خواص عرق کاسنی برای مردان و دمنوش کاسنی برای پسردار شدن

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خواص عرق کاسنی برای مردان

کاسنی یکی از گیاهان دارویی با خواص بیشمار است. از این گیاه عرق کاسنی بدست می‌آید که حاوی روی، منیزیم، کلسیم، منگنز، آهن اسید فولیک و انواع ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی است. طبیعت عرق کاسنی سرد است و یکی از معدود عرقیجاتی است که هرچقدر طعم آن تلخ‌تر باشد، فواید آن بیشتر و مفیدتر است. این عرق گیاهی یکی از قوی‌ترین پاک کننده‌های کبد و کلیه است. اما سوال اصلی اینجاست که خواص عرق کاسنی برای مردان چیست؟ آیا در سلامتی مردان نقش مهمی دارد؟ در این مطلب از گهواره به فواید گیاه کاسنی برای مردان می‌پردازیم.

خواص عرق کاسنی برای مردان چیست؟

تقریبا برای همه ما مهم است تا از خواص مواد خوراکی که مصرف می‌کنیم، اطلاع داشته باشیم. گیاه کاسنی با نام علمی Cichorium intybus یک گیاه دارویی و معروف در طب سنتی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این گیاه ساقه‌ای باریک همراه با تیغک‌های بسیار ریز و نرمی دارد که حتی به عنوان سبزی خوردن و یا طعم دهنده سالاد هم از آن استفاده می‌شود. از گیاه عرق کاسنی بدست می‌آید که در ایران کمتر خانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که عرق کاسنی نداشته باشد. با وجود اینکه حجم بیشتر این عرق از آب تشکیل شده است، اما ارزش غذایی این عرق به اندازه‌ای زیاد است که در همان حجم هم می‌توان ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی را دریافت کرد. عرق کاسنی حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین، روی، منیزیم، کلسیم، سدیم، فسفر، منگنز، آهن اسید فولیک، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین K و سایر مواد ضروری برای بدن است.

در مقابل خواص بیشمار این عرق مانند پاک سازی کبد و کلیه، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، کمک به رشد باکتری‌های مفید روده، کمک به از بین بردن رادیکال‌های آزاد، ضد سرطان، ضد التهاب، تسکین درد، درمان یبوست، کمک به کاهش وزن، ادرار آور، درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی، تنظیم قند خون، کاهش اضطراب و استرس و غیره باید بدانید که این گیاه دارویی خواص بسیاری برای مردان دارد.

از مهم‌ترین فواید این گیاه دارویی برای مردان، افزایش میل جنسی و کمک به باروری مردان است. کبد چرب می‌تواند سبب کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی شود. این مشکل در بسیاری از مردان وجود دارد. بنابراین درمان کبد چرب و همچنین تصفیه خون، می‌تواند خون رسانی را به اندام تناسلی افزایش دهد و این در درمان این مشکل بسیار موثر باشد. عرق کاسنی با سم زدایی و پاکسازی کبد به حل این مشکل کمک می‌کند. علاوه بر آن یکی دیگر از خواص مهم این گیاه دارویی برای مردان تقویت و افزایش تعداد اسپرم‌ها است. یکی از دلایل مهم ناباروری در مردان کمبود اسپرم یا ضعیف بودن آن است. عرق کاسنی با تنظیم هورمون‌ها، کروموزوم‌ها و تحریک اسپرم‌ها و درمان کمبود آنها می‌تواند نقش مهمی در درمان ناباروری در مردان داشته باشد.

طریقه مصرف عرق کاسنی برای تقویت اسپرم

از آنجایی که عرق کاسنی هم مانند هر مواد غذایی دیگر در صورت مصرف بیش از اندازه می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد، بنابراین بسیار مهم است که به اندازه مصرف شود. مردانی که قصد دارند به تقویت و افزایش تعداد اسپرم خود کمک کنند، می‌توانند روزانه یک سوم لیوان عرق کاسنی را به همراه آب صبح‌ها ناشتا میل کنند.

