محبوب‌ ترین غذاهای ایرانی در جهان کدامند؟

دی ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در جهان

آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده است که در میان صدها غذای ایرانی کدام غذاها در میان مردم جهان محبوب و پرطرفدار است؟ هر کدام از ما دارای ذائقه و سلیقه متفاوتی هستیم اما خوشبختانه با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تنوع غذایی متنوعی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا هر فرد با هر سلیقه و ذائقه‌ای از خوردن غذاهای ایرانی لذت ببرد. حال به نظر شما اگر مهمان خارجی داشته باشید و بخواهید بهترین و خوشمزه‌ترین غذای ایرانی را برای او تهیه کنید، کدام غذا را در میان صدها نوع غذای ایرانی انتخاب می‌کنید؟ در ایم مطلب از گهواره شما را با محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای ایرانی در میان توریست‌ها آشنا می‌کنیم.

غذاهای محبوب ایرانی در جدول

در این قسمت شما را با محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در میان توریست‌های خارجی آشنا می‌کنیم. در واقع باید بگویم این غذاها به اندازه‌ای مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است که آنها بعد از بازگشت به کشور خود، سعی در درست کردن این غذاها داشته‌اند. غذاهای ایرانی به دلیل نوع طبخ و ادویه‌هایی که در آنها استفاده می‌شود بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در میان توریست‌ها عبارتند از:

  • چلو کباب

بدون چلو کباب یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. کباب بسته به گوشت و نوع طبخش انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آنها در میان ایرانی‌ها و توریست‌ها کباب کوبیده است. ترکیب کباب کوبیده، برنج زعفرانی، گوجه و فلفل کبابی همراه با دوغ و سبزی خوردن و یا حتی با نان داغ یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در میان توریست‌ها به شمار می‌آید.

  • قرمه سبزی

می‌توان گفت قرمه سبزی پرچمدار محبوب‌ترین غذاهای ایرانی به حساب می‌آید. اگر از بسیاری از ایرانی‌ها بپرسی محبوب‌ترین غذای شما چه غذایی است بدون شک بسیاری از آنها قرمه سبزی را انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید این غذا در میان توریست‌ها هم محبوب و پرطرفدار است. قرمه سبزی با ترکیب سبزیجات معطر، لوبیا، گوشت، پیاز و لیمو عمانی علاوه بر اینکه بسیار لذیذ است یک غذای سالم هم به حساب می‌آید. برای کسب اطلاع از روش سرخ کرن سبزی قورمه به این مقاله مراجعه کنید.

  • دیزی

دیزی یا آبگوشت یکی از اصیل‌ترین و مهم‌ترین غذاهای ایرانی است که گردشگران خارجی را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا می‌کند. بدون شک جدا از ترکیب بینظیر و لذیذ این غذا نوع سرو آن برای خارجی‌ها بسیار جالب می‌تواند باشد. ترکیب دیزی، نان سنگک، سبزی خوردن، ترشی، پیاز و دوغ یکی از ترکیبات پرطرفدار برای هر فرد است.

  • خورشت قیمه

یکی دیگر از غذاهای اصیل ایرانی خورشت قیمه است. قیمه انواع مختلفی دارد اما اغلب با سیب زمینی خلالی سرخ شده سرو می‌شود. همچنین این غذا را می‌توان همراه با بادمجان هم سرو کرد. اگر مهمان خارجی داشتید حتما این غذا را برای او درست کنید.

غذاهای محبوب ایرانی

خوشمزه‌ترین غذای ایرانی با مرغ

غذاهای ایرانی که می‌توانید با مرغ درست کنید بسیار متنوع است. به همین دلیل با هر سلیقه و ذائقه‌ای که داشته باشید می‌توانید یک غذای لذیذ ایرانی با مرغ را نوش جان کنید. از خوشمزه‌ترین انواع غذای ایرانی با مرغ عبارتند از:

  • زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب‌ترین و مجلسی‌ترین غذاهای ایرانی و از جمله غذاهای ساده ایرانی نیز هست که در بیشتر اوقات در مجالس بزرگ حتی در عروسی‌ها هم سرو می‌شود. این غذا طرز تهیه بسیار راحتی دارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود. ترکیب مرغ سرخ شده به همراه برنج زعفرانی و زرشک می‌تواند بسیار برای مهمان خارجی شما لذیذ باشد. 

