درمان فرد معتاد در کلینیک تخصصی یا کمپ

آبان ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
درمان فرد معتاد در کلینیک تخصصی یا کمپ

یکی از اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی که در زمان ترک مواد مخدر است داشتن یک برنامه ی روزانه و روتین برای فرد بیمار است. ما در این مقاله به بررسی تاثیر ورزش های سنگین در زمان ترک مواد مخدر خواهیم پرداخت.

اعتیاد در دسته بیماری های مزمن، پیش رونده و عودکننده قرار می گیرد زیرا مصرف هر نوع ماده مخدر و اعتیاد آوری اثرات مخربی را بر روی فعالیت و عملکرد مغز می گذارد و به خوبی توانایی مختل کردن آن را دارد. از این رو برای درمان فرد معتاد از خدمات کلینیک های تخصصی و کمپ های ترک اعتیاد استفاده می کنند.

 

آیا می توان درمان فرد معتاد را به تنهایی و در منزل انجام داد؟

بسیاری از افراد به صورت خودسرانه و با مصرف برخی از داروها و قرص های آرام‌بخش و خواب آور و قطع یکباره مصرف مواد مخدر سعی به درمان آن دارند اما نه تنها موفق نخواهند شد بلکه بازگشت به دوران مصرف در این شرایط نسبت به سایر روش ها دیگر وجود دارد. ضرورت استفاده از خدمات کلنیک های تخصصی و کمپ های ترک اعتیاد، می طلبد تا فرد بتواند با استفاده از روش های نوین بر پایه تحقیقات علمی، اعتیاد را برای همیشه ترک کند. به عنوان مثال برای ترک متادون که یکی از انواع اعتیادها است بسیار مهم است مثل خیلی از اعتیاد ها درمان زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد و در یک کلینیک تخصصی و یا کمپ ترک اعتیاد انجام شود.

مصرف نادرست متادون یک مشکل منحصر به فرد در مورد اعتیاد و درمان به مواد مخدر است. این دارو مفید است زیرا باعث کاهش علائم ترک می شود (که همین علائم ممکن است باعث عود مجدد بیماری در افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر شود). با این وجود، چیزی که گاهی اوقات اتفاق می‌ افتد این است که افراد برای ترک یک ماده مخدر متادون مصرف می‌ کنند، اما سپس مبتلا به اعتیاد به خود متادون می‌ شوند. روند ترک در افراد مختلف متفاوت است. علائم و مدت ترک بسته به شدت و طول مدت اعتیاد مصرف کننده متفاوت است. شیمی بدن و تحمل مصرف کننده نیز بر علائم او و مدت زمان طول کشیدن روند ترک تأثیر می گذارد.

تفاوت کمپ با کلینیک چیست؟

کمپ و کلینیک های تخصصی دو روش مناسب برای ترک انواع مواد مخدر به شمار می روند که در ادامه به بررسی تفاوت ها و مزایای استفاده از این دو روش می پردازیم:

نحوه ترک اعتیاد در کلینیک به چه صورت انجام می شود؟

کلینیک های ترک اعتیاد نسبت به کمپ های ترک اعتیاد دارای محیط مناسب تر، راحت تر، ایمن تر با امکانات رفاهی متنوع و دسترسی به پزشکان و متخصصانی است که به با استفاده از روش های مناسب بر پایه تحقیقات علمی، اعتیاد را برای همیشه درمان و ریشه شروع مجدد آن را در افکار شما برای همیشه می سوزانند.

حساب کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد با کمپ های ترک اعتیاد جداست و به دلیل امکانات و شرایط خاصی که بر جو آن حاکم است، عبارت کلینیک برای آن ها مناسب تر و بهتر است.

اعتیاد یک بیماری مزمن و قابل درمان است اما به دلیل آن که برخی از افراد مصرف کننده شرایط زندگی و محیطی مناسبی ندارند می توانند بیماری های مختلفی همچون ایدز و هپاتیت و سایر بیماری های واگیر دار را به سایر بیماران دیگر منتقل کنند!

تفاوت کمپ با کلینیک ترک اعتیاد

 

موضوعی که در کلینیک های تخصصی به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد اما توجه ویژه ای در کمپ ها به این مورد نمی شود و می تواند مشکلات متعددی را برای سایر بیماران به همراه داشته باشد.

