کرایولیپولیز بعد از زایمان برای کاهش سایز

فروردین ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
کرایولیپولیز بعد از زایمان

بدن شما تغییراتی در طول بارداری متحمل می‌شود که پس از زایمان نیز باقی می‌مانند. یکی از این تغییرات، تغییرات فیزیکی است. با وجود آنکه کنترل وزن در بارداری به میزان زیادی کار شما را بعد از زایمان راحت می‌کند، با این حال از تغییراتی که ممکن است بعد از زایمان برای بعضی زنان آزاردهنده باشد، چاقی بدن است. به خصوص که بعد از زایمان، پوست دچار شل شدگی هم می‌شود. روش‌های مختلفی برای برگشت به وزن قبل از بارداری وجود دارد. رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی از ساده‌ترین کارهایی ست که می‌توانید در این زمینه انجام دهید. اما یکی از سریع‌ترین روش‌ها، استفاده از کرایولیپولیز بعد از زایمان است. در ادامه بیشتر در مورد مزایا و معایب این روش توضیح خواهیم داد. 

فرایند کرایولیپولیز بعد از زایمان

کرایولیپولیز همان روش لاغری دستگاهی به کمک انجماد چربی‌هاست. هدفِ این روش، از بین بردن چربی‌های سرسخت در قسمت‌های خاصی از بدن است. FDA این روش را در سال 2010 تایید کرده است. چربی در دمای بالاتری از پوست منجمد می‌شود. دستگاه کرایولیپولیز چربی شما را تا دمایی خنک می‌کند که آن را از بین می‌برد در حالی که پوست و سایر بافت‌ها آسیبی نمی‌بیند.

کرایولیپولیز جراحی نیست و در آن از سوزن استفاده نمی‌شود. در این روش، بخشی از بدن که قصد لاغر شدن دارد بین دو گیره قرار می‌گیرد. این گیره‌ها به سرعت خنک شده و منجر به فریز شدن چربی بخش می‌شوند. بسته به میزان و محل چربی، مدت زمانی که بدن بین این گیره‌هاست، متفاوت خواهد بود. در طول فرآیند حدود 20 تا 25 درصد از سلول‌های چربی در ناحیه‌ی مورد نظر از بین می‌روند. نتایج نهایی کرایولیپولیز بعد از زایمان ممکن است تا چند ماه ظاهر نشود، اما در بعضی مواقع هم ممکن است در عرض چند هفته تغییراتی را مشاهده کنید. سیستم ایمنی بدن شما در این مدت به آرامی سلول‌های چربی مرده را پاکسازی می‌کند.

برگشت به وزن قبلی با کرایولیپولیز

حتی اگر در کاهشِ وزنِ بارداری و لاغری شکم موفق بودید، ممکن است همچنان با مناطق چربی سرسخت دست و پنجه نرم کنید. انتخاب مناسبترین و بهترین ورزش بعد از زایمان و داشتنِ یک رژیم غذایی سالم می تواند به لاغری شما کمک کند، اما اگر تلاش‌های‌تان چربی شکمی و پهلو پس از بارداری را از بین نبرد، کرایولیپولیز این کار را انجام خواهد داد. کرایولیپولیز برای خانم‌هایی که مقدار کمی چربی ناخواسته دارند، روش بسیار ایده‌آلی ست و یک جلسه می‌تواند تا 20 درصد از بافت چربی شکم شما را از بین ببرد.

فرایند کرایولیپولیز بعد از زایمان

کرایولیپولیز با منجمد کردن سلول‌های چربی کار می‌کند و درمان‌ها روی یک مکان در یک زمان متمرکز می‌شوند و به شما امکان می‌دهند فقط شکم یا سایر نواحی مشکل‌دار خود را هدف قرار دهید. دمای سرد سلول‌های چربی را از بین می‌‌برد و باعث می‌شود در چند ماه آینده از بدن شما خارج شوند. به طور خلاصه، تقریباً در هر جایی که چربی‌های سرسختی را که می‌خواهید از بین ببرید، می‌توانید کرایولیپولیز داشته باشید. بعضی از محبوب‌ترین مناطق درمانی عبارتند از:

  • شکم
  • پهلو‌ها
  • بازوهای بالایی
  • برآمدگی زیر بند سوتین و ...

