جذابترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان و مکان های تفریحی

مرداد ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تفریح و بازی دو بخش جدانشدنی از زندگی کودکان است. کودکان با بازی کردن می‌توانند اطلاعات مفیدی به دست آورند و ذهن، حافظه و خلاقیت خود را تقویت کنند. همچنین می‌توانند مطالب جدید یاد بگیرند و مسائل مختلف را حل کنند. اما این روزها با تغییراتی که زندگی‌ها بوجود آمده است و با پیشرفت تکنولوژی، بازی و تفریح برای کودکان تغییر کرده است. برای فاصله گرفتن از دنیای امروزی و روحیه دادن به فرزندانتان در این مطلب شما را با چند مکان دیدنی آشنا می‌کنیم تا آخر هفته و تعطیلات خوبی را با خانواده خود در آنجا بگذرانید.

جاهای بازی و دیدنی تهران برای نوجوانان

حتما برای شما که فرزند دارید اتفاق افتاده است تا برای تفریح به یک مکان نامناسب رفته باشید یا رفتن به پارک‌های معمولی شما را خسته کرده باشد، در این قسمت شما را با چند جای بازی و دیدنی مخصوص کودکان و نوجوانان آشنا می‌کنیم که با رفتن به آنجا یک روز خاطره انگیز برای خود و کودکتان درست کنید.

  • بولینگ عبدو

مجموعه فرهنگی ورزشی سرپوشیده چمران یا بولینگ عبدو واقع در خیابان شریعتی یک مکان بازی مناسب برای کودکان و نوجوانان است. این مجموعه با داشتن تعداد زیادی وسیله بازی به مکانی مورد علاقه برای کودکان تبدیل شده است. علاوه بر آن این مجموعه دارای سالن سینما و تئاتر بوده و سالن بازی بولینگ هم دارد. بنابراین این مکان علاوه بر اینکه مورد علاقه کودکان است می‌تواند برای بزرگسالان هم سرگرم کننده باشد.

  • سرزمین عجایب

نام این شهربازی سرپوشیده به گوش همه رسیده است و هر کدام حداقل یکبار زمان شادی را در این مجموعه گذراندیم. این مجموعه با داشتن وسایل متنوع بازی مانند ماشین کوبنده، دستگاه‌های چرخشی، بالن پرنده و غیره بسیار در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان محبوب است. علاوه بر آن این مجموعه دارای رستوران، کافی‌شاپ، سینما 6بعدی، باشگاه بولینگ و مینی بولینگ نیز است. این مجموعه در مرکز خرید تیراژه واقع در بلوار اشرفی اصفهانی قرار دارد.

  • ژوپیتر

مجموعه شهربازی سرپوشیده ژوپیتر واقع در مرکز خرید کوروش در بزرگراه ستاری قرار دارد. این شهربازی یکی از کامل‌ترین شهربازی‌های تهران بوده و تنوع بسیار زیادی در وسایل بازی دارد. از امکانات این مجموعه می‌توان به فوت کورت، سالن سینما، سالن تئاتر و پارکینگ اشاره کرد.

  • قلعه سحرآمیز

اسم شهربازی که می‌آید پارک ارم در ذهن همه ما تداعی می‌شود. پارک ارم علاوه بر شهربازی بزرگ و روبازی که دارد یک شهربازی سرپوشیده به نام قلعه سحرآمیز را در خود جا داده است. این مجموعه شهربازی سرپوشیده دارای دستگاه‌های بازی بسیار متنوع برای تمام رده سنی است.

  • شهر کودک شاپرک

این مجموعه بازی برای کودکان واقع در بزرگراه رسالت بوده و دارای بخش‌های مختلفی به اسم دهکده است. دهکده بازی یک شهربازی سرپوشیده برای کودکان است. دهکده خرید دارای برندهای معتبر مختص کودکان است. دهکده آموزش دارای انواع کلاس‌های آموزشی و کاربردی برای کودکان و مادران بوده و در نهایت دهکده خوراکی که همانطور که از نامش پیداست مختص رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها است.

جاهای بازی و دیدنی برای نوجوانان

مکان‌های مناسب اردو تهران

اگر به دنبال مکانی مناسب برای گردش، تفریح و وقت گذراندن با کودک خود هستید پیشنهاد ما را در این قسمت مطالعه کنید. شهر تهران علاوه بر داشتن آثار تاریخی و فرهنگی دارای مکان‌های تفریحی فراموش نشدنی است که شما می‌توانید یک روز پر از شادی و هیجان را در آنجا بگذرانید.

  • دریاچه چیتگر

این مکان با داشتن انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید، شهربازی و فضای باز برای دوچرخه سواری و بازی‌های آبی به مکانی برای تفریح خانواده‌ها چه کودکان و چه بزرگسالان تبدیل شده است. این مکان دارای جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، اسکله قایق رانی، پارک آبی، باشگاه ورزش‌های آبی، شهربازی، خدمات رفاهی و امکانات اقامتی است. دریاچه چیتگر از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب و محیط مناسبی برای انجام انواع بازی در طبیعت برای کودکان است.

