دو میوه برای چاقی صورت با تاثیرگذاری بالا

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دو میوه برای چاقی صورت

داشتن صورت جوان و زیبا آرزوی همه است. بسیاری از افراد با وجود سن و سال کمی که دارند به خاطر صورت کدر، لاغر و پر چین و چروکشان پیرتر از سنشان به نظر می‌رسند. بخش مهمی از روتین‌های پوستی و جوان سازی بر پوست و شکل صورت تمرکز دارد زیرا نقطه‌ی عطف بدن است و ظاهر آن تاثیر بسیاری زیادی بر ظاهر فرد دارد. جدا از محصولات تجاری زیادی که در بازار برای این موضوع وجود دارد، تغذیه اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی دو میوه برای چاقی صورت بپردازیم که می‌توانند در مدتی کوتاه در ظاهر شما معجزه کنند. همچنین میتوانید به مقالات مشابه مانند روش‌های چاق شدن سریع صورت در یک هفته نیز مراجعه کنید.

چاقی صورت از شایعه تا واقعیت

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باید قبل از شروع مقاله به آن بپردازیم این سوال است: آیا چاقی بخشی از بدن ممکن است؟ آیا مواد غذایی خاصی وجود دارند که تنها منجر به چاقی بخشی از بدن مانند صورت شوند و بخش‌های دیگر بدون تغییر بمانند؟ زیرا کمتر کسی است که دوست دارد شکم یا ران‌های چاقی داشته باشد اما صورت پر و گونه‌های برجسته از ملاک‌های زیبایی محسوب می‌شوند. 

دو میوه برای چاقی صورت و بدن

چاقی به صورت موضعی رخ نمی‌دهد. بلکه اضافه وزن به صورت سراسری در تمام بدن توزیع و پخش می‌شود. با این حال چربی‌های انباشته شده خود را در موضع‌های خاصی مانند شکم و پهلو‌ها بیشتر نشان می‌دهند. صورت به طور کلی از ماهیچه‌ها تشکیل شده است. وقتی در مورد چاقی صورت صحبت می‌کنیم، منظور چاقی نیست که در اثر تجمع چربی‌ها رخ داده باشد. بلکه منظور این است با تقویت این عضلات کاری کنیم که صورت پرتر و جوان‌تر به نظر برسد.

برای این کار نیازی به مصرف قرص چاقی مانند قرص گين یا حتی مصرف بیش از حد سبزیجات نشاسته‌ای منند سیب زمینی و جوانه گندم و ... نیست. حتی قوی ترین قرص چاقی صورت هم نمی‌تواند به اندازه‌ی تغییرات در سبک تغذیه‌ای موثر باشد. 

کدام دو میوه برای چاقی صورت و بدن بهترین‌اند؟

انتخاب دو میوه برای چاقی صورت کار دشواری ست زیرا طیف گسترده‌ای از میوه‌ها به جوان و شفاف شدن پوست صورت کمک می‌کنند. اما اگر بخواهیم در این میان تنها دو میوه را انتخاب کنیم، قطعاً سیب و آووکادو گزینه‌های اصلی ما خواهند بود.

سیب بهترین میوه برای پر شدن صورت

خوردن سیب تاثیر زیادی بر چاق و سفت شدن صورت دارد. ویژگی‌های این میوه باعث شده آن را در لیست غذاهای چاق کننده صورت قرار دارند. کلاژن و الاستین دو ماده‌ی اصلی برای عضله سازی هستند چیزی که ما برای چاق شدن صورت به آن نیاز داریم. تحقیقات نشان می‌دهد که درصد این دو ماده در سیب بسیار بالاست که نه تنها منجر به تقویت عضلات و چاقی دائمی صورت می‌شود بلکه کمک می‌کند پوست شما نرم‌تر و صاف‌تر نیز به نظر برسد.

دو مورد از اصلی‌ترین ویتامین‌هایی که در انواع قرص مولتی ویتامین و میوه‌های چاق کننده برای صورت وجود دارند عبارتند از ویتامین C و E. درصد این دو ویتامین در سیب بسیار بالاست و از این رو آن را در صدر لیست دو میوه برای چاقی صورت خود قرار می‌دهیم.  

چطور می‌توانیم سیب را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

بهترین روش مصرف سیب به عنوان یکی از دو میوه برای چاقی صورت، مصرف آن به صورت خام است. شما می‌توانید از آن در انواع سالاد میوه و به عنوان یک گزینه برای صبحانه های چاق کننده صورت استفاده کنید. به جز این استفاده از سیب در انواع دسر و اسموتی نیز گزینه‌های خوبی ست. همچنین آب سیب نیز می‌تواند ویتامین‌های لازم را به سرعت در اختیارتان قرار دهد. انواع محصولات مراقبت از پوست، کرم‌ها و روغن چاق کننده صورت حاوی سیب را نیز می‌توانید در روتین پوستی خود قرار دهید.

