همه چیز درباره دستمال مرطوب کودک

آذر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دستمال مرطوب کودک

مادرها و پدرها زمانی که خارج از منزل هستند و به آب دسترسی ندارند، برای تعویض پوشک کودکان دلبند خود باچالش هایی مواجه می شوند.. در مورد نوزادان که پوستشان حساس‌تر نیز هست و باید در هر بار تعویض پوشک، پوستشان تمیز شود، این چالش به صورت جدی تر هم دیده می شود. 

بهترین راهکار برای حل این مساله، استفاده از دستمال مرطوب کودک است که می‌توانید آن را همیشه همراه خودتان داشته باشید و با خیالی آسوده و در نهایت مراقبت از پوست لطیف دلبندتان، پوشک او را تعویض کنید. اما برای اینکه بدانید بهترین دستمال مرطوب کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و در انتخاب این محصول به چه مواردی باید دقت کنیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک دستمال مرطوب کودک ایده آل

دستمال مرطوب کودک عموما از پارچه منسوج نبافته درست شده که بیشترین ماده تشکیل‌دهنده آن آب است. PH دستمال های مرطوب مناسب کودکان، باید متناسب با PH طبیعی سطح پوست آن ها باشد و دستمال های مرطوبی که حاوی عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و نرم‌کننده هستند، باعث کاهش اصطکاک روی پوست و کاهش احتمال آسیب به پوست می‌شود. دستمال‌های مرطوب کودک باید برای مراقبت بیشتر از پوست نوزاد، بدون الکل، پارابن، صابون و مواد آنتی‌باکتریال باشند و علاوه بر خاصیت تمیزکنندگی بتوانند به پاک کردن مواد چرب از روی پوست و پاک کردن بهتر ناحیه پوشک کمک کنند.

یک باور غلط!

قبل از پرداختن به دلایل و موارد استفاده از دستمال مرطوب، لازم است یکی از باورهای نادرستی که در رابطه با دستمال مرطوب کودکان وجود دارد را بررسی کنیم. بعضی از مادران فکر می‌کنند که استفاده از دستمال مرطوب باعث ایجاد حساسیت پوستی در نوزادان و کودکان می‌شود و استفاده از مکرر از آن به پوست کوچولوها آسیب می‌رساند. شما چطور؟

در حالی که پزشکان متخصص بر این باور هستند که دستمال‌های مرطوب نوزادان و کودکان که فاقد الکل، پارابن و مواد آنتی باکتریال هستند، نه تنها به پوست نوزادان آسیبی نمی‌رسانند و باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند بلکه اگر عصاره‌های گیاهی یا ویتامین و نرم‌کننده پوست داشته باشند، به مراقبت از پوست لطیف نوزادان کمک می‌کنند.

دلایل استفاده از دستمال مرطوب کودک

مواقعی که به آب دسترسی نداریم و می‌خواهیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پوست دلبندمان را تمیز کنیم، می‌توانیم از دستمال مرطوب استفاده کنیم.

بسته‌بندی‌های دستمال مرطوب را می‌توانیم به راحتی در کیف‌مان بگذاریم و همه جا همراه خودمان داشته باشیم.

موارد استفاده از دستمال مرطوب کودک

- تمیز کردن نوزاد و کودک هنگام تعویض پوشک

- پاک کردن دست و صورت

- خنک کردن بدن در فصل گرما

- تمیز کردن اسباب بازی ها

- تمیز کردن سطوحی که کودک با آن‌ها در تماس است

دستمال مرطوب کودک مای‌بیبی

دستمال مرطوب کودک مای‌بیبی

برند مای‌بیبی در راستای مهمترین هدف خود که مهر و مراقبت از کودکان و مادرها و پدرهاست، دستمال مرطوب کودک خود را به عنوان محصول مکمل پوشک، به سبد محصولاتش اضافه کرده است.

دستمال‌های مرطوب مای‌بیبی بدون الکل، صابون، پارابن و مواد آنتی‌باکتریال هستند که PH متناسب با پوست کودک دارند، از تحریکات پوستی و رشد میکروارگانیزم‌ها جلوگیری و از پوست لطیف کودکان در برابر حساسیت محافظت می‌کنند. 

دستمال‌های مرطوب مای‌بیبی در دو مدل حساس و نرمال و در بسته‌بندی‌های ۲۰ عددی و ۷۰ عددی تولید می‌شوند و مناسب دست، صورت و بدن کوچولوها هستند.

ویژگی‌های دستمال مرطوب حساس مای‌بیبی

ویژگی‌های دستمال مرطوب حساس مای‌بیبی (مناسب برای نوزادان از بدو تولد تا یک سالگی)

• خاصیت ضد التهاب و آرام بخش پوست

• با عصاره بابونه

• با ویتامین E و B5

ویژگی‌های دستمال مرطوب نرمال مای‌بیبی (مناسب برای کودکان از یک تا شش سالگی)

• با رایحه ملایم و هایپوآلرژنیک

• دارای خاصیت آبرسان و نرم کنندگی پوست

• با ویتامین E

کلام آخر

یکی از محصولات مکمل پوشک نوزادان، دستمال مرطوب کودک است که مادرها و پدرها می‌توانند با کمک آن، از پوست لطیف کودکان دلبندشان بیشتر مراقبت کنند. خواندن این مقاله به شما مادرها و پدرهایی که به تازگی عضو کوچولوی جدیدی به خانواده‌تان اضافه شده یا کودک تا سن ۶ سال دارید و یکی از دغدغه‌های‌تان، مراقبت از پوست آن هاست، کمک می‌کند با انتخاب بهترین محصول، راحتی و آرامش را به خودتان و کودکان دلبندتان هدیه دهید.