غذای نونی با سیب زمینی و گوجه، با چند روش بسیار خوشمزه

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
غذای نونی با سیب زمینی و گوجه

درست کردن غذای نونی با سیب زمینی و گوجه یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای وعده شام یا حتی ناهار آن را در نظر داشته باشید. سیب زمینی و گوجه فرنگی به طور معمول در سبد خرید روزانه هر خانه‌ای هست و معمولا بعد از تمام شدن خیلی زود تهیه و خریداری می‌شود. غذای نونی با سیب زمینی و گوجه خصوصا برای دوران دانشجویی که می‌خواهید یک غذای سریع و ساده تهیه کنید، انتخاب خوبی است. چند مدل غذای مختلف می‌توان با ترکیب سیب زمینی و گوجه درست کرد. البته اگر بتوانید مواد دیگری هم تهیه کنید و در کنار سیب زمینی و گوجه قرار دهید، حتما غذای خوشمزه‌تری خواهید داشت؛ اما با سیب زمینی و گوجه به تنهایی هم می‌توانید یک غذای خوشمزه تهیه کنید.

چه غذایی با ترکیب سیب زمینی و گوجه می‌توان درست کرد؟

اگر فقط منظورتان این است که از سیب زمینی و گوجه فرنگی برای تهیه غذا استفاده کنید و هیچ ماده دیگری را اضافه نکنید باید بگوییم که ساده‌ترین غذایی که می‌توانید درست کنید این است که سیب زمینی‌ها را سرخ کنید؛ کنارش کمی گوجه فرنگی خرد کنید و با نان میل کنید.

البته می‌توانید گوجه‌ها را نگینی خرد کنید و بعد از سرخ شدن سیب زمینی‌ها، اضافه کنید و اجازه دهید که گوجه فرنگی به خوبی با سیب زمینی سرخ شده ترکیب شود. بعد با نان میل کنید.

اگر به این ترکیب یک فلفل دلمه‌ای هم اضافه کنید، به سادگی یک غذا با سیب زمینی و گوجه و فلفل دلمه‌ای درست کرده‌اید.

یک غذای ساده با سیب زمینی پخته این است که سیب زمین پخته را با گوشتکوب کاملا له کنید و ترجیحا کمی کره به آن بزنید. سپس یک گوجه فرنگی را خرد کنید و در کنارش با نان میل کنید. غذا با سیب زمینی کوبیده به همراه کره طعم خوشمزه و لذیذی دارد.

اینها که گفتیم طرز تهیه خوراک سیب زمینی ساده است. اگر کمی پنیر پیتزا داشته باشید، می‌توانید یک خوراک سیب زمینی مخصوص تهیه کنید. چند برگ کالباس، کمی قارچ یا حتی کمی گوشت چرخ کرده یا یک عدد کباب لقمه سرخ شده و خرد شده به همراه سیب زمینی سرخ شده و پنیر پیتزا یک غذای فست فودی خوشمزه و پر طرفدار است. همه این غذاها، غذای ساده با سیب زمینی و گوجه بدون فر است. یعنی برای تهیه هیچ یک از این غذاها به فر نیاز ندارید.

انواع غذا با سیب زمینی و مرغ و گوجه

مرغ را با نمک، زردچوبه، پودر گشنیز و کمی پایریکا مزه دارد کنید و با روغن کم اجازه دهید که ابتدا خودش آب بیاندازد و کم کم سرخ و برشته شود. یک گوجه فرنگی را به صورت دایره‌ای برش دهید و وقتی مرغ‌ها کاملا سرخ شدند، به تابه اضافه کنید. اجازه دهید گوجه فرنگی کاملا سرخ شود و آب بیاندازد.

کمی سیب زمینی به صورت خلالی سرخ کنید و هنگام سرو غذا در کنار مرغ و گوجه فرنگی قرار دهید.

* لیست غذاهای ایرانی ساده و محبوب با طرز تهیه خوشمزه 

غذا با سیب زمینی و آرد و گوجه

این غذای یکی از انواع غذاهای ایرانی کم هزینه است. سیب زمینی را بپزید. برای این کار هم می‌توانید سیب زمینی را در آب بپزید و هم اینکه از روش بخار پز استفاده کنید. در هر صورت باید مقداری سیب زمینی پخته شده داشته باشید. سیب زمینی پخته‌ها را با نمک آغشته کنید و کاملا له کنید. سپس کمی آرد برنج به سیب زمینی اضافه کنید. از خمیر به دست آمده به اندازه یک نارنگی بردارید.

