عوارض اکستنشن مو چیست؟

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
عوارض اکستنشن مو

متاسفانه همه‌ی افراد از موهای پرپشت و بلندی برخوردار نیستند. درست است که روش‌های زیادی برای تقویت و افزایش رشد موها وجود دارد اما بسیاری از این روش‌ها برای نتیجه دادن به زمان زیادی نیاز دارند و بعضی مواقع شاید نتوانید صبر کنید یا نمی‌خواهید. روش‌های سریع‌تری هم برای پرپشت کردن موها وجود دارد. یکی از این روش‌ها، اکستنشن مو ست. اکستنشن، اضافه کردن موهای طبیعی و مصنوعی به روش‌های مختلف به سر است. اما این روش می‌تواند عوارض و مشکلاتی به همراه داشته باشد. در ادامه در مورد عوارض اکستنشن مو بیشتر توضیح می‌دهیم.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو به معنای اضافه کردن موهای طبیعی یا مصنوعی به صورت موقت به موهای اصلی ست. این روش یک روش سریع برای افزایش، قد، تعداد و حجم موهاست. اکستنشن مو روش‌های متعددی دارد مانند اکستنشن لیزری، اکستنشن کلیپسی، اکستنشن با رینگ، اکستنشن چسبی و .... هرکدام از این روش‌ها در نوع وصل موهای اضافه شده متفاوت‌اند و در نتیجه عوارض و مشکلات مخصوص به خود را دارند. در ادامه در مورد هر کدام از این روش‌ها و معایبشان توضیح داده‌ایم.

عوارض اکستنشن مو چیست؟

عوارض نصب اکستنشن را می‌توان از دو منظر تحت بررسی قرار داد:

  • عوارض اکستنشن مو به طور کلی
  • عوارض اکستنشن مو با توجه به روش نصب

عوارض اکستنشن برای مو 

وقتی حجم زیادی از موها را در عرض چند ساعت به موهای خود اضافه می‌کنید مشکلاتی به همراه دارد:

عوارض اکستنشن برای مو

  • ریزش مو: مهمترین سوالی که پیش می‌اید این است ایا اکستنشن مو باعث ریزش می‌شود؟ از دیگر ضررهای اکستنشن مو ریزش موهای اصلی ست. در اکستنشن مو موهای اضافه شده به طور مستقیم به پوست سر وصل نمی‌شوند بلکه با موی طبیعی شما می‌چسبند. این کار مو را دچار کشیدگی و ریزش می‌کند. میزان ریزش مو تحت تاثیر قدرت موها، تعداد و بلندی موهای اضافه شده و روش نصب قرار دارد. بعضی از روش‌های نصب اکستنشن مو مانند اکستنشن مو  با رینگ نسبت به دیگر روش‌ها کشیدگی بیشتری ایجاد کرده و در نتیجه ریزش مو بیشتر است. زمانی که قصد برداشتن موهای اضافه شده را نیز داشته باشید، تعداد زیادی تار مو نیز در آن زمان و در نتیجه‌ی ریمو از دست خواهید داد.
  • فشار به پوست سر: یکی از اصلی‌ترین مضرات اکستنشن مو، کشیدن شدن پوست سر است. درست است که پوست سر به صورت طبیعی می‌تواند حجم زیادی از موهایی که روی سر شما می‌رویند را تحمل کند اما این در شرایطی  است که موها به صورت تدریجی روی سر در می‌آیند و در نتیجه پوست سر به صورت تدریجی به وزن اضافه شده عادت می‌کند. اما وقتی یک باره حجم زیادی از مو را اضافه می‌کنید (مخصوصاً در حالتی که موها بلند هستند) پوست سر را دچار کشیدگی می‌کند و این کشیدگی همراه با درد ضعیفی ست که ممکن است برایتان ناراحت کننده باشد.
  • سردرد یا میگرن: از دیگر عوارض اکستنشن مو سر در نتیجه‌ی کشیدگی پوست سر  است که می‌تواند بروز سردرد را تشدید کند. این موضوع به ویژه در افرادی که سابقه‌ی میگرن دارند شایع‌تر است. 
  • واکنش‌های آلرژیکی: یکی دیگر از عوارض اکستنشن مو، ایجاد واکنش‌های آلرژیکی در پوست سر نسبت به چسب‌های استفاده شده و کراتین‌هاست. بسیاری از افراد به این مواد حساسیت دارند و در نتیجه پوستشان دچار قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن می‌شود.
  • عمر اکستنشن: از دیگر معایب اکستنشن مو این است که آنها موقتی‌اند و نیاز به ترمیم دارند. با این که عمر اکستنشن مو به روش نصب بستگی دارد اما این یکی از تفاوت‌های اساسی اکستنشن با کاشت موست. به این ترمیم هزینه‌ی سر بار را نیز اضافه کنید که یکی از عوارض جانبی اکستنشن مو محسوب می‌شود. 