کرایولیپولیز برای چه افرادی مناسب است

کرایولیپولیز برای مادرانی که…

  • فقط مقدار کمی چربی ناخواسته در ناحیه شکم داشته باشند
  • شش ماه پس از زایمانشان یا بیشتر گذشته باشد
  • پس از بارداری و زایمان به طور کامل بهبود یافته‌اند
  • نزدیک به وزن ایده آل خود هستند

یکی از مزایای دستگاه لاغري موضعي کرایولیپولیز، جدای از نتایج ثابت شده در چربی سوزی این است که در صورت نیاز می‌توان آن را تکرار کرد. یک زن قبل از درمان نیازی به صبر کردن تا زایمان هم ندارد. کرایولیپولیز را می‌توان برای کاهش چشمگیر چربی یا چند سال بعد از تولد نوزاد هم تکرار کرد.

آیا کرایولیپولیز در دوران شیردهی ایمن است

کرایولیپولیز یک روش ایمن و غیرتهاجمی است، اما نباید در دوران شیردهی انجام شود. در طول کرایولیپولیز، سلول‌های چربی در ناحیه تحت درمان در معرض آسیب دائمی قرار می‌گیرند و در نهایت می میرند. سلول‌ها در عرض دو تا سه ماه به طور کامل توسط بدن جذب و حذف می‌شوند. در این دوره‌ی اولیه است که باید از داشتن این عوامل التهابی در گردش خون جلوگیری کرد تا به شیر مادر وارد نشوند. به محض پایان دادن به شیردهی، انجام کرایولیپولیز برای رسیدن به شکل دلخواه برای شما بی‌خطر خواهد بود.

جایگزینهای کرایولیپولیز

جایگزین‌های کرایولیپولیز

سایر روش‌ها برای حذف، کوچک کردن یا تجزیه‌ی چربی عبارتند از:

  • لیپوساکشن، نوعی جراحی پلاستیک است که رسوبات چربی را از بین می‌برد
  • درمان‌های حرارتی (SculpSure) که از لیزر برای حذف چربی استفاده می‌کنند
  • تزریق اسید دئوکسی کولیک (Kybella) که سلول‌های چربی را تجزیه می‌کند (فقط برای ناحیه‌ی چانه استفاده می‌شود)
  • یک روش فرکانس رادیویی (truSculpt، Vanquish) که سلول‌های چربی را با گرما از بین می‌برد
  • درمان با لیزر سرد (زیرونا) که سلول‌های چربی را کوچک می‌کند
  • درمان الکترومغناطیسی (Emsculpt)، روشی برای شکستن سلول‌های چربی و سفت کردن عضلات
  • ابدومینوپلاستی روشی که پوست و چربی اضافی شکم شما را از بین می برد
  • کویتیشن

قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی با پزشک خود صحبت کنید.

مشکلات کرایولیپولیز

شما می‌توانید کرایولیپولیز را در مطب پزشک خود انجام دهید و نیازی به برنامه‌ریزی برای زمان بهبودی پس از آن ندارید. عوارض جانبی بسیار کمی در کرایولیپولیز پس از زایمان وجود دارد. در طول این فرآیند، ممکن است کشش روی پوست یا سرماخوردگی شدیدی احساس کنید. پس از آن، ممکن است احساس درد کنید، مثل زمانی که ورزش می‌کردید. همچنین ممکن است کمی ورم داشته باشید. به ندرت، کرایولیپولیز می‌تواند باعث درد خفیف یا متوسط بعد از آن شود. همچنین در معرض خطر جزئی درد عصبی هستید. گاهی اوقات پوست شما بعد از انجام کرایولیپولیز، کمتر چروک به نظر می‌رسد. کمتر از 1 درصد از افرادی که این کار را انجام می‌دهند دارای عارضه‌ای به نام هیپرپلازی چربی متناقض می‌شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، تعداد سلول‌های چربی در ناحیه‌ی درمان به جای کاهش، افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید حتماً برای انجام درمان پیش پزشک متخصص مراجعه کنید.