خواص کاسنی برای مردان

خواص عرق کاسنی برای زنان

عرق کاسنی علاوه بر فواید بسیاری که برای مردان دارد، برای زنان هم بسیار مفید است. از خواص این عرق گیاهیی دارویی برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرق کاسنی باعث تحریک سیکل قاعدگی می‌شود، بنابراین می‌تواند برای زنانی که دوره قاعدگی نامنظمی دارند و یا از حجم کم خونریزی و درد زیاد رنج می‌برند، کمک کند.
  • عرق کاسنی می‌تواند برای جلوگیری از زردی نوزاد بسیار موثر باشد. عرق کاسنی به پاکسازی کبد، دفع سموم و مواد زائد و تصفیه خون کمک می‌کند که این موارد نقش مهمی در جلوگیری از زردی نوزاد دارد. البته بسیار مهم است که در مصرف این عرق گیاهی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
  • همچنین عرق کاسنی با تنظیم و کنترل قند خون به مادران بارداری که مشکلات فشار خون در دوران بارداری مواجه هستند، بسیار کمک می‌کند.
  • علاوه بر آن عرق کاسنی به دلیل طبع سردی که دارد می‌تواند به از بین رفتن و متعادل کردن جوش‌های ناشی از گرمی و با تنظیم هورمون‌ها به درمان جوش‌های دوران قاعدگی کمک کند.
  • عرق کاسنی با تقویت مثانه، پاسازی روده و کلیه سبب درمان عفونت ادراری در دوران بارداری می‌شود.

* برای اطلاع از ریزترین علائم بارداری کلیک نمایید.

خواص عرق کاسنی برای پسردار شدن

برای بسیاری از والدین مهم است که بتوانند جنسیت فرزند خود را تعیین کنند. عوامل بسیاری در تعیین جنسیت جنین نقش دارند و یکی از مهم‌ترین آنها تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب است. همانطور که گفته شد، عرق کاسنی نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه کروموزوم‌ها دارد. از لحاظ علمی ترکیب دو کوروموزوم Y  و  X باعث می‌شود جنین پسر شود و ترکیب دو کوروموزوم X از مادر باعث تشکیل جنین دختر می‌شود. بنابراین برای پسردار شدن باید کوروموزوم Y را تقویت کرد.

به همین منظور خوردن عرق کاسنی در مردان می‌تواند باعث تقویت کوروموزوم Y شود. بنابراین توصیه می‌شود تا مردان قبل از نزدیکی از عرق کاسنی برای تقویت این کوروموزوم استفاده کنند.

خواص عرق کاسنی برای زنان

خواص کاسنی برای کبد

یکی از فواید بسیار مهم عرق کاسنی همانطور که گفته شد، پاکسازی کبد و دفه سموم و مواد زائد است. انباشته شدن چربی در کبد که موجب بروز بیماری کبد چرب می‌شود یکی از مشکلاتی است که معمولا مردان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. عرق کاسنی با پاکسازی کبد، دفع سموم و مواد زائد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را از بین می‌برد و بار کبد را سبک می‌کند. 

خواص برگ کاسنی خشک

همانطور که گفته شدف از گیاه کاسنی می‌توان در سالاد و سبزی خوردن استفاده کرد. برگ خشک کاسنی را می‌توانید از عطاری‌ها به عنوان چاشنی سوپ، سالاد و دمنوش تهیه کنید. برگ کاسنی حاوی ترکیبات مهم دارویی مانند اینولین، لاکتون های سسکوئیترپن، آلکالوئیدها، کومارین ها (ویتامین کا)، مواد معدنی و استرول های گیاهی است که به کاهش قند خون و سطح کلسترول در بیماران دیابتی و چاق کمک می‌کند. از دیگر فواید آن می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ زیبایی پوست
  • سلامت استخوان‌ها
  • زیبایی جنین
  • سلامت مغز
  • جلوگیری از بیماری آلزایمر
  • درمان عفونت
  • چربی سوزی و کمک به کاهش وزن
  • بهبود جای زخم

خواص برگ کاسنی خشک

خواص عرق کاسنی با عسل

همه ما از خواص بیشمار عسل اطلاع داریم. دمنوش کاسنی و عسل علاوه بر اینکه آرامش بخش است، به تسکین درد و التهاب کمک کند. همچنین مخلوط عسل و عرق کاسنی می‌تواند پوست را روشن و شفاف کند. سه قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری عرق کاسنی خوب مخلوط کرده و روزانه بر روی پوست خود قرار دهید.