بهترین زمان خوردن شیر و دارچین برای لاغری چه زمانی است؟

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بهترین زمان خوردن شیر و دارچین برای لاغری

بسیاری از ما به قدری در مورد خواص شیر و زردچوبه (مانند خواص شیر و زردچوبه برای گلودرد) یا بهترین زمان مصرف شیر و زردچوبه شنیده‌ایم که شاید به ذهنمان خطور نکند ترکیب شیر با دیگر ادویه‌جات نیز بتواند اثرات سلامتی‌بخش شگفت‌انگیزی داشته باشد. یکی از این ادویه‌های فوق‌العاده که می‌تواند اثرات معجزه‌آسایی در ترکیب با شیر داشته باشد، دارچین است. احتمالاً در مورد خواص دارچین زیاد شنیده‌اید اما آیا می‌دانید در کنار شیر به چه صورت عمل می‌کند؟ در ادامه این مقاله گهواره قصد داریم در مورد خواص و بهترین زمان خوردن شیر و دارچین برای لاغری و ... بیشتر توضیح دهیم.

خواص دارچین و شیر چیست؟

وقتی این دو ماده را با هم ترکیب کنید، خواص معجزه‌ آسای آنها تقویت می‌شود. با انتخاب بهترین زمان مصرف شیر و دارچین برای لاغری می‌توانید از دیگر خواص این ترکیب نیز بهره‌مند شوید که به شرح زیراند:

خواص شیر و دارچین برای لاغری

  • شیر و دارچین در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و نوشابه‌های گازدار، کالری کمتر و پروتئین بالاتری دارد.
  • دارچین دارای خواص ضد دیابتی است که به کنترل سطح قند خون شما کمک می‌کند.
  • دارچین به افزایش متابولیسم به طور طبیعی کمک می‌کند.
  • دارچین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی نیز هست.
  • معجون شیر و دارچین می‌تواند به بدن برای مبارزه با عفونت‌ها و ترمیم آسیب‌های بافتی کمک کند.
  • دارچین در بهبود عملکرد قلبی نیز دخالت می‌کند.
  • بر اساس مطالعه ای در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، زنانی که دارچین مصرف می‌کنند در دوران قاعدگی، درد کمتری را برای مدت زمان بسیار کمتری تجربه می‌کنند.

آیا شیر سرد با دارچین لاغر می‌کند؟

شیر دارچین یک ماده مغذی است که برای بدن شما معجزه می‌کند. دارچین برای مبارزه با عفونت‌ها، بهبود هورمون انسولین و کمک به کاهش وزن شناخته شده است، در حالی که شیر به عنوان سالم‌ترین نوشیدنی در نظر گرفته می‌شود و سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد است که می‌توانند در کاهش وزن موثر باشند.

اگر شیر و دارچین بنوشید چه اتفاقی می‌افتد؟ شیر دارچین دارای خواص ضد دیابتی است و به کنترل سطح قند خون شما کمک می‌کند. دارچین همچنین متابولیسم شما را به طور طبیعی افزایش می‌دهد این دو فاکتور به صورت مستقیم منجر به سوختن چربی‌ها و کاهش وزن در افراد می‌شوند. دارچین با تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند تا از هوس و گرسنگی جلوگیری کنید. 

بهترین زمان خوردن شیر دارچین برای لاغری چه زمانی ست؟

بهترین زمان خوردن شیر و دارچین برای لاغری چه زمانی ست؟ درست است که این ترکیب از خوراکی های چربی سوز شکم است و نوشیدن آن می‌تواند به کاهش چاقی کمک کند، اما همانطور که در علم بدنسازی مشخص شده است، خوردن بعضی از مواد غذایی در ساعاتی خاص، باعث چند برابر شدن نتایج آنها می‌شود. بر این اساس خوردن شیر و دارچین قبل از خواب می‌تواند بیشترین تاثیر را برای لاغری داشته باشد. 

جدا از این که خوردن شیر گرم به خواب بهترتان کمک می‌کند، وقتی آن را با دارچین ترکیب می‌کنید، می‌توانید متابولیسم را در طول خواب تنظیم کند و لاغری بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین دارچین موجود در این ترکیب در آرامش عضلات و رفع تنش از بدن شما معجزه می‌کند. که خوابی لذت‌بخش را برایتان خواهد داشت.

بهترین زمان مصرف شیر در طب سنتی نیز شب قبل از خواب است. در این طب به طور ویژه به افراد سالمند مبتلا به پوکی استخوان و آرتروز، توصیه شده که شیر را در ترکیب با دارچین مصرف کنند. دارچین طبع سرد شیر را خنثر کرده و جذب مواد مغذی شیر را افزایش می‌دهد.

بهترین زمان خوردن شیر دارچین برای لاغری

آیا شیر و دارچین برای لاغری کافی ست

حتی اگر بهترین زمان خوردن شیر و دارچین برای لاغری را انتخاب کنید، آیا نوشیدن یا خوردن یک ماده غذایی به تنهایی کافی ست؟ آیا برای مثال ۷ کیلو لاغری با رژیم شیر و دارچین ممکن است؟ ایا خوردن شیر در شب باعث لاغری می‌شود؟ حقیقت این است که هیچ ماده یا فرمول جادویی برای لاغری وجود ندارد. کاهش وزن بدون رعایت رژیم غذایی موثر و افزایش فعالیت بدنی ممکن نیست. بنابراین در ابتدا باید سبک زندگی خود را عوض کرده و یک سبک زندگی سالم در پیش بگیرید و سپس با مصرف چنین ترکیب‌هایی یا انتخاب بهترین زمان خوردن شیر برای لاغری روند را تسریع کنید. 

طرز تهیه شیر و دارچین برای لاغری

حالا که از بهترین زمان خوردن شیر و دارچین برای لاغری مطلع شده‌اید، زمان آن رسیده که بدانید چطور این ترکیب را تهیه کنید.

یک روش کلی برای تهیه‌ی این معجون وجود دارد:

مواد لازم: 

  • یک فنجان شیر 
  • یک تا دو تکه کوچک چوب دارچین 
  • یک قاشق چایخوری عسل یا شکر (اختیاری) 

دستور تهیه:

در ظرف یا قابلمه‌ای، شیر و دارچین را ریخته و بگذارید داغ شود تا حباب‌های کوچکی در اطراف تابه ایجاد شود. سپس حرارت را کم کنید. با کمک انبر (یا قاشق) چوب دارچین و لایه‌ی احتمالی که روی آن تشکیل شده را جدا کنید. سپس ترکیب را خوب هم بزنید. برای طعم دادن می‌توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز اضافه کنید. می‌توانید این نوشیدنی را با پودر دارچین تزیین کنید.