عجیب ترین چیزی که شنیدم زن زائو تا 40 روز نجسه و نباید از لیوان یا ظرفش با بقیه قاطی باشه حتی شسته شده باشه
بعد یه چیزی یادم افتاد میگن عروسی که تازه به حجله رفته تا ده روز باید رو بلندی بشینه یعنی کسی میاد دیدنشون روی مبل و صندلی بشینه و زیر پای کسی نشینه که بهش چله میوفته و بچه دار نمیشه ،حالا این به نظرم دلیل علمی داره وقتی برای اولین بار رابطه برقرار میشه بدن به شدت حساس میشه و میخواد خودش رو ترمیم کنه روی زمین نشستن سردی رحمرو زیاد میکنه و باعث میشه دیر بچه دار بشه یا نشه برای همین قدیم رسم بوده کاچی و قووتو میدادن به نو عروس
ما تو شهرمون وقتی میبینن یکی حامله بهش میگن شبا نرو بیرون اگه رفتی یه تیکه نون یا قران بزار تو جیبت ویا مثلا تو حاملگی قبرستان نرو به خاطر انرژی منفیش که اگه بری باعث سقط میشه یا مثلا موقع خطبه عقد خوندن میگن زن بیوه تو مراسم نباشه که خوش یمن نیست یا مثلاً کسی دستاشو گره نکنه به هم، موقعی که عاقد داره خطبه میخونه که یادمه موقع عقد خودمون عاقد برگشت گفت خانمها وآقایون دستاتون رو باز کنید و رو به آسمون نگه دارید.از این جور تفکرات تو هر شهری یا ناحیه ای یا قوم و قبیله دیده میشه که واقعا بعضی تفکرات هم مسخره هست
با وقتی میان دیدن بچه
بچه رو باید ببری بیرون و وقتی همه نشستن بیاری داخل که کسی بالا سرش نیاد یه وقت چله بیوفته بهش
من شنیدم بالا سر بچه تازه دنیا اومده گوشت قربانی نباید ببری وگرنه دیر گردن میگیره
اگه اونجوره تو مطب دکتر چیکار میکنین ؟
زن حامله نباید دستشو ببره بالا چون بندناف میپیچه دور گردن بچه
وااااا😐
خرافات قدیمیا
یا تا ۴۰ روز زن زائو نره بیرون
نت ۴۰ روز زن زائو نباید بره خونه زن زائو دیگه چون قضا و بلاش میخوره تو سر اون زن زائو اگ رفت باید اون زن زائو بچش بقل کنه وایسه و بره یه جایی اون بچشو نبینه
چرا مگه چی میشه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.