طرزتهیه ماسک خانگی برای جوش صورت‌ چرب

آذر ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
ماسک خانگی برای جوش صورت‌ چرب

چربی برای سلامت پوست بسیار مهم است، اما اگر میزان چربی پوست صورت یا بدن بیشتر از حد معمول باشد، باعث جذب آلودگی و یک علت جوش زیر پوستی صورت است. افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر اوقات با جوش‌ها و آکنه‌ها درگیر هستند. در این مطلب شما را با چندین ماسک صورت برای پوست‌های چرب آشنا می‌کنیم، که علاوه بر اینکه به سرعت اثر بخش هستند و مواد اولیه آنها به راحتی قابل دسترس است، بسیار هم ارزان‌تر و بی‌خطرتر از ماسک‌های شیمیایی داخل بازار هستند.

بهترین ماسک خانگی صورت برای پوست‌های چرب و لک‌دار

برای تشخیص نوع پوست خود و تنظیم چربی آن در صورت لزوم حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که مطمئین شدید که پوست شما چرب است، با هماهنگی با پزشک خود این موارد را برای تنظیم چربی پوست خود انجام دهید.

  • بطور منظم و مرتب روزانه دوبار صورت خود را بشویید.
  • از تکنیک روغن تراپی برای تنظیم چربی پوست خود استفاده کنید.
  • از انجام آرایش‌های غلیظ بپرهیزید.
  • از محصولات آرایشی و بهداشتی که بر پایه آب هستند استفاده کنید.
  • از ماسک‌های صورت طبیعی و خانگی استفاده کنید.

پس از رعایت کردن نکات بالا می‌توانید از ماسک‌های زیر به عنوان بهترین ماسک صورت برای پوست‌های چرب استفاده کنید.

  • ماسک خاک رس

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری خاک رس، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، روغن درخت چای و چند قطره آب

مواد اولیه این ماسک برای تنظیم چربی پوست بسیار موثر هستند و از تولید بیش از حد چربی پوست جلوگیری می‌کند. این ماسک را حداقل سه بار در هفته استفاده کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود ماساژ داده و سپس با آب ولرم بشویید.

  • ماسک عسل و روغن نارگیل

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری زردچوبه

این ماسک علاوه بر تنظیم و کنترل چربی پوست به تقویت و درمان عارضه‌های پوستی مانند جوش و آکنه نیز کمک می‌کند. ان ماسک را بطور منظم سه بار در هفته به مدت 15 دقیقه استفاده کنید و پس از آن با آب ولرم بشویید.

  • ماسک لیمو و ماست

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و یک قاشق چای خوری ماست ساده

ماست خاصیت پاک کنندگی طبیعی دارد و حاوی اسید لاکتیک، چربی و پروتئین است و بسیار برای سم زدایی و تنظیم چربی پوست موثر است. همچنین لیمو ترش دارای ویتامین C بوده و بسیار برای درمان جای جوش موثر است. ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی پوست خود ماساژ داده و سپس با آب ولرم بشویید.

  • ماسک سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروب قوی دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه و جوش است و در انواع ماسک خانگی برای درمان جای جوش استفاده می‌شود. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و برای چند دقیقه پوست خود را با آن ماساي دهید. همچنین ماسک سرکه سیب و جوش شیرین برای تنظیم و کنترل چربی پوست بسیار موثر است و به شما احساس تمیزی و سبکی می‌دهد.

ماسک خانگی برای پوست چرب

ماسک صورت فوق‌العاده برای جوش روشن‌ کننده

تیره شدن و یا کدر شدن پوست دلایل متفاوتی دارد که از اصلی‌ترین آن، تولید بیش از حد رنگدانه‌ها می‌باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که رنگ پوستتان برایتان مهم است پس این قسمت را تا آخر مطالعه کنید.

روغن بادام خواص بسیار زیادی برای انواع پوست‌ها دارد و از آنجایی که سرشار از پروتئین و برخی از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند انگا 9 و امگا 6 است بسیار برای از بین بردن چین و چروک پوست و تولید سلول‌های جدید موثر است و در نتیجه به عنوان یک درمان قطعی منافذ باز پوست صورت استفاده می‌شود. بادام رنگ پوست را روشن و تثبیت کرده و باعث افزایش رطوبت پوست و شفافیت آن می‌شود.

  • ماسک شیر و بادام

بادام را یک شب کامل در شیر خیس کنید تا کاملا له شود و پس از خمیر کردن آن مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید.

  • ماسک بادام و عسل

پودر بادام را با عسل مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود ماساي دهید.

  • ماسک بادام و جو دوسر

جو دوسر را با پودر بادام و آب مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست خود ماساژ دهید.

  • ماسک بادام و شکر

روغن بادام را با شکر مخلوط کرده تا مانند یک اسکراب شود و سپس به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

  • ماسک بادام و موز

موز له شده را با پودر بادام مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

  • ماسک آب برنج

آب برنج حاوی ویتامین A، ویتامین C  و آنتی اکسیدان است و برای از بین بردن لکه‌ها، روشن کردن پوست و سفت کردن منافذ پوست بسیار موثر است. یک تکه پنبه را به آب برنج آغشته کرده و پوست خود را با آن مرطوب کنید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک خانگی روشن کننده

ماسک خانگی صورت برای جوش، جای جوش و لک

  • ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا، نصف قاشق غذاخوری زردچوبه

مواد را باهم مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار داده و سپس بشویید. آلوئه ورا پوست را در برابر سموم مقاوم کرده و زردچوبه از بروز جوش، اتهاب و تورم جلوگیری می‌کند. از این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

  • ماسک خاک رس قهوه‌ای (مولتانی میتی) و لیمو

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری مولتانی میتی و آب نصف لیمو ترش

مواد را خوب مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس بشویید. مولتانی میتی چربی اضافی پوست را جذب کرده و سرشار از منیزیم کلراید است و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

  • ماسک خیار و گوجه

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری پالپ خیار

مواد را باهم خوب مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس بشویید. خیار قابض بوده و جای جوش و آکنه را کمرنگ می‌کند و سلول‌های مرده و ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد. همچنین گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A است و برای جوانسازی بسیار موثر است.

ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار

ماسک‌های خانگی می‌توانند مشکلات بسیاری را که توسط چربی پوست ایجاد می‌شود، درمان کنند. این مشکلات شامل جوش، لکه، جوش سر سیاه و خطوط چربی هستند. ماسک‌های طبیعی اثر ملایمی روی پوست داشته و تهیه آنها بسیار راحت است. این ماسک‌ها عبارتند از: ماسک گلاب و لیمو و گلیسرین، ماسک لیمو و روغن زیتون، ماسک بابونه و عسل و سفید تخم مرغ و لیمو، ماسک بابونه خاک رس، ماسک آرد برنج و چای سبز.

در مورد عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه به مقاله مربوطه مراجعه کنید.