طرز استفاده گیاه دارویی خرنوب برای تقویت اسپرم و تاثیر آن بر بارداری

آبان ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خرنوب برای تقویت اسپرم

از گذشته تا عصر حاضر بهبود عملکرد دستگاه تولید مثل و درمان ناباروری یکی از دغدغه‌های انسان‌هاست. بسیاری از مردان دارای مشکلاتی از قبیل ضعف اسپرم، کمبود اسپرم، کندی اسپرم و زود انزالی روبه‌رو هستند. اگر شما هم احتمالا دچار این مشکلات هستید، و به دنبال درمان راهی برای درمان آن، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. یکی از روش‌های درمان این قبیل از مشکلات، گیاهان دارویی است. یکی از این گیاهان، گیاه درخت خرنوب (Ceratonia Siliqua) است، که با مصرف درست آن در رژیم غذایی می‌توانید به تقویت اسپرم و درمان زود انزالی کمک کنید.

خرنوب چیست؟

خرنوب یک گیاه بومی مدیترانه‌ای است که حدود 5000 سال پیش کشف شده است. خرنوب میوه درختی با همین نام است که، چند صد سال پیش، از آن به عنوان شیرین کننده و دارو استفاده می‌کردند. این گیاه از میان کشورهای حاشیه مدیترانه، بیشتر در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه یافت می‌شود. همچنین این گیاه در ایران در غار شاهپور نزدیک کازرون یافت شده است که احتمال می‌رود در زمان حمله اسکندر به ایران، بذر آن از یونان وارد شده است.

ارتفاع درخت خرنوب به 8 تا 10 متر می‌رسد و دارای شاخه‌های گره دار با برگ‌های مرکب از 8 تا 10 برگچه است. گل‌های آن گلبرگ ندارند و میوه‌اش به رنگ قهوه‌ای شفاف و قوسی شکل است و طول آن متفاوت بین 10 تا 30 سانتی متر است. میوه آن طعم بسیار شیرینی مانند عسل دارد و در داخل آن 12 تا 16 دانه عدس شکل بسیار سخت وجود دارد. درخت خرنوب را می‌توان از طریق دانه‌ها تکثیر کرد، اما باید بدانید که تا 8 سال میوه نخواهد داد.

این گیاه در یونان باستان نماد تولد و برکت بوده است و این اشاره دارد به این واقعیت که انسان‌های اولیه نیز از خواص آن در درمان ناباروری نیز آگاه بودند. این گیاه خواص بسیار زیادی دارد که یکی از آن، درمان معجزه آسای مشکلات جنسی و ضعف اسپرم در مردان است. در ادامه به خواص آن و نحوه استفاده آن می پردازیم.

خواص خرنوب

باید بدانید که خرنوب دارای ویتامین B و B1 است و بر اساس طب سنتی طبعی سرد و خشک دارد. برخی از مهمترین خواص خرنوب عبارتند از:

از مهمترین خواص آن می‌توان به رفع مشکلات ناباروری در مردان اشاره کرد. در مردان تعداد اسپرم بصورت عادی باید، 40میلیون (یا بیشتر) در هر میلی‌لیتر باشد. با کاهش تعداد اسپرم و حتی قابلیت تحرک پایین اسپرم در مردان، شانس بارداری در زنان کاهش میابد. یکی از روش‌های تقویت اسپرم در مردان، تغذیه درست است. با مصرف دانه‌های خرنوب می‌توان باعث، افزایش و تحرک اسپرم و کیفیت آنها شد و از همین روش مشکل کمبود اسپرم و کندی آن را در مردان بر طرف کرد.

از دیگر خواص آن می‌توان:

خاصیت خلط آور بودن و درمان سرفه و مشکلات تنفسی

  • پیشگیری از خطر بیماری‌های قلبی
  • درمان اسهال
  • افزایش اشتها
  • کاهش استرس
  • کاهش LDL و بهبود HDL

استفاده از خرنوب برای درمان زود انزالی و تقویت اسپرم

اگر شما هم با استفاده از آزمایش‌ها و یا کیت‌های خانگی به ضعف اسپرم در خود پی بردید، هیچ نگران نباشید. امروزه در کنار درمان‌ها و جراحی‌ها می‌توان با داشتن یک رژیم غذایی درست این مشکل را بر طرف کرد. یکی از روش‌ها استفاده از گیاه خرنوب برای تقویت اسپرم در مردان است. علاوه بر آن از این گیاه برای درمان زود انزالی نیز می‌توانید استفاده کنید و شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید. در اینجا چند روش برای است استفاده از گیاه آموزش می‌دهیم:

