بهترین میان وعده مدرسه بچه ها

آبان ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بهترین میان وعده مدرسه بچه ها

به نظرتان میان وعده برای مدرسه و دانش‌آموزان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ میان وعده سالم و مقوی از انواع کربوهیدارت‌ها، پروتئین‌ها و مواد مغذی تشکیل شده است. میان وعده سالم و مقوی یکی از نیازهای اصلی دانش‌آموزان برای افزایش انرژی است. اصولا میان وعده‌ در رژیم غذایی نقش کلیدی و موثری دارد و در درک مفاهیم بسیار اثربخش است. اگر این وعده غذایی مهم را از رژیم غذایی دانش‌آموزان حذف کنیم، سلامت جسمی آن‌ها آسیب می‌بیند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بهترین میان وعده مدرسه بچه ها صحبت کنیم و اشاره‌ای به مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها خواهیم داشت. اگر نگران سلامت و رشد فرزندتان هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شیر و لبنیات؛ مهم‌ترین میان وعده برای رشد دانش‌آموزان

طبق تحقیقات کارشناسان یک لیوان شیر شامل 300 میلی‌گرم کلسیم است. یک لیوان شیر علاوه‌بر کلسیم، فسفر، منیزیم، روی، آهن، پتاسیم و چند ماده ارزشمند دیگر دارد. استخوان‌ها از فیبرهای کلاژن و مواد معدنی تشکیل شده و انسان‌ها از بدو تولد نیاز به مصرف شیر دارند. بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان شیر کم چرب است که مقدار چربی پایینی داشته و مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود.

همچنین شیر به رشد و سلامت مو در کودکان و دانش‌آموزان کمک خواهد کرد. پروبیوتیکی که در شیر وجود دارد موجب افزایش سیستم ایمنی بدن خواهد شد. اگر فرزند شما طعم شیر یا ماست را نمی‌پسندد، از شیرهای طعم‌دار یا ماست میوه‌ای برای تغذیه آن‌ها استفاده کنید. خوراکی‌های مقوی دانش‌آموزان را می‌توانید در ظرف غذا دخترانه یا پسرانه قرار دهید تا فرزندانتان به‌راحتی با خود به مدرسه ببرند. 

میوه به‌همراه آب‌میوه‌های طبیعی

* حتما بخوانید: انواع غذای سالم برای مدرسه با طرزتهیه ساده 

میوه به‌همراه آب‌میوه‌های طبیعی؛ سالم‌ترین میان وعده عصرانه

میوه‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی یکی از سالم‌ترین میان وعده‌ها و غذاهای مناسب برای مدرسه بچه ها هستند. میوه‌هایی مانند سیب، موز، پرتقال حاوی مقادیر فراوانی پتاسیم و ویتامین‌های مختلف هستند. قند مناسبی در میوه‌ها وجود دارد که باعث افزایش سطح هوشیاری دانش‌اموزان شده و به یادگیری بهتر مفاهیم درسی کمک خواهد کرد. البته از میوه‌های خشک نیز به‌عنوان میان‌ وعده می‌توان استفاده کرد، اما برخی از میوه‌های خشک قند بسیار بالایی دارند و این مورد در طولانی مدت برای دانش‌آموان مناسب نخواهد بود.

همچنین آبمیوه‌های طبیعی انرژی بسیار بالایی دارند و موجب شادی و نشاط دانش‌آموزان خواهند شد. البته توجه داشته باشید هرگز از آبمیوه‌های صنعتی ایرانی یا خارجی استفاده نکنید. آبمیوه‌های فروشگاهی یا صنعتی مواد نگهدارنده فراوانی دارند که برای سلامت بدن اصلا مناسب نیستند. پیشنهاد می‌کنیم به‌صورت روزانه مقداری میوه را داخل ظرف غذای پسرانه یا دخترانه بریزید تا فرزندانتان از بهترین میان وعده مدرسه در طول روز استفاده کنند. همچنین میتوانید با کمک روشهای تزیین صبحانه سالم برای مدرسه، خوردن آنها را برای کودکتان جذابتر کنید.

میوه به‌همراه آب‌میوه‌های طبیعی

آجیل و خشکبار؛ میان وعده‌ خوشمزه و پرانرژی برای دانش‌آموزان

آجیل یک گزینه بسیار عالی در لیست میان‌ وعده‌های دانش‌آموزان است. مغزیجات آجیل مانند پسته، بادام، گردو و فندق انرژی بسیار بالایی داشته و موجب افزایش کارایی دانش‌آموزان خواهند شد. پسته به سلامت قلب و بینایی کمک کرده و موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود. همچنین مصرف روزانه بادام موجب بهبود سلامت استخوان‌ها شده و سطح کلسترول خون را در بدن تنظیم می‌کند.

وجود منیزیم و مس در بادام به افزایش انرژی و سرعت سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند. خوردن چند دانه گردو یا بادام برای تامین امگا 3 بدن کودکان کافی است و سیستم ایمنی آن‌ها را به‌خوبی تقویت می‌کند. همچنین خشکبارهایی مانند توت خشک، انجیر خشک یا کشمش به سلامت تغذیه دانش‌آموزان کمک خواهد کرد. درحالت‌کلی آجیل و خشکبار جزو بهترین و پرمصرف‌ترین میان وعده مدرسه هستند. ازآنجایی‌که کودکان معمولا سرگرم بازی شده و از نوشیدن آب غافل می‌شوند، توصیه می‌کنیم علاوه‌بر ظرف غذای حاوی آجیل و خوراکی، یک بطری آب مدرسه برایشان تهیه کنید و در کیفشان قرار دهید.

انواع ساندویچ سرد برای مدرسه؛ ساندویچ‌های خانگی و دست‌ساز

از انواع ساندویچ برای دانش آموزان نیز به عنوان یک میان وعده خوشمزه می‌توانید استفاده کنید. ساندویچ مرغ، ساندویچ نان و پنیر، ساندویچ تخم‌مرغ، از جمله ساندویچ‌های پرانرژی برای دانش‌آموزان و کودکان هستند که در لیست بهترین میان وعده مدرسه قرار می‌گیرند. ساندویچ‌های خانگی سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم هستند که موجب رشد فرزندانتان خواهد شد. توجه داشته باشید حتما ساندویچ را با مواد اولیه و تازه درست کنید تا سلامت کودکان آسیب نبیند.

* برای اطلاع از بهترین صبحانه روز امتحان و طرز تهیه آن کلیک نمایید. 

تغذیه سالم و پرانرژی؛ بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان

در این مقاله در رابطه با بهترین میان وعده مدرسه بچه ها صحبت کردیم و اشاره‌ای به برخی از میان وعده‌های خوشمزه و مقوی دانش‌آموزان داشتیم. درحالت‌کلی میان وعده‌های دانش آموزان باید سرشار از مواد مغذی و پروتئینی باشد تا انرژی کامل روزانه را داشته باشند. میان‌وعده‌هایی مانند میوه، آبمیوه طبیعی، لبنیات جزو بهترین میان وعده‌های دانش‌آموزان هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه ظروف غذا، کوله‌پشتی یا سایر لوازم تحریر، محصولات فروشگاه ایران تحریر را مشاهده کنید.

در فروشگاه اینترنتی ایران تحریر کلیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان با بهترین کیفیت عرضه می‌شود. علاوه‌بر لوازم تحریر، ابزارهای طراحی و نقاشی نیز در فروشگاه ایران تحریر موجود است. برای مشاهده کلیه محصولات فروشگاه ایران تحریر به نشانی اینترنتی irantahrir.shop مراجعه کنید.