بهترین غذاهای دنیا مال کدام کشور است؟

آذر ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بهترین غذاهای دنیا مال کدام کشور است

همه ما می‌دانیم که مادرها خوشمزه‌ترین غذاها را درست می‌کنند و این قاعده در همه‌ی جای دنیا وجود دارد. با اینکه ایران یکی از خوشمزه‌ترین غذاها را در دنیا دارد، اما آیا شما غذاهای کشورهای مختلف دنیا را امتحان کرده‌اید تا بتوانید بهترین غذاها را از بین کشورهای مختلف جهان انتخاب کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر یک روز به کشورهای مختلف جهان سفر کردید، غذاهای مخصوص آن کشور و حتی غذاهای خانگی را امتحان کنید تا بدانید بجز ایران هم کشورهایی وجود دارند تا در غذا طعم بی نظیری داشته باشند. در این مطلب از گهواره شما را با چند تا از بهترین غذاهای دنیا آشنا می‌کنیم.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا

غذا تنها یکی از نیازهای اولیه انسان است اما علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامت جسم و روح دارد، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین سرگرمی‌ها و تفریحات انسان‌ها به شمار می‌آید. برای بیشتر ما غذا خوردن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات است که حاضریم برای آن مبلغ زیادی را پرداخت کنیم. همچنین غذا زبان مشترک بین تمام انسان‌هاست و راهیست برای ارتباط با یکدیگر در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف. در اینجا شما را با پرطرفدارترین غذاهای هر کشور آشنا می‌کنیم.

  • چیکن ماسالا در هند

چیکن ماسالا یک خورشت هندی بسیار لذیذ و البته بسیار تند و تیز است که در هند از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این خورشت معروف را می‌توان همراه با برنج، پوره سیب‌زمینی و یا نان مخصوصی نوش جان کرد. این غذا حتی برای صبحانه هم سرو می‌شود و از ادویه‌های معروف آن زنجبیل و کاری است. در مورد خواص زنجبیل در این مقاله بیشتر بخوانید.

  • پوتین در کانادا

پوتین یکی از مشهورترین غذاهای کانادایی است که ترکیبی از گوشت، پنیز، سیب‌زمینی و آب گوشت به همراه سس مخصوصی است که طعم بسیار لذیذی دارد و می‌توان گفت که برای هر ذائقه‌ای مناسب و لذیذ است. در این غذا از ادویه‌های محلی این کشور استفاده می‌شود.

  • تاکو در مکزیک

محال است نام مکزیک را بشنوید و یاد تاکوهای معروف و محبوب این کشور نیفتید. تاکو ترکیبی از گوشت ریش ریش شده گاو به همراه پیاز، سس سالسا، گوجه فرنگی و سبزیجات معطر است که در نان‌های مخصوصی سرو می‌شود و می‌توان آن را در هر سه وعده غذای اصلی نوش جان کرد و یکی از محبوبترین غذاهای مکزیکی است.

تاکو پرطرفدارترین غذاهای دنیا

  • پاستا در ایتالیا

همه ما می‌دانیم که پاستا در ابتدا در ایتالیا تهیه شد. بنابراین اصل این غذای لذیذ را باید در ایتالیا نوش جان کنید. در این کشور انواع پاستاها با انواع گوشت و سس سرو می‌شود که می‌توانید بسته به ذائقه خودتان انتخاب و نوش جان کنید.

  • هوموس در خاورمیانه

هوموس که ترکیبی از نخود، سیر، ارده، آب لیمو و تاهینی است یکی از غذاهای پرطرفدار در خاورمیانه به خصوص در کشورهای عربی با اشپزی اسان و کم هزینه است. این غذا را می‌توان در کنار برنج، نان، سبزیجات و حتی بصورت عصرانه هم میل کرد. هوموس به تنهایی یک غذا نیست و باید در کنار غذاهای دیگر نوش جان کرد.

  • فیش اند چیپس در انگلیس

ماهی و سیب‌زمینی یکی از قدیمی‌ترین غذاهای انگلیس به حساب می‌آید که قدمت آن به سال 1860 میلادی باز می‌گردد. طعم خوب ماهی سوخاری شده در کنار سیب‌زمینی می‌تواند روز شما را قشنگ کند. این غذا جزو 50 غذای برتر جهان شناخته شده است.

  • سوشی در ژاپن

همانگونه که پیتزا و پاستا آدم را به یاد ایتالیا می‌اندازد، سوشی هم همه را به یاد ژاپن می‌اندازد. این غذای محبوب و گران قیمت ژاپنی ترکیبی از برنج، ماهی سلمون، جلبک و انواع سبزیجات است که بصورت رول‌های خوشگل برای شما سرو می‌شود و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. سوشی جزو چهارمین غذاهای برتر جهان است.

سوشی پرطرفدارترین غذاهای دنیا

ده غذای برتر جهان

در اینجا شما را با 10 غذای لذیذ و برتر جهان آشنا می‌کنیم که بدون شک شما هم از طرفداران این غذاها خواهید بود. در این لیست 10 غذای محبوب در جهان را که در سال 2017 انتخاب شده است آشنا می‌کنیم.

