۴ پاسخ

بروز سرماخوردگی یکی از اتفاقات بسیار رایج در دوران کودکی است. کودکان به راحتی و در شریط مختلفی دچار سرماخوردگی می‌شوند. حتی در فصل تابستان و در هوای گرم نیز می‌تواند این اتفاق رخ دهد. بنابراین یکی از داروهایی که در هر خانه‌ای هر بچه‌داری وجود دارد، قرص و شربت سرماخوردگی کودکان است. 

شربت کیدی کلد برای نوزادتنوع داروهای درمان سرماخوردگی در بازار بسیار زیاد است و از این رو گاهی انتخاب در بین آنها بسیار دشوار می‌شود. یکی از این داروهای شناخته شده، شربت کیدی کلد است. هدف اصلی این دارو کاهش گرفتگی بینی و سهولت تنفس در سرماخوردگی، التهاب سینوس‌ها و گرفتگی‌های شدید دستگاه تنفسی به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی است. همچنین در کاهش التهاب گوش میانی نیز موثر است. نقش این دارو در درمان سرماخوردگی در همین حد است و شاید نتوان کیدی کلد را یک شربت سرفه برای کودکان یا حتی یک شربت چرک خشک کن برای نوزاد در نظر گرفت اما می‌تواند به کاهش عوارض سرماخوردگی کمک کرده و راحتی بیشتری برای نوزاد ایجاد کند. 

با وجود آنکه عوارض دارویی کیدی کلد بسیار کم است و تداخلات دارویی خاصی برای آن ثبت نشده است اما به هر حال این دارو یک داروی شیمیایی است و نباید آن را به صورت خودسرانه به نوزاد داد. شاید سرماخوردگی بیماری ساده‌ای باشد اما سیستم ایمنی نوزادان هنوز تکمیل نشده و به طور کلی نسبت به مصرف داروها بسیار حساس‌تر است و بنابراین باید در مورد مصرفشان احتیاط کرد. مصرف شربت کیدی کلد بدون نسخه برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از روش‌های درمانی غیردارویی مانند بخور اکالیپتوس برای باز کردن گرفتگی بینی نوزاد استفاده کرد. و مثل همیشه، بهترین درمان پیشگیری است و تا حد امکان باید کاری کنید که از ابتلای نوزاد به سرماخورگی جلوگیری شود.

کلا زیر یکسال شربت سرماخوردگی نباید به بچه داد چون بیقرارشون میکنه.

من پدی کلد دکترنوشت واسه دخترم

سلام مامانا
اینجا کسی هست بچش لوزه سومش بزرگ باشه و دوسال باشه و اینکه حتما باید جراحی بشه؟

سوال های مرتبط