راه‌های تشخیص ارضا شدن زنان چیست؟+علائم آن

آبان ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
راه‌های تشخیص ارضا شدن زنان

اگر راه‌های تشخیص ارضا شدن زنان و علائم رسیدن به ارگاسم یا ارضا جنسی در زنان را بشناسید و بدانید، مطمئن باشید که رابطه جنسی بهتر، شادتر، سالم‌تر، لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیز‌تری خواهید داشت. نیاز جنسی در همه زنان و مردان وجود دارد. لازم نیست این نیاز را سرکوب کنید یا نادیده بگیرید. فقط در زمان مقرر و در شرایط مطلوب و به شکل درست و عقلانی باید به آن پاسخ دهید تا از نتیجه کار هم رضایت داشته باشید.

علائم ارضا شدن زن چیست؟

علائم ارضا شدن زن

صرف نظر از موضوع ذات ارگاسم و ارضا شدن که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، ارگاسم در زنان و مردان با نشانه‌هایی همراه است. در ادامه اختصاصا به علائم ارگاسم در زنان خواهیم پرداخت.

ناله کردن

ناله کردن زنان در حین رابطه جنسی یکی از نشانه‌های رسیدن به لذت جنسی است. ناله کردن نشان می‌دهد که شریک جنسی کارش را به تمامی انجام داده است و در این کار مهارت کافی دارد. ناله کردن پاسخ بدن به لذت و هیجان جنسی است.

*در مورد علائم نعوظ در زنان در این مقاله بیشتر بخوانید

انقباض عضلات

یکی از پاسخ‌های بدن زنان به ارگاسم، انقباض عضلات است. در واقع بدن هر زن در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی پاسخ‌های غیر ارادی دارد و برخی از این علائم عمومی شامل مواردی همچون انقباضات در واژن، بلند شدن یا رانش لگن، کشیده شدن عضلات و… است. همچنین در بسیاری موارد زنان با مشت کردن دستان نشان می‌دهند که به ارگاسم رسیده‌اند.

افزایش ضربان قلب

فعالیت جنسی یک فرآیند هیجانی است که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب شود. این افزایش ضربان قلب در تمام مراحل رابطه جنسی وجود دارد، اما در زمان ارگاسم و اوج لذت جنسی در زنان به اوج خود خواهد رسید.

رضایت

زنی که به ارگاسم رسیده باشد، لبخند رضایت دارد و مدام در مورد آمیزش خوبی که تجربه کرده است، صحبت می‌کند و در مورد احساس خوبی که داشته است، حرف می‌زند. زنانی که از رابطه لذت نمی‌برند یا آن را زوری و مجبوری انجام می‌دهند، خیلی زود کاری می‌کنند که رابطه تمام شود و به عبارتی خلاص و راحت شوند. چهره آنها شاد نیست و بدن آنها سفت و سخت است. اغلب زنانی که ارگاسم را تجربه نمی‌کنند، بهانه گیر و پریشان هستند.

تمایل به رابطه جنسی بیشتر

وقتی یک زن از رابطه جنسی خود لذت کافی را ببرد، هرگز از برقراری رابطه جنسی خسته نمی‌شود. او هر بار با میل جنسی بیشتری به دنبال برقراری رابطه جنسی است و سعی می‌کند تجربیات مختلفی را با شریک جنسی‌اش کسب کند. رضایت و هیجان در زمان برقراری رابطه در اینگونه زنان کاملا مشخص است و در اکثر موارد آنها می‌توانند شروع‌کننده رابطه جنسی باشند.

شادابی و سرحالی

ارگاسم هورمون شادی را در زنان آزاد می کند. این تجربه باعث سرخوشی و لبخند آنها می‌شود. به آنها کمک می کند تا استرس خود را از بین ببرند، از استرس‌های تحریک کننده روزمره چشم پوشی کنند. جالب است بدانید که اساسا زنانی که اوج لذت جنسی را تجربه می‌کنند، دلیلی برای لبخند زدن حتی در بدترین روزهای زندگی خود دارند. بنابراین اگر روز بعد از رابطه جنسی، همسر خود را با یک لبخند ویژه و خاص پیدا کردید، باید بدانید که شما همسر خود را راضی کرده اید.

عدم تجربه سردرد

سردرد یکی از نشانه‌های عدم رضایت جنسی و نرسیدن به لذت جنسی و ارگاسم است. بسیاری از زنانی که در رابطه جنسی خود به ارگاسم نمی‌رسند، معمولا بعد از رابطه سردرد می‌گیرند. در این بین اکثر مردان شکایت دارند که زنانشان برای جلوگیری از رابطه جنسی بهانه می گیرند. غافل از اینکه این یک اتفاق طبیعی در پاسخ به عدم ارضای جنسی است که در برخی زنان دیده می‌شود و تنها زمانی‌که زنان هم ارگاسم را تجربه کند، این مشکل از بین می‌رود.

