۷ داستان آموزنده برای کودکان

بهمن ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
۷ داستان آموزنده برای کودکان

طبق آمار دانشگاه شهید بهشتی، سرانه مطالعه هر فرد ایرانی 7 دقیقه و سرانه مطالعه کودکان در حال حاضر 30 ثانیه است. این آمار نشان از کم‌توجهی به سرانه مطالعه و کتابخوانی در کودکان دارد. آگاهی‌بخشی به‌واسطه کتابخوانی باعث شکوفایی علم و دانش در کودکان خواهد شد. در این مقاله کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف برای رشد کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم. بعد از خواندن این مقاله حتما یکی از کتاب‌های پیشنهادی را تهیه کنید و از خواندن آن برای کودک خود لذت ببرید.

1- در جستجوی آرامش؛ کتاب مخصوص کودکان 3 تا 6 سال برای درک بهتر زندگی

کودکان در این دوران بسیار پرجنب‌وجوش و بازیگوش هستند. در این بازه سنی کودکان تصورات ویژه‌ای نسبت به جهان پیرامون کسب کرده‌اند و از طریق بازی‌های کودکانه سعی در بروز احساسات و شناخت نسبت به جهان دارند. همچنین حس کنجکاوی کودک بیشتر از قبل است و نیاز به آگاهی به‌واسطه کتاب قصه کودکانه دارند. 

کتاب «در جستجوی آرامش» کتاب قصه‌ای است که شیوه‌های درک احساس و اضطراب و تبدیل آن به آرامش را با داستان‌سرایی برای کودک شرح می‌دهد. در این کتاب کودکان با چالش‌های روزانه روبه‌رو می‌شوند و بهتر تصمیم می‌گیرند که چگونه مشکلاتشان را حل کنند.

2- کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب؛ داستان‌های عبرت‌آموز کودکانه

خواندن داستان‌های پندآموز برای کودکان فواید فراوانی دارد. حکایت‌های جذاب و پندآموز کودکان را به دنیای شیرین قصه‌ها می‌برند و درس‌های فراوانی از این قصه‌ها کسب می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزندانتان از داستان‌های آموزنده تجربه‌های لذت‌بخشی کسب کنند، خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب را پیشنهاد می‌کنیم. در این کتاب قصه محبوب‌ترین داستان‌های ایرانی با لحن صمیمانه‌ و عبرت‌آموزی برای کودکان روایت شده است.

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب

 3- قصه ما مثل شد؛ کتاب داستانی برای کودکان 6 تا 9 سال

آگاهی از تغییرات و رشد کودک همواره برای والدین مهم است و شناخت نیاز کودک بر اساس سن، یکی از وظایف تربیت والدین است. تفکر کودک برای ورود به مدرسه در این بازه سنی تغییر کرده و علاوه‌بر این، حافظه کودک درگیر مسائل پیچیده‌تری نسبت به قبل شده است. داستان های قصه ما مثل شد، مجموعه داستان‌هایی است که متن روان و جذابی دارد و پیشینه هر ضرب‌المثل و کاربردش را روایت می‌کند. خواندن این کتاب قصه در کنار کتاب‌های مدرسه باعث تقویت یادگیری و مهارت خواندن و نوشتن آن‌ها می‌شود. 

4- چهار سابقه دار؛ داستان طنز کودکانه با نقاشی‌های جذاب

کتاب قصه «چهار سابقه دار» روایت‌های جذابی است که به زبان طنز نوشته شده‌اند. داستان آموزنده برای کودکان در این کتاب با قلمی متفاوت و روان شرح داده شده است. در کتاب قصه برای کودکان، تصاویر اهمیت ویژه‌ای دارند و هنر نویسنده در این کتاب کنار هم قرار دادن متن با تصاویر خلاقانه است. کتاب نوجوان و کودک باید محتوای خلاقانه و هیجان‌انگیز داشته باشد و علاوه‌بر این، موضوعات مختلف را با داستان‌های شیرین به کودکان آموزش دهد. در کتاب‌های معرفی‌شده به‌خوبی به این موضوع توجه شده است.

