راحت ترین روش های مهاجرت به کانادا

فروردین ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
راحت ترین روش های مهاجرت به کانادا

کشور کانادا بنا به شرایط و ویژگی‌های خود، به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان شناخته شده است. هر سال تعداد زیادی از مهاجران ایرانی کشور خود را به مقصد کانادا ترک می‌کنند. مهاجرت به کشور کانادا یکی از گزینه‌های پرطرفدار ایرانیان برای مهاجرت محسوب می‌شود. آمارها حاکی از آن است که حدود 400 هزار ایرانی در خاک کانادا اقامت دارند. این کشور با ارائه فرصت‌های شغلی متنوع به تمامی افراد، ارائه خدمات پزشکی کم هزینه و تقریبا رایگان، استفاده از سیستم آموزشی کاملاً پیشرفته، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری امن و همچنین حمایت از استارتاپ‌ها به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است. به همین دلایل است که در 10 سال گذشته به دلیل برنامه‌های حمایتی دولت کانادا از مهاجران، آمار مهاجرت به خاک کشور کانادا به طور خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است.

روش‌ های مهاجرت به کشور کانادا

در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید، راه‌های متعددی برای این کار وجود دارد که بنا به شرایط خود می‌توانید از بهترین شیوه اقدام کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین و سریع‌ترین روش به صورت خلاصه آشنا کنیم. روش‌های مختلف مهاجرت به کشور کانادا که ایرانیان زیادی را به خاک این سرزمین بزرگ رسانده شامل مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی، راه‌اندازی استارتاپ، اسکیل ورک و همچنین جاب آفر است.

مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل

شاید بنا به باور بسیاری از افراد، مهاجرت تحصیلی به عنوان ساده‌ترین روش برای مهاجرت به کشور کانادا قلمداد شود. تحصیل در کشور کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است. تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی بوده و شهریه‌ای حدود 15000 تا 50000 دلار کانادا در سال برای متقاضیان دربر خواهد داشت.

از جمله مدارس بین المللی برتر کانادا باید به بادول، کالج بریمار، پتیسن و کالج تامسون ریور اشاره کرد. کشور کانادا یکی از برترین مراکز برای تحصیل علم و دانش در دنیا محسوب می‌شود که هر ساله بالغ بر 130 تا 150 هزار نفر را به خود جذب می‌کند. سطح علمی بالای دانشگاه‌ها، هزینه های مقرون به صرفه و امکان گرفتن اقامت دائم کشور کانادا از جمله دلایلی هستند که مهاجرت تحصیلی به کانادا را به یکی از پر‌متقاضی‌ترین راه های مهاجرت به این کشور تبدیل کرده است. برای این کار باید در ابتدا شما رشته مورد نظر خود جهت تحصیل انتخاب کرده و پس از آن به انتخاب دانشگاه یا شهری که قصد تحصیل و سکونت در آن را دارید، بپردازید.

شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های کانادا حتما باید با توجه به الزامات مقطع و رشته تحصیلی خود، مدرک زبان انگلیسی معتبر تافل یا آیلتس داشته باشید. دانشگاه مورد نظر پس از بررسی شرایط اولیه شما، یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که شامل اطلاعات جامعی از جمله هزینه‌های تحصیل را هم شامل می‌شود.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه به طور متوسط حدود 15 تا 20 هزار دلار کانادا در سال است. فهرست شهریه دریافتی برخی از دانشگاه‌ها کانادا در رشته پزشکی در ادامه ارائه شده است:

عنوان دانشگاه مبلغ شهریه دریافتی (دلار کانادا)
دانشگاه آلبرتا 12044.16
دانشگاه پزشکی تورنتو 27850
دانشگاه لاوال 16559.19 الی 19971.96
دانشگاه کلگری 15986
دانشگاه ساسکاچوان 24260
دانشگاه کوئین 24260
دانشگاه شربروک 12660

 

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری در کانادا نیاز به داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما می باشد. استاد راهنما دانشجویانی را که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان انگلیسی بالا، نگارش مقالات علمی بین‌المللی، سن مناسب و همچنین انگیزه کافی هستند، پذیرش خواهد کرد.

تحصیل پزشکى در کانادا

تحصیل پزشکى در کانادا و بررسی شرایط آن

در میان دانشجویان بسیاری که هر ساله برای مقاصد تحصیلی رهسپار کانادا می‌شوند، عده زیادی از آن‌ها قصد انتخاب رشته پزشکی را دارند. سطح علمی دانشگاه های پزشکی کانادا بسیار بالا بوده و مدرک صادر شده آن نیز بسیار معتبر است. اگر متقاضی تحصیل پزشکی در کانادا هستید، بهتر است بدانید که ابتدا باید در علوم پایه تحصیل کرده و سپس برای پذیرش در رشته پزشکی در آزمون MCAT شرکت کنید. با ادامه مطلب شرایط تحصیل در رشته پزشکی و دریافت بورسیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مهاجرت به کانادا پس از دریافت پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاه امکان پذیر خواهد بود و متقاضیان می‌توانند در دانشگاه‌های معتبر این کشور به تحصیل بپردازند. البته باید توجه داشته باشید که دانشجویان باید مدرک کارشناسی علوم پایه در رشته‌هایی مانند فیزیک، زیست شناسی، شیمی و ریاضیات را داشته باشند تا واجد شرایط اخذ پذیرش پزشکی کانادا شوند.

  • مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در کانادا با احتساب 4 سال دوره کارشناسی علوم پایه پیش از ورود به دانشگاه پزشکی، حدود 7 الی 9 سال به طول می‌انجامد.
  • متقاضیان رشته پزشکی در آخرین سال تحصیلی خود باید دوره‌های رزیدنتی CARMS را در بیمارستان‌های تعیین شده در این کشور سپری کنند.
  • مدت زمان دوره عملی رزیدنتی در این کشور حدود 2 سال است.

تحصیل رشته پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا با قوانین ایران تفاوت‌های بسیاری دارد. مدرک لیسانس متقاضیان برای دریافت پذیرش در رشته پزشکی کانادا باید علوم پایه باشد. در واقع تحصیل 3 الی 4 ساله در دوره لیسانس رشته‌های علوم پایه برای تحصیل پزشکی کانادا الزامی است. در صورتی که متقاضی مدرک لیسانس علوم پایه داشته باشد صرفا باید در امتحان پزشکی کانادا MCAT نمره کافی را کسب کند. پس از اخذ حد نصاب نمره لازم در آزمون پزشکی کانادا متقاضیان قادرر خواهند بود به مدت 4 تا 5 سال در رشته پزشکی در این کشور به تحصیل بپردازند.

تحصیل در رشته پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کشور کانادا شرایط سنی دارد. متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند برای ادامه تحصیل در کانادا باید حداکثر 18 تا 20 ساله باشند. علاوه بر شرایط سنی، دارا بودن مدرک معتبر دانش زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 الزامی است. توجه داشته باشید که احتمال اخذ پذیرش برای افراد با سن بالاتر بسیار کمتر خواهد بود.

پس اگر متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا، بهشت مهاجران هستید وقت را تلف نکنید. تحصیل در کانادا اصطهباناتی، با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب و با تجربه این موسسه مهاجرتی دیگر یک رویای دست نیافتنی نخواهد بود.