ارگاسم چیست؟

ارگاسم چیست

ارگاسم یک احساس متفاوت است؛ گاهی یک حس دردناک و یک روند ناخوشایند و گاهی یک حس سرخوشی و خوشحالی. ارگاسم یا ارضا جنسی رسیدن به احساس لذت جنسی شدید در طول فعالیت جنسی است که با رسیدن به آن قلب سریع‌تر می‌زند و تنفس نیز سنگین‌تر و سریع‌تر می‌شود.

*در مورد راهکارهای بهبود روابط زناشویی در این مقاله بیشتر بخوانید.

نقاط حساس جنسی زنان برای تجربه ارگاسم

ارگاسم یا ارضا شدن زنان می‌تواند با تحریک جنسی نقاط متنوعی در نواحی جنسی یا غیرجنسی آنها ایجاد شود. دیواره قدامی واژن و کلیتوریس از شایع‌ترین مکان هایی هستند که تحریک آنها باعث ارگاسم می شود.(در این مقاله با انواع واژن آشنا شوید.)

تحریک سینه، غدد دور مجرای ادرار و حتی رویاپردازی یا هیپنوز هم می‌تواند باعث ارضا شدن در زن‌ها شود. ارضا شدن در زنان مختلف می‌تواند گوناگون باشد؛ به صورتی که هر فرد می‌تواند تحت شرایط خاص یا موقعیت منحصر به فردی ارضا شود.

نکته مهم این است که اگرچه این نقاط، نقاط حساس زنان برای ارگاسم و تجربه لذت جنسی است، اما جایی که دستور رسیدن به ارگاسم را صادر می‌کند، مغز است. در واقع اگر مغز یک زن برای برقراری رابطه جنسی آماده نباشد و اساسا زن تمایلی به رابطه نداشته باشد یا از لحاظ روحی آسیب دیده، دل شکسته، ناراحت و به هر دلیل از لحاظ عاطفی از شریک جنسی خود دور باشد، نمی‌تواند رابطه جنسی خوبی را تجربه کند، زیرا مغز فرمان‌های لازم برای شروع و ادامه یک فعالیت جنسی با کیفیت را صادر نمی‌کند.

در این حالت امکان برقراری رابطه جنسی وجود دارد، اما بدن زن خشک است و واکنش‌های لازم به تحریک‌های جنسی را ندارد. اینکه دلیل ارضا نشدن زن چیست؟ معمولا برای بسیاری سوال است؛ پاسخ این سوال دقیقا دستور ندادن مغز برای تحریک‌های جنسی است. مغز به دلیل آماده نبودن زن از لحاظ عاطفی و روحی و روانی نمی‌تواند دستور شروع رابطه جنسی با کیفیت صادر کند.

مراحل ارگاسم در زنان

مرحله انگیزش یا تحریک

وقتی بر اثر تحریک، خون در اندام جنسی جمع می‌‌شود کلیتوریس سفت می‌‌شود و در همان لحظه مهبل شروع به ترشح مقداری ماده لیز کننده می‌‌کند، همچنین سطح داخلی دیوار لوله واژن بر اثر نوعی فرآیند تعریق، با یک ماده لیز کننده پوشیده می‌‌شود. سیاهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تیره‌تر می‌‌شود. در همین زمان میزان ضربان نبض و فشار خون به طور قابل توجه‌ای بالا رفته، در اندام‌های جنسی حرارت و تورم احساس شده و برانگیختگی زن از مرحله تحریک به مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی) پیش می‌‌رود.

مرحله پلاتو یا دوام برانگیختگی جنسی

در این مرحله بافت دیواره یک سوم خارجی واژن به علت پرخون شدن، متورم می‌‌شود و به تنگی ورودی دهانه مهبل منجر می‌شود. به این مرحله سکوی ارگاسم می‌‌گویند. در این مرحله به نظر می‌‌رسد کلیتوریس در زیر یک کلاهک رفته یا به داخل کشیده می‌‌شود، اما در حقیقت، کلیتوریس به عنوان یک گیرنده تحریکات، در جهت پاسخ به تحریک مستقیم نواحی مجاور کمک می‌‌کند. رحم، لوله رحم و تخمدان بزرگتر شده و تنفس، ضربان نبض و حرکات زن سریعتر می‌‌شود.