  • پیتزا

اولین مورد در لیست 10 غذای برتر پیتزا است که بالاترین سرچ را در اینترنت داشته است. پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای دنیا به حساب می‌آید و بسته به هر سلیقه انواع مختلفی دارد. به همین دلیل همه را عاشق خود کرده است.

  • اودون

دومین غذای برتر جهان یک غذای ژاپنی به نام اودون است که نوعی نودل تهیه شده از آرد گندم بوده و رسته‌های ضخیمی دارد.

  • پاستا

سومین غذای محبوب جهان مختص ایتالیا و پاستا است که تنوع زیادی داشته و به هر سلیقه‌ای سازگار است.

  • تاکو

مکزیک در این لیست چهارمین رتبه را برای خود کسب کرده است. این غذای لذیذ مکزیکی می‌تواند تنوع زیادی در گوشت و سس آن وجود داشته باشد. همچنین این غذا تاریخچه بسیار قدیمی دارد.

  • رامن

رامن یکی از غذاهای ملی ژاپن است که ترکیبی از نودل، گوشت، سبزیجات، جلبک دریایی، سس سویا و غیره است.

پاستا ده غذای برتر جهان

  • فو

فو یک غذای ویتنامی بوده که نوعی نودل به همراه سبزیجات پخته شده و گوست است.

  • دنده کباب

دنده کباب گوسفند و گوسله یکی از محبوبترین غذاهای ایرانی در جهان است که رتبه هفتم را در این لیست دارد.

  • دلمه پنیر

دلمه پنیر با اینکه به عنوان غذا به حساب نمی‌آید اما یکی از غذاهای پرطرفدار به شمار می‌آید که از نوعی پنیر تازه تهیه می‌شود.

  • امپانادا

این غذا یکی از غذاها مخصوص کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیا است که از نان یا خمیری که داخل آن محتویاتی مانند پنیر، ذرت، گوشت و غیره است پر شده است.

  • برنج مخلوط

این غذای کره‌ای دهمین رتبه را در این ایست به خود گرفته است که از ترکیب برنج سفید، تخم مرغ، گوشت، سبزیجات و چاشنی تهیه می‌شود.

خوشمزه‌ ترین غذاهای ایران و ترکیه

همانطور که می‌دانید غذاهای ایرانی تنوع زیادی دارند و همه آنها یکی از یکی خوشمزه‌تر هستند اما از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی عبارتند از:

  • زرشک پلو با مرغ

این غذای محبوب ایرانی که تقریبا در مجالس مهم و عروسی‌ها سرو می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است. طبخ مرغ در این غذا بسته به سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله در مورد انواع غذای ایرانی با مرغ بیشتر بخوانید.

  • قورمه سبزی

کمتر ایرانی پیدا می‌شود تا از قورمه سبزی لذت نبرد. این غذای محبوب ایرانی که قدمت زیادی هم دارد از پرطرفدارترین غذاها در ایران به شما می‌آید.

  • باقالی پلو 

باقالی پلو به همراه مرغ، ماهیچه، گوشت، گردن و غیره یکی از خوشمزه‌ترین و مجلسی‌ترین غذاهای ایرانی است که تیه کردن آن کار سختی نیست و به راحتی آماده می‌شود.

در کنار غذاهای ایرانی، غذاهای کشور همسایه ترکیه هم از طرفداران زیادی برخوردار است. این کشور فرهنگ غنی و قدمت طولانی داشته بنابراین غذاهای بینظیری هم باید داشته باشد.

خوشمزه ترین غذای ایرانی

  • دونر کباب

دونر کباب یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای این کشور است که می‌توان بصورت ساندویچی، پرسی و با برنج میل کرد. این غذا انواع مختلفی مانند آدانا کباب و اورفا دارد.

  • لاهماجون

این غذا در همه جای ترکیه پیدا می‌شود و از اصیل‌ترین غذاهای این کشور است. این غذا از ترکیب گوشت چرخ کرده، فلفل، گوجه، سبزیجات معطر و نان مخصوص تهیه می‌شود.

  • پیده

این غذا شباهت زیادی به لاهماجون دارد و تفاوت اصلی آنها در ظاهرشان است. این غذا به پیتزا ترکیه‌ای هم معروف است.

خرچنگ غذای کدام کشور است

رتبه غذاهای ایرانی در جهان

طبق بررسی موسسه دانشگاهی اکسفام بین 125 کشور جهان در غذا، ایران رتبه 80 را در اختیار دارد. باید بدانید که رتبه اول تا سوم برای کشورهای هلند، فرانسه و سوئیس است.

خرچنگ غذای کدام کشور است؟

خرچنگ یکی از غذاهای محبوب دریایی است که در بسیاری از کشورها مانند ژاپن، آمریکا، ایتالیا، ترکیه و غیره سرو می‌شود که بسته به هر کشور و ذائقه مردم آن بطور متفاوت و با ادویه‌های گوناگون تهیه می‌شود.