صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

اسفند ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

اگر به دنبال کشوری باشید که در کنار جاذبه های توریستی و تاریخی، مردمی خونگرم و مهربان نیز داشته باشد بدون شک ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. این کشور زیبا هشتمین اقتصاد برتر دنیا و قلب گردشگری قاره سبز محسوب می شود که در اروپای جنوبی و نزدیک به دریای مدیترانه واقع شده است.

در سال های اخیر تعداد افرادی که از روش های مختلف به ایتالیا مهاجرت کرده اند افزایش پیدا کرده است. یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت به ایتالیا، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. متقاضیان می توانند با ورود به خاک ایتالیا در دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیل بپردازند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در ایتالیا هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با شرایط تحصیل در ایتالیا  آشنا کنیم.

شرایط ایتالیا برای تحصیل 2023

کشور ایتالیا دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی است که کیفیت آموزشی بالایی دارند. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا کمتر بودن هزینه ها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی می باشد. متقاضیان برای این که بتوانند از طریق تحصیل وارد این کشور زیبا شوند، باید شرایط تحصیل در ایتالیا 2023 را داشته باشند.

یکی از مهم ترین شروط برای تحصیل در این کشور تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی می باشد. در سال های اخیر به دلیل ارائه بورسیه های متنوع در این کشور، توجه دانشجویان بین المللی به ایتالیا جلب شده است.

شرایط ایتالیا برای تحصی

در واقع کشور ایتالیا به دانشجویانی که واجد شرایط باشند بورسیه تحصیلی اعطا می کند تا به این ترتیب متقاضیان بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. به طور کلی کشور ایتالیا، شرایط مناسبی را برای افرادی که متقاضی ادامه تحصیل هستند فراهم نموده است. از دیگر شرایط این کشور برای صدور ویزای تحصیلی، می توان به مواردی همچون داشتن معدل بالای ۱۴و ارائه تمکن مالی اشاره کرد.

یکی از از عواملی که باعث شده تا بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در ایتالیا باشند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان می توانند در این کشور به تحصیل به زبان انگلیسی پرداخته و همزمان از بورسیه های مختلف نیز بهره مند شوند تا به این ترتیب هزینه تحصیل آنها رایگان باشد. شرکت مهاجرتی میرداماد آماده ارائه خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشد.

مقاطع تحصیلی در ایتالیا

وقتی درباره مهاجرت تحصیلی به یک کشور دیگر صحبت می کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که متقاضیان می توانند در مقاطع مختلف اقدام به مهاجرت کنند. خوشبختانه در حال حاضر برنامه های تحصیلی متنوعی در مقاطع مختلف برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. مهاجران می توانند بنا بر شرایط خود در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا مشغول به تحصیل شوند. در هر یک از این مقاطع نیز امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

یکی از مقاطع تحصیلی که متقاضیان می توانند بعد از اخذ دیپلم ۱۲ ساله وارد آن شوند مقطع کارشناسی می باشد. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در ایتالیا مشغول به تحصیل شوند، باید مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ یا مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 را ارائه دهند.

رشته های متنوعی از جمله رشته های علوم پزشکی، فنی مهندسی و علوم انسانی در دانشگاه های این کشور تدریس می شوند که دانشجویان بین المللی نیز می توانند از این آموزش ها بهره مند شوند. در بسیاری از مواقع، متقاضیان برای ورود به مقطع لیسانس باید دوره کالج را سپری کرده و در آزمون های ورودی شرکت کنند. در برخی از رشته ها همچون رشته های پزشکی موفقیت در آزمون ورودی، یکی از مهم ترین شروط برای تحصیل است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

از دیگر مقاطع محبوب برای مهاجرت به کشور ایتالیا، مقطع کارشناسی ارشد می باشد. کارشناسی ارشد در این کشور دو الی سه سال به طول می انجامد و در این دوره دانشجویان آموزش های تئوری و عملی بسیار زیادی را سپری می کند تا در یک زمینه خاص تخصص پیدا کنند. متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا، باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 ارائه دهند. همچنین معدل دوره لیسانس متقاضی باید حداقل ۱۴ باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا

مقطع دکترا مخصوص افرادی است که علاقه مند به پژوهش و طرح های علمی تحقیقاتی هستند. در این مقطع نیز امکان دریافت بورسیه و فاند برای دانشجویان خارجی وجود دارد. چنانچه متقاضی ورود به مقطع دکترا در دانشگاه های ایتالیا هستید، باید ضمن ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷ یا معادل آن، از رزومه تحصیلی و پژوهشی قدرتمندی برخوردار باشید.

متقاضی باید یک استاد راهنما یا سوپروایزر در این کشور پیدا کرده تا بتواند ویزای تحصیلی دریافت کند. مقطع دکترا در این کشور بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید دو الی چهار سال به طول می انجامد. در پایان این دوره متقاضی باید پایان نامه خود را با موفقیت انجام دهد تا بتواند مدرک دکترا را دریافت کند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چقدر است؟

یکی از دغدغه های بسیار مهم افرادی که به دنبال مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا هستند، موضوع هزینه ها می باشد. هزینه های افراد تا حدود زیادی به رشته، دانشگاه و شهری که انتخاب می کنند بستگی دارد. همانطور که گفتیم یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور امکان برخورداری از بورسیه های مختلف است. به این ترتیب متقاضی می تواند بخش زیادی از هزینه های خود را کاهش دهد. 

به طور کلی شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بین ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال و دانشگاه های خصوصی آن بین 6 هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال می باشد. هزینه های زندگی یک دانشجو در کشور ایتالیا به طور میانگین ماهانه ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو است. همچنین ناگفته نماند که متقاضیان امکان کار همزمان با تحصیل در این کشور را دارند.

اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق تحصیل

از دیگر دغدغه های متقاضیانی که از طریق تحصیل وارد ایتالیا می شوند، دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل اجازه دارند تا به مدت شش ماه در کشور ایتالیا به کاریابی پرداخته و در صورت پیدا کردن کار ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. بعد از گذشت پنج سال از حضور مداوم در ایتالیا و پرداخت منظم مالیات، شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور خواهید بود.

سخن آخر

اگر همواره رویای تحصیل در یک کشور توسعه یافته را در ذهن داشته اید ما کشور ایتالیا را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا شما می توانید در کنار بهره مندی از آموزش های با کیفیت، از بورسیه های متنوع نیز استفاده کرده و به این ترتیب در هزینه های تحصیلی خود صرفه جویی کنید.

چنانچه قصد دارید برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنید توصیه می کنیم در این زمینه با وکلای مهاجرتی با تجربه مشورت نمایید. یکی از بهترین موسساتی که برای مهاجرت تحصیلی می توانید به آنها مراجعه کنید دفتر مهاجرتی میرداماد با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای مختلف می باشد. شما می توانید با خیالی آسوده صفر تا صد مهاجرت تحصیلی خود را به کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی میرداماد محول کنید.