کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند؟

خرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند؟

آیا می‌دانید در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور در جهان وجود دارند که با تولد فرزند اقامت می‌دهند؟ به‌طورکلی دو روش برای دریافت اقامت با تولد فرزند وجود دارد که عبارت‌اند از: اقامت از طریق خاک و اقامت از طریق خون. برای دریافت اقامت از طریق خون والدین باید تابعیت کشور مقصد را داشته باشند. در مقابل، اگر فرزندی در سرزمین یا خاک کشوری به دنیا آمده باشد، به‌راحتی می‌تواند اقامت آن کشور را دریافت کند و به عنوان شهروند قانونی آن کشور شناخته خواهد شد که به آن اقامت از طریق خاک می‌گویند. در این مقاله قصد داریم لیستی از کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند را معرفی کنیم. برای آگاهی از این روش مهاجرت، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

1- کانادا؛ امکانات رفاهی عالی و مناسب برای اقامت با تولد فرزند

کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای اقامت است. کانادا در لیست کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند رتبه بسیار بالایی دارد. پاسپورت این کشور از اعتبار خوبی برخوردار بوده و هزینه و کیفیت خدمات آموزشی و پزشکی در کانادا بسیار مناسب است. اقامت از طریق خاک برای کانادا بسیار ساده‌تر از روش‌های دیگر بوده، اما کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، باید آگاهی کاملی از شرایط و قوانین کشورهای مختلف داشته باشند. نوزادان بعد از تولد در خاک کانادا از کلیه مزایای شهروندی کانادا بهره‌مند می‌شوند. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود که برای آگاهی می‌توانید از کارشناسان موسسه مهاجرتی ایران کانادا کمک بگیرید. لیست کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند، بسیار مهم است. برخی از کشورها به محض تولد فرزند اقامت می‌دهند که این مورد جزو بهترین گزینه‌ها محسوب خواهد شد.

شیلی؛ بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق تولد

2- شیلی؛ بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق تولد فرزند

در سال‌های اخیر افزایش تقاضا برای به دنیا آوردن فرزند در کشورهای دیگر بیشتر شده و این مورد به دلیل نارضایتی از شرایط زندگی و رفاهی کشور مبدا است. در لیست کشورهایی که با تولد فرزند به والدین اقامت می‌دهند نام کشور شیلی تقریبا در صدر جدول قرار دارد. شیلی امکانات بسیار خوبی در زمینه خدمات آموزشی و پزشکی داشته و در جایگاه ششم به عنوان بهترین مقصد مسافرتی جهان قرار گرفته است. 

کشور شیلی بعد از پایان آزمون زبان اسپانیایی روند قانونی برای دریافت اقامت شهروندی و مادام‌العمر والدین را انجام می‌دهد. گذرنامه صادر شده از سوی کشور شیلی اعتبار بسیار بالایی دارد. با در اختیار داشتن گذرنامه شیلی می‌توانید بدون ویزا به کشورهایی مانند بریتانیا، آمریکا، ژاپن، کانادا و بسیاری از کشورها سفر کنید. روش‌‌‌های مهاجرت به استرالیا یا کشورهای اروپایی با شیلی بسیار متفاوت است. به‌عنوان نمونه برای دریافت ویزای 188 استرالیا، مدارک و امتیازات خاصی باید دریافت کرد. برای آگاهی کامل از شرایط دریافت این ویزا پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرتبط در این زمینه با عنوان «مدت زمان گرفتن ویزای  ۱۸۸ استرالیا» را در مجله ایران کانادا مطالعه کنید.

3- مکزیک؛ اعتبار بالای پاسپورت بین کشورهای قاره آمریکا

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که «کدام کشورها با تولد فرزند اقامت میدهند» باید بگوییم، مکزیک یکی از کشورهایی است که با تولد فرزند به راحتی اقامت می‌دهد. کشور مکزیک طبیعت شگفت‌انگیز و امکانات فوق‌العاده خوبی برای شهروندان دارد. جالب است بدانید پاسپورت مکزیک، رتبه 25 در بین پاسپورت‌ کشورهای مختلف را دارد. هر زمانی که والدین تصمیم به تولد فرزند در خاک مکزیک را داشته باشند، فرزند آن‌ها به‌صورت خودکار تابعیت مکزیک را در اختیار خواهد گرفت.

قوانین مختلفی در مهاجرت خاک وجود دارد. به‌عنوان مثال اگر فرزند در کشورهای اروپایی متولد شود و تابعیتی نداشته باشد، در کشور هدف می‌تواند تابعیت را دریافت کند. البته باید والدین توجه داشته باشند در همه کشورها قوانین به یک شکل نخواهد بود. برخی از کشورها قوانین پیچیده‌ای دارند و باید کلیه مراحل قانونی در این مسیر طی شود. البته برخی از کشورها سیاست‌های تشویقی برای مهاجرت اعمال می‌کنند. به‌عنوان مثال مزایای گرین کارت آمریکا بسیار گسترده است. با استفاده از گرین کارت اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق تحصیل نیز امکان‌پذیر بوده و افراد مختلف بعد از 10 سال می‌توانند اقامت دائم را دریافت کنند.

مکزیک، اعتبار بالای پاسپورت

4- آلمان؛ از جمله کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند

آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان شناخته می‌شود. در صورتی که یکی از والدین تابعیت آلمان را داشته باشند، فرزند آن‌ها می‌تواند تابعیت این کشور را به‌دست آورد. یکی دیگر از شرایط لازم برای اخذ اقامت آلمان داشتن 8 سال اقامت قانونی در این کشور است. والدین از این طریق نوزاد متولد شده می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کرده و بعد از آن ویزای شینگن را نیز اخذ کنند. مهاجرت از طریق خاک یکی دیگر از روش‌های مهاجرت بوده که بسیار پرطرفدار و محبوب است. در حال حاضر بیشتر کشورها به این روش مهاجرت پایبند هستند و کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند تعداد بالایی هستند.

دریافت اقامت خاک برای کشور کانادا با راهنمایی و مشاوره موسسه مهاجرتی ایران کانادا

در این مقاله در ارتباط با کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند صبحت کردیم و اشاره‌ای به 4 کشور مناسب برای اخذ اقامت از طریق تولد فرزند داشتیم. درحالت‌کلی قوانین هر کشوری در رابطه با اقامت و تولد فرزند متفاوت است و کشورهای متعددی را از این روش می‌توانید انتخاب کنید، اما باید اطلاعات جامع و خوبی در رابطه با قوانین اقامت داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط اقامت از طریق خاک و تولد فرزند از کارشناسان موسسه مهاجرتی ایران کانادا کمک بگیرید. کارشناسان موسسه مهاجرتی ایران کانادا بهترین روش‌های مهاجرت را برای شما شرح می‌دهند و شما می‌توانید بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید. برای مشاهده کلیه خدمات موسسه ایران کانادا به نشانی اینترنتی irancanada.cc مراجعه کنید.