حساسیت‌های پوستی و تأثیر شوینده‌ها

فروردین ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
حساسیت‌های پوستی و تأثیر شوینده‌ها

هیچ مادر یا پدری دوست ندارد ببیند که پوست زیبا و لطیف نوزادش دچار قرمزی، خارش و جوش شده است. اگر کودک شما هم به حساسیت پوستی مبتلا است، باید یک نکته مهم را به شما بگوییم: حساسیت پوستی نوزاد می‌تواند به خاطر شوینده‌ها باشد. با این حال، یک خبر خوب هم برایتان داریم: اگر شوینده درستی را انتخاب کنید، می‌توانید در یک چشم به هم زدن حساسیت پوستی فرزندتان را درمان کنید.

بیایید بررسی کنیم که آیا دلیل خارش و قرمزی پوست نوزاد شما به خاطر حساسیت پوستی به شوینده ‌ها است یا نه؟ چه شوینده جایگزینی را باید انتخاب کنید که مشکل را حل کند؟ در این مطلب پاسخ هر سؤالی که در مورد حساسیت پوستی کودک یا اگزما نوزاد و کودک دارید را به شما می‌گوییم. بعلاوه، 7 راهکار معجزه آسا برای از بین بردن حساسیت پوستی کودک را نیز به شما معرفی می‌کنیم. 

 

دلیل حساسیت پوستی نوزاد چیست؟ یک علت جالب!

پوست لطیف نوزادان دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را آسیب‌پذیرتر می‌کند. بنابراین، نوزادان و کودکان بیشتر در معرض تحریکات و عفونت‌های پوستی هستند. حساسیت و تحریکات پوستی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد؛ اما جالب است بدانید رایج‌ترین دلیل تحریکات پوستی، مواد شوینده است. صابون، شامپو بچه و شوینده‌هایی که برای شستن لباس و وسایل نوزاد استفاده می‌کنیم، می‌توانند باعث حساسیت پوستی در کودکان شوند. چاره چیست؟

 چاره کار این است که شوینده‌های هایپو آلرژیک را انتخاب کنید. شوینده‌های هایپو آلرژیک فاقد هر گونه آلرژن (مواد حساسیت‌زا) هستند. وقتی از این شوینده‌ها استفاده می‌کنید، دیگر امکان ندارد که پوست زیبا و حساس کودکتان دچار خارش و تحریک پوستی شود. انواع شوینده‌های هایپو آلرژیک برای بدن و لباس نوزادان را می‌توانید در فروشگاه آنلاین پینوبیبی مشاهده کنید.

از کجا بفهمیم که حساسیت پوستی نوزاد به‌خاطر شوینده است یا نه؟

حساسیت‌های پوستی مثل بثورات می‌توانند هم به علت مواد شوینده و هم در اثر دلایل دیگر ایجاد شوند. از کجا بفهمیم که علت چیست؟ یک راه سریع برای فهمیدن اینکه آیا بثورات ناشی از مواد شوینده است یا چیز دیگری را به شما می‌گوییم: زیر پوشک کودک خود (جایی که لباس با پوست تماس ندارد) را بررسی کنید. اگر در این ناحیه جوش وجود داشته باشد، دلیل آن ماده شوینده نیست. 

اگر بثورات ناشی از مواد شوینده باشد، علائم آن بر روی بازوها و پاها بیشتر است. زیرا لباس در این ناحیه‌ها تنگ‌تر است و بیشتر با پوست تماس دارد. 

اگر متوجه شده‌اید که پوست کودکتان تحریک شده است، دریغ نکنید و با متخصص پوست کودکان مشورت کنید. در صورتی که پزشک تشخیص دهد که حساسیت پوستی به علت مواد شوینده است، توصیه می‌کنیم حتماً از شوینده‌های هایپو آلرژیک استفاده کنید.

7 راهکار معجزه‌آسا برای درمان حساسیت پوستی نوزاد به علت شوینده‌ها

اگر مواد شوینده یا نرم‌کننده لباس پوست کودک شما را آزار می‌دهد، ما 7 راهکار معجزه‌آسا برای شما داریم:

1.لباس‌های نوزاد را با شوینده هایپو آلرژیک بشویید.

برای شستن لباس‌های نوزادتان حتماً باید از شوینده‌های هایپو آلرژیک استفاده کنید. پس هیچ‌وقت لباس نوزاد را به همراه مابقی لباس‌ها در ماشین لباس‌شویی نیندازید. بسیاری از والدینی که لباس نوزادشان را به صورت جداگانه با شوینده‌های هایپو آلرژیک شسته‌اند، متوجه شده‌اند که حساسیت پوستی نوزاد به سرعت از بین رفته است.

2.از شوینده‌ها و نرم کننده‌های پارچه بدون رنگ یا عطر استفاده کنید.