  • باملند

باملند اولین مجموعه شهربادی در ایران بوده که دارای تجهیزات کامل همراه با لباس برای هر فرد است. در مجموعه باملند شما می‌توانید فوتبال حبابی را تجربه کنید که یک بازی پر هیجان و پر از شادی و از انواع بازی‌های پرتحرک برای کودکان است. این بازی را می‌توانید با دوستان خود گروهی انجام داده و لذت ببرید. این مجموعه دارای زمین بازی، لباس و تجهیزات کامل بوده و در فضای باز انجام می‌شود.

  • او پارک

اگر به دنبال یک مجموعه مدرن و با امکانات تفریحی آبی هستید، پیشنهاد ما به شما او پارک است. این پارک آبی با ظرفیت 3000 نفر دارای 14 سرسره مجزا برای گروه سنی مختلف بوده که توسط یک شرکت کانادایی طراحی شده است. همچنین از نظر بهداشتی، رختکن، پارکینگ، دوش و غیره از امکانات بسیار بالایی برخوردار است.

اوپارک مناسب اردو

مکان‌های تفریحی سرپوشیده تهران در زمستان

از میان تمام جاهای دیدنی تهران در قسمت به جاهای سرپوشیده و تفریحی آن می‌پردازیم که شمال موزه‌ها، مراکز تجاری تفریحی، اماکن ورزشی و کافه‌های مخصوص بازی است. اگر روزی حوصله‌تان سر رفت و به دنبال یک مکان سرپوشیده بودید نگاهی به این لیست بیندازید.

  • موزه‌ها

بی تردید موزه‌ها می‌توانند یک مکان دیدنی با کلی آموزش هیجان انگیز برای شما باشند. برخی از موزه‌های دیدنی تهران که می‌توانید زمان خود را در آنجا سپری کنید عبارتند از: موزه ملی ایران، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، موزه خودرو، موزه عبرت، موزه پول، موزه جواهرات ملی، موزه سینما، موزه فرش، موزه موسیقی و غیره.

  • مراکز تجاری و تفریحی

خوبی مراکز تجاری و تفریحی این است که هم بزرگ‌ترها و هم کودکان ار رفتن به آنجا و گذراندن وقت لذت می‌برند. این مراکز با داشتن شهربازی مخصوص کودکان، مرکز خرید و انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها یک مجموعه کامل را شامل می‌شوند. تعدادی از این مراکز در تهران عبارتند از: مرکز تجاری و تفریحی پالادیوم، ارگ تجریش، کوروش، تیراژی، ایران مال، دنیای نور، صبا مال، سمرقند، الماس هروی و غیره.

  • کافه بازی

کافه‌های بازی یک مکان جذاب همراه با بازی‌های هیجان انگیز فکری به همراه خوراکی‌های خوشمزه است. تعدادی از این کافه بازی‌ها در شهر تهران عبارتند از: کافه برد، کافه مایند اسپرت، کافه بردلند، کافه کیک، کافه بلوز، کافه ایوان، هوم کافه و غیره است.

مکان سرپوشیده تهران در زمستان

پارک شنی کودکان

پارک شنی یا سند لند در مجتمع مگامال واقع در شهرک اکباتان قرار دارد. این پارک مناسب برای کودکان با رده سنی 3 تا 9 سال است. بازی با شن و ماسه علاوه بر شادی و هیجان باعث ایجاد خلاقیت، کنترل اعصاب، رشد حس لامسه و افزایش مهارت می‌شود. این مجموعه دارای هایپر مارکت، مرکز خرید، سینما، فوت کورت، بولینگ و پارکینگ است.

پارک علمی کودکان در تهران

در این قسمت دو پارک علمی مخصوص کودکان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • هیومن پارک

این مجموعه توسط افراد متخصص برای شناخت حیاتی‌ترین ارگان‌های بدن برای کودکان ساختند. شما و کودکتان می‌توانید اجزای اصلی بدن را با اندازه خیلی بزرگ ببینید و به همراه توضیحاتی که راهنما برای شما می‌دهد مطالب بسیاری یاد بگیرید.

  • ژوراسیک پارک

این پارک اولین پارک موضوعی دایناسورها در شهر تهران است. این پارک شامل دو بخش تفریحی به عنوان سرزمین بازی و سینما تقسیم شده است. در این پارک تمامی حیوانات به شکل طبیعی ساخته شده است.

پارک علمی کودکان در تهران

مرکز بازی کودکان غرب تهران

اگر در غرب تهران سکونت دارید و به دنبال مکان تفریحی در نزدیکی خود هستید، پیشنهاد ما به شما مکان‌های تفریحی، شهربازی ژوپیتر، شهربازی پالامد طوبی، پارک ارم، شهربازی شاهد پونک، قلعه سحرآمیز، سالن بازی شادیکده، کاربازیا، سرزمین عجایب، او پارک و دریاچه چیتگر است.