شامپو بچه ضد حساسیت

اردیبهشت ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
شامپو بچه ضد حساسیت

پوست خردسالان در مقایسه با افراد بزرگسال نازک‌تر و حساس‌تر است؛ از این‌رو باید شامپویی که برای این رده سنی خریداری می‌شود، باکیفیت و استاندارد باشد. شامپو بچه ضد حساسیت از جمله محصولات مراقبتی است که علاوه‌بر از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های موی کودکان هیچ نوع واکنش آلرژی‌زا را در آن‌ها وجود نمی‌آورد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بچه‌ها از حمام رفتن گریزان باشند، این است که هنگام شستشوی موها سوزش چشم را تجربه می‌کنند. شامپو بچه ضد حساسیت پینو بیبی به دلیل این که سولفات، پارابن و ترکیبات شیمیایی آسیب‌زا ندارد، مشکلاتی مانند تحریک و سوزش چشم را برای کودک دلبند شما ایجاد نمی‌کند.

 

شامپو بچه ضد حساسیت چیست؟

پوست و ‌موهای کودکان به دلیل نازک بودن در برابر عوامل محیطی حساسیت بیشتری دارند؛ پس به راحتی رطوبت خود را از دست می‌دهند. از آنجا که خردسالان دارای میزان کمتری چربی زیر پوست هستند، ممکن است که مواد خارجی به درون پوست آن‌ها نفوذ کنند. از طرف دیگر به خاطر نابالغ بودن سیستم کبد و کلیه‌ها در صورت ورود سموم به بدن به خوبی نمی‌توانند این مواد زائد را دفع نمایند.

با توجه به این مطلب استفاده از محصولات مراقبتی که فاقد مواد شیمیایی آلرژی‌زا و مضر باشند، برای این رده سنی حائر اهمیت بسیاری است. شامپو بچه ضد حساسیت بر اساس بدن لطیف نوزادان و کودکان طراحی‌ شده  و خاصیت قلیایی ضعیفی دارد. زیرا هرچه میزان مواد قلیایی در شامپو بچه بیشتر باشد، احتمال زیادتری وجود دارد که پوست فرد آلرژی نشان دهد.

شامپو بچه ضد حساسیت محصولاتی با PH بین 5 تا 5.5 و فاقد سدیم لوریل سولفات هستند، بنابراین هیچ‌گونه سوزش چشم و حساسیت را برای نوزادان و کودکان به وجود نمی‌آورند. فرمولاسیون این محصولات مراقبتی به این صورت است که اسیدهای چرب و یک‌سری پروتئین‌های ویژه به همراه آمونیوم جایگزین سدیم لوریل سولفات شده‌اند.

ویژگی‌های شامپو بچه ضد حساسیت

شامپو بچه ضد حساسیت ویژگی‌هایی دارد که آن را از شامپوهای معمولی متمایز می‌کند. مهم‌ترین خصیصه شامپو بچه هایپو آلرژیک این است که مانع از بروز حساسیت در کودکان و نوزادان می‌شوند. علائم ایجاد آلرژی در افراد مختلف متفاوت است؛ برای مثال ممکن است که با توجه به سطح حساسیت خردسالان علائمی مثل قرمزی و التهاب پوست، خشک شدن و شکنندگی موها یا خارش پوست سر در آن‌ها به وجود بیاید. از جمله ویژگی‌های شامپو بچه ضد حساسیت می‌توان موارد زیر را نام برد: 

شامپو بچه ضدحساسیت فاقد پارابن

فاقد پارابن هستند

ماده شیمیایی پارابن علی‌رغم مضرات فراوانی که برای انسان به همراه دارد، متاسفانه امروزه به‌عنوان یک ماده نگهدارنده در لوازم آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود. در شامپوهای هایپو آلرژیک پارابن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ زیرا این ماده باعث بروز بیماری آسم در کودکان می‌شود. 

برندهای معتبر تولید کننده شامپو بچه نظیر پینو بیبی در فرمولاسیون این محصولات مراقبتی از پارابن استفاده نمی‌کنند. این مزیت موجب می‌شود که آلرژی چشمی و پوستی در نوزادان و کودکان به وجود نیاید و هیچ عاملی نتواند سلامت آن‌ها را تهدید نماید.

عطر ندارند 

اسانس‌های موجود در شامپوها از جمله ترکیباتی هستند که در بسیاری از افراد باعث ایجاد واکنش‌های حساسیت‌زا می‌شوند. مثلاً ممکن است که خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر یا ریزش موها را به همراه داشته باشند. فرمولاسیون شامپو بچه ضد حساسیت طوری است که رایحه و عطر ندارد؛ علاوه‌برآن به دلیل PH کنترل شده احتمال بروز آلرژی را به صفر می‌رساند.

فاقد مواد شیمیایی مضر هستند

در ترکیب این نوع شامپو بچه سدیم لوریل سولفات و الکل به کار نرفته است؛ در ضمن فاقد مواد صابونی، اسید استئاریک و لانولین هستند. در فرمولاسیون شامپو بچه ضد حساسیت به جای این مواد شیمیایی از ترکیبات ملایم‌تری همچون آمونیوم استفاده می‌شود .