چه کسی است که رایحه‌های خوشبو و رنگ‌های دلربا را دوست نداشته باشد؟ هیچ‌کس! اما باید بدانید که همین رایحه‌ها و رنگ‌ها دلیل اصلی مشکل پوستی در نوزادان هستند. متأسفانه بیشتر شوینده‌های موجود در بازار شامل رنگ‌ها و رایحه‌هایی هستند که باعث حساسیت می‌شود. بنابراین باید بسیار هوشیار باشید تا مواد شوینده بدون عطر یا رنگ را خریداری کنید. برای راحت کردن کار شما عزیزان، ما سایت پینوبیبی را به شما معرفی می‌کنیم. انواع شوینده‌های هایپو آلرژیک فاقد رنگ و رایحه را می‌توانید با خیال راحت و اطمینان کامل از این سایت تهیه کنید.

3.مواد شوینده را دائم عوض نکنید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر بار یک شوینده را امتحان می‌کنند؟ تغییر مواد شوینده می‌تواند تشخیص علت مشکل پوست را دشوارتر کند. پس توصیه می‌کنیم که یک برند مطمئن را پیدا کنید و مدتی به آن وفادار بمانید. به این صورت می‌توانید تشخیص دهید که آیا مشکل کودک به‌خاطر حساسیت پوستی نوزاد به مواد شوینده بوده است یا نه. اگر به دنبال یک برند مواد شوینده مطمئن هستید، ما "پینوبیبی" را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. زیرا این برند کاملاً فاقد هر گونه مواد حساسیت‌زا است و گزینه‌ای عالی برای نوزادان محسوب می‌شود.

حساسیت پوستی در کودکان

4.لباس‌ها را دو بار آبکشی کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام باقی مانده مواد شوینده را از لباس نوزاد پاک کرده‌اید. گاهی اوقات ممکن است مواد شوینده بر روی لباس باقی بماند و باعث اذیت شدن پوست کودکتان شود.

5.قبل از استفاده از لباس نو، آن را بشویید.

همه کودکان نمی‌توانند مستقیماً لباسی را که از فروشگاه برایشان خریده‌اید، بپوشند. پوست برخی از کودکان با لباس‌های نو تحریک می‌شود. قبل از این که لباس را تن نوزادتان کنید، آن را با شوینده مخصوص هایپو آلرژیک بشویید.

6.از سفید کننده یا پاک کننده لکه استفاده نکنید.

این محصولات برای پوست حساس کودک شما زیادی خشن هستند. اگر لباس‌ها دارای لکه‌هایی هستند که به راحتی پاک نمی‌شوند، ابتدا آنها را با آب داغ، پودر صابون یا صابون خنثی بشویید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید. این بار لکه آن راحت‌تر پاک خواهد شد.

7.ماشین لباسشویی خود را به طور منظم بشویید (هر 3 ماه یکبار)

با تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی، مطمئن می‌شوید که هیچ چیزی در ماشین لباسشویی باقی نمانده که پوست نوزاد شما را تحریک کند. پس فراموش نکنید که هر ماه کشو، درزگیر، درب، و فیلتر ماشین لباسشویی را را تمیز کنید. می‌توانید با سرکه سفید یا آب لیمو ماشین لباسشویی را بشویید تا رسوب زدایی نیز بشود. بین شستشوها، درب ماشین لباسشویی را باز نگه دارید تا هوادهی شود و داخل آن خشک شود.

نکته بسیار مهم: به یاد داشته باشید که این نکات فقط در مورد لباس کودک شما صدق نمی‌کند. این نکات را باید در مورد هر چیزی که با پوست کودکتان در تماس است، رعایت کنید. از جمله: ملحفه، حیوانات عروسکی، حوله حمام و پتو.

حساسیت پوستی به شوینده ها

مرجع خرید معتبر شوینده هایپو آلرژیک کجاست؟

این روزها اعتماد کردن به محصولات بازار، کار سختی شده است. ما این موضوع را کاملاً درک می‌کنیم. به همین علت، محصولات سایت پینوبیبی را به شما معرفی می‌کنیم که کاملاً از نظر ضد حساسیت بودن آزمایش شده‌اند. کودک دلبند شما با استفاده از این محصولات می‌تواند دوباره پوستی لطیف و سالم داشته باشد. به یاد داشته باشید که هر چیزی که با پوست کودک در تماس است باید با شوینده‌های هایپو آلرژیک شسته شود. از لباس نوزاد گرفته تا عروسک، پتو و... . زیرا تمام این موارد با پوست کودک تماس دارند و می‌تواند باعث بروز حساسیت پوستی نوزاد شوند.

نکته پایانی و مهم در مورد حساسیت پوستی به شوینده‌ ها در نوزادان

یادتان باشد که گاهی اوقات حساسیت‌های پوستی خودشان را به سرعت نشان نمی‌دهد. بعضی وقت‌ها ممکن است بعد از یک یا دو هفته استفاده از یک شوینده، متوجه شوید که نوزاد شما به آن حساسیت دارد. یک توصیه دیگر که می‌توانیم برای شما والدین عزیز داشته باشیم، این است که به جای شوینده‌هایی پودری، شوینده‌های مایع را انتخاب کنید. شوینده‌های مایع هایپو آلرژیک در سایت پینوبیبی می‌توانند به طرزی معجزه‌آسا آرامش را به پوست کودک دلبند شما بازگردانند.