کلینیک های تخصصی با استفاده از خدماتی همچون متخصص روانپزشکی، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، کادر پرستاری و خدماتی، در محیطی آرام و بهداشتی، روش های اصولی و علمی ترک اعتیاد اقدام به خدمات ویژه ترک اعتیاد می کنند.

کلینیک طلوعی دوباره تمامی ویژگی های نامبرده فوق را در خود جای داده است. برای آن که بتوانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در این وبسایت، با مشاوران آن ها در تماس باشید.

کمی در خصوص کمپ های ترک اعتیاد بیشتر بدانیم!

با توجه به مواردی که اشاره نمودیم کمپ های ترک اعتیاد همواره با کمبود منابع مالی، فقدان پزشک متخصص، کادر درمانی مناسب، روانشناس، مدیریت و امکانات مناسب روبرو هستند. به دلیل طرح جمع آوری معتادان از سطح خیابان، کمپ های ترک اعتیاد انتخاب مناسب و به جایی برای ترک درست اعتیاد نخواهند بود.

مشکلات نام برده شده می تواند اثرات مخربی را بر روی فرد و نتیجه نهایی داشته باشد که عموما منفی است و پس از پایان 21 روزه کمپ، مجدد فرد به شرایط مصرف باز می گردد. متاسفانه نظارت مناسب و کافی ای در کمپ های ترک اعتیاد نیست و از روش های سنتی و خطرناک همچون بستن معتاد با زنجیر، استخر و حمام آب سرد، حبس در توالت و غیره به منظور سم زدایی استفاده می شود که اثرات مخرب روانی آن به شدت ویران کننده است.

مناسب ترین ویژگی های کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد چیست؟

در انتخاب مناسب ترین کلینیک ترک اعتیاد همواره توجه و نظر به موارد نام برده زیر می تواند شرایط مناسب و ایده آلی را برای طول دوران درمان، ایجاد کند. بهترین کلینیک های تخصصی همواره ویژگی های زیر را در خود جای داده اند که در یک مقایسه کلی می توان متوجه تفاوت فاحش خدمات و اثرات مثبت کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد در مقایسه با کمپ ها شد.

  1. مطابق با جدیدترین روش های ترک
  2. امکان ملاقات در هر ساعت از شبانه روز
  3. خدمات بهیاری و پرستاری شبانه روزی
  4. اتاق های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  5. ویزیت روزانه توسط پزشک متخصص
  6. اتاق سرگرمی به همراه امکانات تفریحی
  7. مسدود کردن گیرنده های مورفین
  8. تجربه ترک اعتیاد با کمترین درد
  9. اتاق‌های ویژه و خصوصی
  10. بدون ایجاد عوارض خماری
  11. حق انتخاب غذا با منو متنوع
  12. محیطی آرام و شاداب
  13. سرم تراپی و سم زدایی
  14. اینترنت رایگان

مدت زمان ترک اعتیاد در کلینیک چقدر است؟

این مورد بسته به شرایط جسمی، روانی، سن، نوع ماده مصرفی و میزان مصرف آن متغییر است اما طول دوره درمان عموما 21 روز الی 1 ماه متغییر است و حتی ممکن است بیش از این بازه زمانی به طول بیانجامد. نقطه صفر و شروع درمان پذیرش بیمار است.

بیمار به منظور دریافت اطلاعات بیشتر، باید مستندات و مدارک خود را به جهت آمادگی لازم به منظور ترک انواع مواد مخدر مصرفی به کلینیک ارائه دهد. پس از پذیرش، سم زدایی، ورود به گروه و سالن سبز، ترخیص از مرکز و پیگیری درمان از دیگر اقداماتی است که کلینیک های تخصصی به منظور درمان و ترک همیشگی اعتیاد انجام می دهند.

تمامی این مراحل در کلینیک های ترک اعتیاد در بهترین شرایط ممکن و با استفاده از تجهیزات به روز و روش های علمی انجام می شود تا بهترین نتیجه ممکن، حاصل شود.

کلام آخر

همواره انتخاب روش درست برای ترک اعتیاد می تواند زمینه ساز موفقیت و عبور از این مرحله باشد. توصیه می کنیم به جای استفاده از کمپ که روش های نامتعارف و سنتی در آن دخیل است و بازدهی آن بسیار پایین، از کلینیک های تخصصی به منظور حفظ سلامت و کسب نتیجه مثبت استفاده کنید.