در این مرحله می‌توانید به سادگی کوکوی سیب زمینی را سرخ کنید یا اینکه مقداری پنیر پیتزا در وسط هر کوکو قرار دهید و بعد دانه دانه آنها را سرخ کنید. بهتر است در این ترکیب از تخم مرغ استفاده نکنید، زیرا باعث می‌شود کوکوها روغن بیشتری به خود جذب کنند. باری دورچین آن از گوجه استفاده کنید.

سیب زمینی سرخ شده همراه با پنیر خامه‌ای

بعد از سرخ شدن و برشته شدن سیب زمینی‌ها اگر کمی پنیر خامه‌ای روی آن بمالید، طعم خوشمزه‌ای را تجربه خواهید کرد.

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی

ترکیب سیب زمینی پخته با تخم مرغ، نمک، فلفل و کمی شیر یک پوره سیب زمینی بسیار خوشمزه به شما می‌دهد. در کنار این غذا می‌توانید از گوجه و خیار شور و سبزی خوردن هم استفاده کنید. اگر کمی پیاز داغ و نعناع داغ به پوره سیب زمینی اضافه کنید، طعم بسیار دلچسب‌تری را تجربه خواهید کرد.

پیتزای سیب زمینی

سیب زمینی‌ها را به صورت خلال‌های ریز برش بزنید و سرخ کنید. حالا این سیب زمینی‌های سرخ شده را با پنیر پیتزا ترکیب کنید و در کف ماهیتابه به صورت یکنواخت پخش کنید. روی سیب زمینی هر ترکیبی که دوست دارید، بچینید؛ مثلا گوشت چرخ شده، ژامبون، قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون، فیله گوجه فرنگی، جعفری و ... . در هر مرحله از کمی پنیر پیتزا استفاده کنید و حتما از آویشن هم استفاده کنید. اگر کمی سس بشامل تهیه کنید و روی این مواد بریزید و اجازه دهید که پنیر‌ها کاملا آب شود و سس بشامل هم به خورد غذا برود، یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه خواهید داشت.

املت سیب زمینی

اگرچه خوردن این املت یک گزینه صبحانه رژیمی برای لاغری محسوب نمیشود اما خوردن هرزگاه آن خالی از لطف نیست. اگر سیب زمینی‌ها را سرخ کنید و نهایتا روی آنها تخم مرغ بشکنید، یک املت سیب زمینی خوشمزه خواهید داشت. برای خوشمزه شدن املت سیب زمینی از ترکیب گوجه، فلفل دلمه‌ای، پیاز داغ و حتی جعفری هم استفاده کنید و بعد تخم‌مرغ‌ها را روی سیب زمینی بشکنید.

سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی

این غذا میتواند یک تغذیه سالم برای دانش آموزان در مدرسه باشد. اگر کمی نان لواش داشته باشید و البته اگر حوصله زیاد هم داشته باشید، می‌توانید با ترکیب سیب زمینی و گوجه یک سمبوسه خوشمزه تهیه کنید. برای این کار سیب زمینی را نگینی خرد و سرخ کنید. گوجه‌ها را هم نگینی کنید و به سیب زمینی سرخ شده اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و یک ترکیب کاملا مزه دار تهیه کنید.

حالا نان لواش را به صورت مستطیل برش بزنید و وسط نان از ترکیب سیب زمینی و گوجه قرار دهید و نان را به صورت مثلث تا کنید.

اگر به مواد فوق پنیز پیتزا و جعفری هم اضافه کنید، یک ترکیب خوشمزه‌تری خواهید داشت.

در نهایت مثلث‌های سمبوسه را سرخ کنید یا در ساندویچ‌ساز بدون نیاز به روغن برشته کنید و یک غذا خوشمزه و پر طرفدار میل کنید.

کلام آخر

سیب زمینی و گوجه و پیاز سه ترکیب اساسی در بیشتر غذاهایی هستند که به صورت روزانه تهیه می‌کنیم. برای هر غذا ممکن است هم به سیب زمینی نیاز داشته باشیم، هم به گوجه فرنگی و هم پیاز.

ساده‌ترین غذای نونی با سیب زمینی و گوجه فرنگی این است که سیب زمینی‌ها را سرخ کنیم و در کنارش نون و گوجه فرنگی قرار دهیم. هرچه به این ترکیب مواد بیشتری اضافه کنیم، غذای مجلل‌تری خواهیم داشت.