راهکار تقویت هوش و خلاقیت در کودکان؛ کمپین کتاب کودک گهواره و نردبان

تاریخ انتشار: تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تقویت هوش و خلاقیت در کودکان با کتاب

تقویت هوش و خلاقیت در کودکان، به معنای تقویت توانایی‌های ذهنی و تفکری آن‌ها است که برای رشد و توسعه مناسب کودک در این عصر ارتباطات بسیار مهم است. تشویق کودکان به خواندن کتاب‌های جذاب و پرهیجان، ارائه چالش‌های مختلف به کودکان از جمله ساخت پازل، حل معماهای ساده و پیچیده و همچنین بازی‌های خلاقانه مانند ساخت و ساز، نقاشی، ساخت مدل و ... می‌توانند به تقویت هوش فردی و اجتماعی و همچنین پرورش خلاقیت کودکان کمک کنند.

برای دیدن کتاب‌ها و خرید کتاب لینک‌های زیر را لمس کنید:

اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید فروشگاه کتاب

اگر اپلیکیشن گهواره را نصب ندارید نصب اپلیکیشن و فروشگاه کتاب

برنده‌های کمپین کتاب گهواره و نردبان 18 تا 28 تیر تا امروز

  1. ساره بحرینی مامان هلنا
  2. زینب قنبریان مامان دلارا
  3. سارا سریخانی مامان رادین
  4. حبیبه حیدری مامان لیانا
  5. مهدی اسماعیل‌پور پدر پارسا
  6. سحر ظریفی مامان پارسا
  7. فاطمه بابایی مامان سما
  8. درسا وزیری مامان کوهیار
  9. مریم صدخروی مامان پناه

چگونه هوش و خلاقیت در کودکان را با کتاب و بازی تقویت کنیم؟

هوش و خلاقیت دو مهارت مهم در رشد و توسعه مهارت اجتماعی کودکان هستند که با استفاده از کتاب و بازی می‌توان آن‌ها را تقویت کرد. در ادامه fi چند نکته مهم از تاثیر کتاب و بازی برای تقویت هوش و خلاقیت کودکان می‌پردازیم:

1. بازی‌های فکری و هوش: بازی‌های فکری مانند پازل، اسکرابل، معماهای ساده و ... که نیازمند تفکر و حل مسئله هستند، می‌توانند به تقویت هوش و خلاقیت کودکان بالای 4 سال کمک کنند. این بازی‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا نحوه حل مسئله و تفکر خلاق را یاد بگیرند. 

2. تمرین تخیل با کتاب‌های من می‌گم تو می‌گی: این مجموعه در قالب 4 کتاب احساسات، رنگ‌ها، صدای حیوانات و متضادها است. با شعرهای شیرین برای آموزش مهارت‌های اجتماعی کودک 0 تا 3 سال طراحی شده‌اند. 

3. مهارت دست‌ورزی با کتاب‌های نقاشی و بریدن و چسباندن: این مجموعه در قالب 4 کتاب کار مهارت بریدن و چسباندن و دو کتاب نقاشی ساده است. بسته‌ مهارت دست‌ورزی مناسب کودکان 3-4 سال به بالا بوده و در تقویت مهارت‌های دستی بسیار تاثیرگذار است.

4. مهارت بازی با دیگران با مجموعه کتاب دالی بازی با خانواده: کتاب‌های مصور دالی بازی با خانواده برای تقویت مهارت‌های فیزیکی، اجتماعی و شناختی در قالب 4 کتاب به والدین برای پرورش مهارت‌های کودک کمک زیادی می‌کند. 

5. مقابله با اضطراب دوری: از آنجاییکه جدایی از والدین به خصوص مادر برای کودک خردسال همیشه سخت و مضطرب کننده است، این مجموعه در قالب 3 کتاب به والدین کمک می‌کند تا با خواندن داستان‌هایی با این موضوع  کودک احساس می‌کند در مواجهه با این مشکل تنها نیست. این مجموعه کتاب مناسب کودکان بالای 2 سال می‌باشد.

6. سرگرمی با کتاب‌ها تماما شعر و تصویر دالی بازی: این مجموعه در قالب 3 کتاب تماما شعر شامل حرف‌های نی‌نی شیرین‌تر از شیرینی، کی بچه‌ی کی هستش و هزارتا رنگه دنیا که مناسب کودکان 1-4 سال هستند. این کتاب‌‌ها در سرگرم کردن همراه با پرورش مهارت‌های اجتماعی کودک بسیار مفید هستند.

7.  شناخت احساسات و هوش هیجانی کودکان با کارت‌های آموزشی و کتاب: این مجموعه کارت‌ها و کتاب‌ مناسب کودکان 3 تا 6 سال است. این مجموعه در قالب 1 کتاب و 2 بسته کارت مصور می‌باشد.

8. بسته کتاب‌های رفتارهای خوب (آداب اجتماعی): این مجموعه شامل 10 جلد کتاب‌‌های مصور مناسب کودکان 3 تا 6 سال است که این کتاب‌ها در پرورش مهارت‌های زندگی شخصی و اجتماعی کودک بسیار تاثیرگذار هستند.

9. شناخت و یادگیری حواس با بسته حواس پنجگانه: این مجموعه شامل 4 جلد کتاب‌‌های مصور مناسب کودکان 2 تا 6 سال است که در شناخت و یادگیری زندگی حواس پنجگانه کودکان به والدین کمک می‌کند.

10. بسته آموزشی زبان انگلیسی کودک: این مجموعه شامل 4 آیتم از فلش کارت‌ها و جورچین مصور مناسب کودکان بالای 3 سال است که شامل فلش کارت‌ها و جورچین‌های دورو هستند.