5- آموزش مهارت کنترل خشم با داستان کله نوشابه ای لجش می‌گیرد

کتاب قصه «کله نوشابه ای لجش می‌گیرد» یکی دیگر از کتاب‌هایی است که برای کودکان پیشنهاد می‌شود. در این کتاب به مهارت‌های کنترل خشم و کاهش عصبانیت در کودکان اشاره شده است. این کتاب قصه در مورد لستر، کودکی سرحال و خوشحال است که در بعضی مواقع خشم فراوانی دارد و از کوره در می‌رود. چالش‌های لستر با دوستان و خانواده در این کتاب، با داستانی شیرین و آموزنده روایت شده است.

6- فرهنگ‌نامه بدن انسان؛ بهترین کتاب برای افزایش اطلاعات علمی کودکان

در سنین 9 تا 12 سال، کودکان احساس استقلال کرده و برای دوستی‌های بیشتر تلاش می‌کنند. دوستی‌های سالم برای رشد کودکان بسیار مهم هستند. تغییرات اجتماعی در این سن، با تغییرات فیزیکی نیز همراه است و داستان آموزنده برای کودکان در این زمینه مهم خواهد بود. کتاب «فرهنگ‌نامه بدن انسان» کتابی مصور و بی‌نظیر در ارتباط با آخرین یافته‌های علمی بدن انسان، بیماری‌ها و سلول‌ها است. این کتاب در رابطه با آناتومی بدن و ارتباط اندام‌ها اطلاعات خوبی به کودکان منتقل می‌کند. 

 7- محرمانه با مادران؛ کتابی که برای همه نوجوانان لازم است!

بازه سنی 12 تا 15 سال برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم و تاثیرگذار است. در این سن دختران به بلوغ رسیده و پسران نیز به سن بلوغ نزدیک‌تر شده‌اند. نیاز است کودکان و نوجوانان در این رابطه اطلاعات بیشتری داشته باشند تا درگیر اتفاقات ناخوشایند نشوند. همان‌طورکه خواندن کتاب‌هایی در زمینه داستان آموزنده برای کودکان در سنین پایین توصیه شده است، دانستنی‌های جنسی برای سنین نوجوانی نیز توصیه می‌شود.

کتاب «محرمانه با مادران» یکی از کتاب‌های معروف در زمینه آموزش جنسی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. رویکرد اصلی این کتاب شناخت تربیت جنسی و راه‌های کنترل میل جنسی در کودکان و نوجوانان است. این کتاب مخصوص دختران بوده و نکاتی در رابطه با درمان انحراف جنسی دختران را نمایش می‌دهد.

کتاب محرمانه با مادران

خرید کتاب‌های آموزنده مخصوص کودکان با بیان شیرین و روان از فروشگاه کتاب بادبادک

در این مقاله انواع داستان‌ آموزنده برای کودکان را با هم بررسی کردیم. داستان‌سرایی و قصه‌گویی برای کودکان نسبت به پند و نصیحت، بسیار شیرین و جذاب‌تر است. کتاب قصه کودکانه چالش‌های کودکان را برطرف می‌کند و با زبان داستان، شیوه درست زندگی کردن را به کودکان آموزش می‌دهد. والدین باید توجه داشته باشند که در هر بازه سنی، کتاب‌های مخصوص را خریداری کنند تا به رشد ذهنی کودکان بیشتر کمک کنند.

برای خرید و تهیه بهترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان می‌توانید از طریق نشانی badbadak.ir اقدام کنید. در فروشگاه بادبادک انواع کتاب‌های داستانی و آموزنده برای کودکان وجود دارد. فروشگاه بادبادک با هدف خدمت‌رسانی و عرضه کتاب‌های برترین انتشارات کشور پا به عرصه فروش اینترنتی گذاشته است.