مرحله اوج لذت جنسی

در این مرحله لوله واژن به طور ریتمیک شروع به منقبض شدن می‌‌کند. همچنین انقباض غیرارادی اسفنکتر مقعد نیز در این مرحله پیش می‌‌آید. تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می‌‌رود. افزایش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سیاهرگ موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می‌‌شود. توجه داشته باشید که ارگاسم یا به طور مثال عکس العمل طبیعی زانو نمی‌تواند به زور اتفاق بیفتد، این واکنش‌ها به طور طبیعی اتفاق می‌‌افتند.

توجه داشته باشید که ارگاسم یک حس خاص است که در درون تمام اعضای جنسی و به دلیل دخول عمیق و پی در پی ایجاد می‌شود. این حس خاص غالبا چند ثانیه طول می‌کشد، اما در یک رابطه جنسی می‌تواند چندین بار اتفاق بیفتد. مهم این است که بدن زن ترشحات لازم برای دخول بی درد را داشته باشد و پوزیشن رابطه جنسی دقیقا همانی باشد که زن لذت می‌برد. این موضوع می‌تواند در زنان مختلف، متفاوت باشد.

مرحله آرامش

در این مرحله شایع‌ترین سوال این است که بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد؛ باید بگوییم که پس از ارگاسم احتقان یک سوم خارجی واژن و احتقان عروقی تغییر کرده و از بین می‌‌رود. ضربان نبض کاهش یافته و بافت‌ها از تورم خارج می‌‌شوند. رنگ تیره واژن به رنگ اولیه باز گشته و اندام‌های جنسی به حالت طبیعی اولیه خود بر می‌‌گردند. بدن آرام و سست شده و گاهی عرق می‌‌کند.

قابل ذکر است در پاسخ فیزیولوژیکی زن به تحریکات جنسی، اعضاء غیر تناسلی بدن نیز واکنش‌هایی دارند از جمله:

تغییراتی در پستان، در بعضی موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آمیزش یا پس از آن، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد دم و بازدم و نفس‌های عمیق، تعریق ( این واکنش در افراد متفاوت است، در مرحله رسیدن به آرامش بعضی احساس گرمای شدید می‌کنند و بعضی احساس سرما. در بسیاری موارد در قسمت‌های مختلف بدن قطرات عرق جاری می‌‌شود.)

واکنش‌های جسمی و روانی زنان در زمان تجربه ارگاسم

  • نوک پستان‌ها سفت می‌شود.
  • زنان دچار نفس نفس زدن‌های تند می‌شوند.
  • احساساتی می‌شوند و حتی شروع به گریه می‌کنند.
  • می‌خوابند.
  • نیاز به آغوش صمیمی دارند.
  • نمی‌توانند راه بروند.  
  • نمی‌توانند در موردش حرف نزنند.
  • می‌خندند.

علت زیاد ارضا شدن زن چیست؟

مهمترین علت زیاد ارضا شدن زن در هنگام یک رابطه جنسی این است که اولا شریک جنسی در کارش تبحر لازم را داشته و به خوبی توانسته است تحریکات لازم را انجام دهد و دخول عمیق داشته باشد و در کل زن را از لحاظ روحی و جسمی آماده رابطه کرده است و سپس یک رابطه خوب برقرار کرده است. 

همچنین اگر رابطه جنسی در ایده‌آل‌ترین روزهای سیکل زنانه، یعنی در دقیقا در روزهای نزدیک به تخمگذاری یا یکی دو روز بعد از آن صورت بگیرد، بدن زن به دلیل ترشحات خاصی که در این روزها دارد، قادر است بهترین رابطه را تجربه کند.

در واقع وقتی بدن زن از لحاط فیزیولوژیک جنسی در اوج قرار دارد، و خصوصا وقتی زمان نسبتا زیادی از آخرین رابطه جنسی گذشته باشد، بهترین زمان برای تجربه یک رابطه جنسی عالی، لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. البته اگر تمایلی به بارداری ندارید، در صورت برقراری رابطه در این روزهای خاص حتما از روش‌های خاص جلوگیری استفاه کنید؛ زیرا احتمال بارداری در این روزهای خاص بدون داشتن یک روش جلوگیری موثر، بسیار بسیار زیاد است. 

 کلام آخر

راه‌های تشخیص ارضا شدن زنان معمولا خارج از این مطالبی که یاد کردیم نیست؛ اما با این حال ممکن است بپرسید که من نمیدونم ارضا میشم یا نه؟ برای پاسخ این سوال بهتر است یک بار دیگر علائم و نشانه‌های ارگاسم زنان را مرور کنید و ببینید آیا واکنش‌های لازم را دارید یا خیر.

حتما به این نکته توجه کنید که شما به عنوان یک خانم باید برای برقراری رابطه آماده باشید. در غیر این صورت تجربه لذت جنسی و رسیدن به ارگاسم سخت و غیرممکن خواهد بود.