تغییرات سریع و بدون دردسر، این روزها محصولات دارویی زیادی تحت عنوان قرص چاقی در بازار وجود دارد که به دلیل عوارض جانبی یا تست نشدن کامل نتایج، متخصصین مصرف آنها را توصیه نمی‌کنند. 

متاسفانه بازار سیاه و تولید محصولات تقلبی در زمینه‌ی قرص‌های چاقی و لاغری بسیار پرسود است و محصولی که به دست خریدار می‌رسد نه تنها کمکی به پر شدن صورت نمی‌کند، بلکه مشکلات زیادی نیز به بار می‌آورد. از این گذشته تا وقتی راه‌های طبیعی و سالم وجود دارند استفاده از مواد شیمیایی فکر خوبی نیست. 

البته مصرف قرص‌های مولتی ویتامین می‌تواند در دراز مدت در پر شدن گونه‌ها و بهبود پوست موثر باشد اما شما می‌توانید به راحتی همین ویتامین‌ها را از طریق تغذیه سالم و اصولی بدست آورید.

چاق شدن صورت چقدر طول می‌کشد؟

حالا که فهمیدیم برای پر شدن صورت چه چیزهایی باید بخوریم، باید در نظر داشته باشیم که عضله‌سازی یک روند طولانی مدت است. پس نمی‌توان انتظار داشت که یک شبه عضله ساخته شود و صورت شما به شکل مطلوب برسد. راز موفقیت در این مسیر صبوری است. همیشه افرادی هستند که به دنبال کوتاهترین مسیر مانند چاق شدن صورت با سیب زمینی در 14 روز هستند اما این روش‌ها عموماً آسیب رسان و دارای نتایج موقتی هستند. به یاد داشته باشید روشی ماندگار است که طبق اصول و زیرنظر متخصص و با صبر و حوصله انجام شود.

نکات پایانی در مورد چاقی صورت

اکتفا به مصرف غذاهای چاق کننده صورت کافی نیست و بهتر است از انواع ماسک‌ها و روغن‌های طبیعی شاداب کننده نیز استفاده کنید. همچنین انجام ورزش‌های تقویت عضلات صورت را نیز فراموش نکنید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، اعتدال در آرایش کردن، شستن روزانه‌ی صورت، عدم مصرف دخانیات و الکل و نوشیدن آب فراوان در طول روز از جمله روتین‌های راحتی است که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید تا صورتی با پوست شفاف و گونه‌های پر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روغنهای طبیعی میتوانید به مقاله بهترین روغن برای جوانی پوست صورت مراجعه کنید. همچنین مقاله روش‌های چاق شدن سریع صورت در یک هفته نیز می‌تواند اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیارتان قرار دهد.