کف کم ایجاد می‌کنند

در شامپوهای معمولی ترکیبات دترجنت مانند سولفات به کار برده می‌شود که خاصیت کف کنندگی بسیار زیادی دارد. اما این مواد به پوست ظریف خردسال و همچنین فولیکول موی آن‌ها صدمه می‌زنند، همچنین التهابات پوستی نظیر اگزما و خشک شدن موی سر را به دنبال دارند. 

از آنجا که شامپو بچه ضد حساسیت فاقد سولفات است، کف ملایمی ایجاد می‌کند و مانع از گره خوردن و وز شدن موی خردسالان می‌شود. علاوه‌برآن به خاطر تولید حجم پایین کف امکان آبکشی سریع موی کودکان را نیز فراهم می‌آورد.

PH شامپو ضد حساسیت

PH بین ۵ تا ۵.۵ دارند

پوست سر نوزادان و کودکان قابلیت چربی سازی ندارد، به همین دلیل نباید شامپوهای قلیایی برای این افراد استفاده شود. زیرا شامپوهای قلیایی در کنار این‌که چربی زدایی بالایی دارند، موجب سوزش چشم خردسال نیز می‌شوند.  PHمناسب برای شامپو بچه ضد حساسیت باید بین ۵ تا ۵.۵ باشد تا ضمن تمیز کنندگی مطلوب هیچ آسیبی را نیز به بدن کودک وارد نکند.

سورفکتانت‌های آمفوتریک دارند

یک شامپو بچه ضد حساسیت مناسب باید به جای سولفات دارای سورفکتانت‌های آمفوتریک باشد که به‌عنوان یک تمیز کننده ملایم شناخته می‌شوند. سورفکتانت‌های آمفوتریک به قدری ملایم هستند که به منظور کاهش تحریک‌پذیری و افزایش کیفیت کف تولید شده جایگاه ویژه‌ای در فرموله کردن انواع شامپو بچه دارند. این ترکیبات به خوبی می‌توانند گرد و غبار و آلودگی‌های تجمع یافته بر روی پوست سر و موی کودکان را از بین ببرند.

نحوه تشخیص شامپو بچه ضد حساسیت اصل

هنگامی‌که به قصد خریداری شامپو بچه به بازار مراجعه می‌کنید، به دقت برچسب روی محصول را بخوانید تا از ضدآلرژی بودن آن مطمئن شوید. در لیبل شامپو بچه ضد حساسیت عبارت هیپوآلرژیک به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد این ماده شوینده حساسیت پوستی بسیار کمی را ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که در برخی از برندها لیبل ضد حساسیت در قسمت درپوش و در بعضی دیگر روی بدنه شامپو چسبانده می‌شود.

نحوه تشخیص شامپو بچه ضد حساسیت اصل

استفاده از شامپو بچه ضد حساسیت برای افراد بزرگسال

شامپو بچه ضد حساسیت یک محصول مراقبتی است که مصرف آن نه تنها برای کودکان بلکه برای افراد بزرگسال هم توصیه می‌شود. شامپوهایی که مخصوص بزرگسالان هستند، ماده‌ای به نام کواترنیم – 15 دارند که هنگام شستشوی سر فرمالید آزاد می‌کند. 

فرمالید ترکیبی آلرژی‌زا است که باعث تحریک پوست سر افراد می‌شود. به همین دلیل کارشناسان پینو بیبی توصیه می‌کنند که خانم‌های باردار و کسانی که موهای خود را دکلره یا کراتینه کرده‌اند، به جای شامپوهای معمولی شامپو ضد حساسیت بچه را جایگزین نمایند.

خرید شامپو بچه ضد حساسیت پینو بیبی

شامپو بچه ضد حساسیت یکی از محصولات مراقبتی پرفروش است که در سایت پینو بیبی ارائه می‌شود. این ماده شوینده فرمولاسیون خاصی دارد، به همین دلیل می‌تواند موهای ظریف خردسالان را به خوبی تمیز کرده و در عین حال از سوزش چشم آن‌ها نیز پیشگیری ‌کند. شامپو بچه ضد حساسیت پینو بیبی مانع مشکلاتی نظیر خشکی پوست کودکان، شکنندگی موها، پوسته پوسته شدن سر و هرگونه واکنش آلرژیک دیگر می‌شود.

برند پینو بیبی این محصولات مراقبتی را در سه دسته شامپو سر، شامپو بدن و شامپو سر و بدن عرضه می‌کند. به دلیل فرمولاسیون منحصربه‌فرد شامپو بچه پینو بیبی می‌توانید آن را از بدو تولد نوزاد خود مورد استفاده قرار دهید. این محصولات در دو بسته بندی ۲۰۰ و ۳۵۰ گرمی عرضه می‌شوند که موهای لطیف کودکان را کاملاً پاکیزه و درخشان می‌کنند.

شامپو بچه پینو بیبی فاقد ترکیبات مضر همانند پارابن، سولفات و رنگ است؛ به همین دلیل از واکنش آلرژیک در بدن خردسالان جلوگیری می‌کند. استفاده از اسانس‌های هایپوآلرژنیک که دارای رایحه ملایم هستند نیز بر محبوبیت این محصول افزوده است. برای خرید شامپو بچه ضد حساسیت پینو بیبی و اطلاع دقیق از قیمت آن می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.