  • ته چین مرغ

معمولا ته چین با مرغ سرو می‌شود اما شما می‌توانید آن را با گوشت هم درست کنید. این غذای فوق‌العاده خوشمزه ایرانی که ظاهر آن علاوه بر این خوشمزه است زیبا هم است بسیار طرفدار دارد. این غذا از ترکیب برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ، مرغ، پیاز و زرشک تهیه می‌شود و اگر می‌خواهید آن را لذیذتر و مجلسی‌تر کنید میتوانید از بادمجان هم در لابه‌لای این غذا استفاده کنید.

  • باقالی پلو

باقالی پلو یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی به شمار می‌آید. این غذا که در تمام نقاط کشور تهیه می‌شود طرفداران زیادی در مین خارجی‌ها نیز دارد. مواد اصلی این غذا بسیار ساده است و از ترکیب مرغ، برنج، باقالا و شوید خشک آماده می‌شود.

غذاهای لاکچری ایرانی

غذاهای لاکچری ایرانی

سفره‌های ایرانی مملو از رنگ و نمایانگر فرهنگ غنی و پربار این مرز و بوم است. تنوع غذاهای ایرانی به دلیل هم‌نشینی اقوام مختلف در طی این سالیان با ایرانی‌ها و به دلیل سنت‌ها و مراسمات گوناگون، بسیار زیاد است. در این قسمت شما را با چند غذای مجلسی ایرانی آشنا می‌کنیم تا بتوانید در مجالس مهم خود برای مهمانانتان سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

  • خورشت فسنجان

این غذای محبوب ایرانی که هر کس با ذائقه ترش، ملس و شیرین طرفدارش است یکی از غذاهای مجلسی ایرانی است که می‌توانید با مرغ و یا گوشت سرو کنید. اصالت این غذا گیلکی بوده که مرور زمان در تمام نقاط ایران پخته شده است.

  • کشک بادمجان

جالب است بدانید که کشک بادمجان یکی از غذاهای محبوب در میان توریست‌های خارجی و یک غذای ساده و ارزان برای شام است. این غذا که ترکیبی از بادمجان، سیر، پیاز، گردو، نعنا داغ و کشک است می‌تواند در کنار سفره رنگین شما در مهمانی‌ها حضور داشته باشد و سفره شما را خوش رنگ‌تر کند. در این مقاله در مورد سایر غذاهای ایرانی غیر برنجی بیشتر بخوانید.

  • آلبالو پلو و شیرین پلو

آلبالو پلو و شیرین پلو یکی از غذاهای مجلسی و لاکچری ایرانی به شمار می‌آید که در بیشتر مجالس و عروسی‌ها سرو می‌شود. این غذاها به دلیل طعم شیرینی که دارند ممکن است مورد علاقه بسیاری نباشند اما در هر حال بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. این دو غذا را می‌تواند با مرغ و گوشت سرو کرد.

غذای محبوب ایرانی در جهان

بدمزه‌ ترین غذای ایرانی

شاید از نظر شما هیچ غذای ایرانی بدمزه نباشد، ممکن است مورد پسند و علاقه شما نباشد اما بدمزه نیست. اما در این قسمت شما را با چندش آورترین و بدمزه‌ترین غذاهای ایرانی آشنا می‌کنیم که به ذائقه بسیاری از مردم سایر کشورها خوش نیامده است.

  • کله پاچه

این غذا که در میان بسیاری از ایرانی‌ها محبوب و پرطرفدار است رتبه چهارم چندش‌ترین غذاهای جهان را به خود اختصاص داده است.

  • سیرابی

سیرابی که در تمام نقاط ایران درست می‌شود یکی از بدمزه‌ترین غذاهای ایرانی به شمار می‌آید. همچنین دلمه سیرابی که در بین اهالی خرم‌آباد طبخ می‌شود یکی از چندش آورترین غذاها لقب گرفته است.

  • اشکنه تخم خربزه

این غذا برای استان خراسان است که به خربزه‌های خوبش بسیار معروف است. ترکیب تخم خربزه بوداده شده به همراه کشک و پیاز داغ به یکی از چندش آورترین غذاهای ایرانی تبدیل شده است.