آووکادو برای چاقی صورت

* حتما بخوانید: طرز تهیه سالاد جوانه گندم برای چاقی صورت 

آووکادو یک چربی سالم برای چاقی صورت

اینکه آووکادو را به عنوان یکی از دو میوه برای چاقی صورت در مقاله خود انتخاب کرده‌ایم، وجود چربی‌های مغذی فراوانی ست که در این میوه وجود دارد و می‌تواند به سلامت و جوانی پوست شما کمک کند. به همین خاطر است که این میوه در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. آووکادو خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و از این طریق کمک می‌کند پوست شفاف و جوان‌تر و پرتر به نظر برسد. 

همچنین ویتامین C و E در این میوه بسیار بالاست که به چاقی صورت کمک می‌کند. آووکادو یکی از بهترین میوه‌ها برای کاهش وزن و کنترل آن نیز هست. این مویه سرشار از خواص ضدالتهابی و اسید اولئیک ست که فرآیند گوارش را بهبود بخشیده و خطر چاقی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از میوه‌ها، آووکادو کمتر از یک گرم قند دارد.

چطور آووکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

راحت‌ترین راه مصرف این میوه، به صورت خام خوری ست. اما شما می‌توانید از پوره‌ی آووکادو در انواع سالاد‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را روی نان تست مالیده و به عنوان یک صبحانه‌ی خوشمزه مصرف کنید.

* کامل‌‌ترین لیست غذاهای چاق کننده صورت را در اینجا بخوانید! 

سایر میوه‌های چاق کننده برای صورت

این دو میوه برای چاقی صورت تنها دو مثال از طیفی گسترده از میوه‌های خوش طعم و خوش رنگ هستند که می‌تواند ظاهر بهتری به صورت شما بدهد. این لیست می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد. اگر به دنبال چاقی صورت هستید باید بر روی چه ویژگی‌هایی در انتخاب میوه تمرکز داشته باشید؟ میوه‌هایی انتخاب کنید که حاوی ویتامین‌های C، E، D وB12  باشند. هرچه درصد این ویتامین‌ها بیشتر باشد، تاثیر آن میوه بر چاقی صورت بیشتر است. 

به جز این میوه‌هایی که درصد آب بالایی دارند نیز گزینه‌های بسیار خوبی برای این کار هستند. افزایش مصرف آب چه به صورت نوشیدن و چه با خوردن میوه‌های آب دار، به طروات و شادابی پوست و گونه‌ها کمک می‌کند. میوه‌هایی مانند خیار، هندوانه، طالبی و ... گزینه‌‌های مناسبی از این نظر هستند. همچنین میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان نیز برای پر شدن گونه‌ها مفیدند. در این گروه می‌توان به میوه‌هایی مانند گوجه فرنگی، مرکبات، توت فرنگی، کیوی و پیاز برای چاقی صورت اشاره کرد. اگرچه این دو میوه برای چاقی صورت تاثیر زیادی دارند اما توصیه می‌شود برای زودتر و بهتر نتیجه گرفتن، رژیمی متنوع داشته باشید.

میوه های مناسب برای چاقی صورت

مدت زمان مورد نیاز برای اثرگذاری رژیم

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که افراد در رژیم کاهش یا افزایش وزن دارند این است که چه مدت طول می‌کشد تا تاثیر رژیم یا تغییرات تغذیه‌ای خود را ببینند. رژیم‌های مختلفی وعده‌ی دوره‌های کوتاه تاثیرگذاری را می‌دهند. مثلا رژیم چاق شدن صورت با سیب زمینی در 14 روز و امثال اینها. ولی حقیقت این است که هیچ عدد و مدت مشخصی وجود ندارد.

اینکه رژیم یا اصلاح تغذیه با چه سرعتی در ظاهر فرد مشخص شود به جدیت وی در پیروی از دستورات، کارهای جانبی و بیشتری که در کنار خوردن غذا انجام می‌دهد، ویژگی‌های فیزیکی اولیه، ویژگی‌های وراثتی و ... بستگی دارد. در این مقاله تنها به معرفی دو میوه برای چاقی صورت پرداختیم. اما اگر تصمیم جدی برای این موضوع دارید یا می‌خواهید با سرعت بیشتری به نتیجه برسید، به یک رژیم کامل‌تر و انجام حرکات ورزشی و نرمش‌های خاص زیر نظر متخصص نیاز دارید. در مورد غذاهای چاق کننده صورت در این مقاله بیشتر بخوانید.