ترکیب تقویت کننده اسپرم‌ها

همانطور که توضیح دادیم، گیاه خرنوب یکی از بهترین روش‌ها در درمان ناباروری است که معمولا با کمبود و کندی اسپرم‌ها مرتبط است. برای بهبود عملکرد این گیاه، ترکیبی را به شما معرفی می‌کنیم که تاثیر بیشتری خواهد داشت:

(روش اول) طریقه مصرف خرنوب و مواد لازم برای تقویت اسپرم:

100 گرم خرنوب

25 گرم جنسینگ قرمز

25 گرم گرده لقاح

25 گرم گرده گل

500 گرم عسل خالص

روش آماده سازی: ابتدا دانه‌های خرنوب را جدا کرده و غلاف آن را با جنسینگ قرمز، گرده لقاح و گرده گل آسیاب کنید. سپس پودر آسیاب شده را با عسل مخلوط کرده و هر صبح یک قاشق چای خوری از آن را میل کنید.

(روش دوم) مواد لازم برای تهیه دمنوش خرنوب (جوشانده)

نیم لیتر آب بدون کلر

7 عدد خرنوب

ظرفی برای آماده سازی (توصیه می‌شود از جنس پیرکس باشد)

روش آماده سازی: خرنوب‌ها را بدون جدا کردن از غلاف به چند قسمت تقسیم کنید. نیم لیتر آب را بجوشانید و سپس، خرنوب‌ها را در آن بریزید. در ظرف را بگذارید و به مدت 3 دقیقه با شعله ملایم آن را بجوشانید. پس از آن شعله را خاموش کرده و به مدت 20 دقیقه بگذارید به همان حالت بمانند. حال خرنوب‌ها را جدا کرده و صبح زود و شب هنگام خواب عصاره آن را میل کنید. این روش را به مدت سه ماه ادامه دهید تا معجزه آن را مشاهده کنید.

خواص جوشانده خرنوب:

کلسیم موجود در آن برای افزایش شیر مادر در زنان شیرده بسیار مفید است.

سرشار از ویتامین A بوده و برای تقویت بینایی و درمان بیماری‌های چشمی مفید است.

علاوه بر افزایش اسپرم و تقویت آن، به درمان زود انزالی مردان نیز کمک می‌کند.

معجزه خرنوب در بارداری برای زنان

باید بدانید که خرنوب، تاثیر بسیاری در اختلالات هورمونی و تنبلی تخمدان خواهد داشت بنابراین از آن در تهیه انواع معجون برای تقویت تخمدان استفاده میشود. بطوریکه شما با مصرف یک دوره سه ماهه از میوه خشک شده خرنوب، پودر خرنوب، معجون خرنوب، شیره خرنوب، قرص و کپسول آن علاوه بر تقویت تخمدان مشکلات باروری خود را نیز برطرف کنید. هر خانمی به دلایل مختلفی نظیر:

  • تنبلی تخمدان
  • کیست تخمدان
  • اختلالات قاعدگی
  • کیستیک تخمدان

می‌تواند دچار عارضه ناباروری شود. بیشتر افراد تصور دارند که تنها راه درمان این مشکلات، استفاده از داروهای شیمیایی و جراحی است اما خواص داروهای گیاهی را دست کم نگیرید.

خرنوب با داشتن ویتامین هایی از قبیل: ویتامینA، ویتامین گروهB، ویتامین E، ویتامین K، مس، آهن و منگنز به راحتی در درمان تنبلی تخمدان و اختلالات قاعدگی موثر است. با مصرف خرنوب در 14 روز اول پریود، یعنی زمانی که تخمدان‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند، می‌توانید تاثیر مثبتی در برطرف کردن این مشکلات بگذارید.

عوارض استفاده از خرنوب

در کنار خواص بسیار زیاد خرنوب چه برای مردان و چه برای زنان، عوارضی هم وجود دارد. این عوارض عبارتند از:

بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک، که با آسم و بثورات خود را نشان می‌دهند.

از آنجایی که یکی از خوص خرنوب کاهش وزن است، استفاده از آن بصورت مداوم باعث کاهش وزن ناخواسته می‌شود.

خرنوب برای مردانی که میزن اسپرم آنها صفر است، توصیه نمی‌شود. اما در فرآیند درمان می‌تواند تاثیرگذار باشد.