عوارض اکستنشن مو با توجه به روش نصب

براساس نحوه‌ی نصب نیز اکستنشن مو می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد:

عوارض اکستنشن مو کلیپسی

این روش از بهترین روش اکستنشن مو محسوب می‌شود زیرا نسبت به دیگر روش‌ها عمر کوتاه‌تری دارد و در نتیجه موهای طبیعی برای مدت کوتاه‌تری تحت تنش قرار می‌گیرند. از مشکلات آن این است که کلیپس حس سنگینی دارد و در نتیجه باید بعد از مدتی برداشته شود. دوم اینکه نباید کلیپس را هر بار یک جا وصل کنید زیرا منجر به ایجاد درد می‌شود.

عوارض اکستنشن مو با توجه به روش نصب

عوارض اکستنشن مو با رینگ

رینگ‌ها سنگین هستند و ریزش مو را افزایش می‌دهند. بعلاوه موقع خوابیدن رینگ‌ها می‌توانند باعث فشار به جمجمه و ایجاد سردرد شوند. اکستنشن مو در این روش ظرافت کمی دارد و رینگ‌ها قابل مشاهده‌اند. 

عوارض اکستنشن مو با دوخت

اکستنشن‌های دوخته شده در صورت استفاده نادرست یا روی موهای نازک ممکن است باعث درد و ناراحتی زیادی شود. از آنجایی که این اکستنشن‌ها مستقیماً به موهای طبیعی شما دوخته می‌شوند، در صورت نصب اشتباه ممکن است موهای شما دائماً کشیده شوند. این کشیدن طولانی مدت می‌تواند باعث آسیب به پوست سر شود و همچنین می‌تواند در موارد شدید باعث سردرد شود. این روش برای افرادی که موهای نازک دارند مناسب نیست.  قیطانی که موها به آن دوخته شده است ممکن است بیش از حد روی پوست سر شما کشیده شود. حتی ممکن است باعث ریزش مو شود اگر خیلی سفت باشد.

عوارض اکستنشن مو با کراتین

یکی از پر آسیب‌ترین روش‌های اکستنشن مو، به روش کراتین و چسب است. افراد زیادی به این چسب‌ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهند. چسب منجر به تابیدن موها می‌شود. ریزش مو در این روش بسیار زیاد است. چسب‌های بی کیفیت ریمو سخت‌تری دارند و در نتیجه حجم زیادی از مو از دست می‌رود. 

عوارض اکستنشن مو با لیزر

لیزر اکستنشن عوارض بسیار کمی دارد و تنها 15 درصد از موهای شما را درگیر خود می‌کند. با این حال باید دقت داشته باشید که از دستگاه اکستنشن با کیفیتی استفاده کنید تا کمترین آسیب به موها وارد شود. عوارض اکستنشن مو طبیعی با لیزر بسیار کم است و جدیدترین روش محسوب می‌شود. 

تاثیر اکستنشن بر رشد موها 

ممکن است فکر کنید اکستنشن مو یک راه حل سریع برای بلندتر شدن موهاست اما اینطور نیست. همه‌ی روش‌های اکستنشن مو می‌توانند به طور جدی رشد مو را مختل کنند. آنها باعث ریزش مو و حتی لکه‌های طاسی می‌شوند زیرا وزن و فشار بیشتری به موهای شما وارد می‌کنند. گیره ها و چسب های مضر نیز به مرور زمان تارهای مو را ضعیف می‌کنند.

از آنجایی که اکستنشن به مو چسبیده و مو و پوست سر شما را می‌کشد، به دلیل کشش روی ریشه همیشه خطر آسیب وجود دارد. این تنش می‌تواند منجر به آلوپسی کششی شود، نوعی از آلوپسی که زمانی ایجاد می‌شود که به طور مداوم به ریشه‌ها فشار وارد شود و به فولیکول‌های مو آسیب برساند. در نتیجه این روش زیبایی می‌تواند به مرور موهای طبیعی شما را کم پشت‌تر و ضعیف‌تر کند.

 

عوارض اکستنشن مو مردانه

عوارض اکستنشن مو مردانه

به خاطر فواید اکستنشن مو در افزایش یک باره‌ی حجم موها، مردان زیادی نیز به این روش زیبایی علاقه‌مند شده‌اند. با این حال اکستنشن مو می‌تواند برای آنها نیز مشکلاتی داشته باشد. آیا مردان باید اکستنشن مو انجام دهند؟ همانطور که احتمالا می‌دانید، اکستنشن مو فقط برای خانم‌ها نیست. اکستنشن‌های موی مردانه بیشتر و بیشتر محبوب می‌شوند، عمدتاً به این دلیل که اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهند و همچنین به آن‌ها کمک می‌کنند ظاهری که می‌خواهند داشته باشند.

اما متاسفانه مردان بیش از زنان در معرض کچلی هستند و اکستنشن می‌تواند این حالت را تشدید کند. آلوپسی کششی نوعی از آلوپسی است که اکستنشن مو می‌تواند باعثش شود. این بیماری در اثر کشیدن مکرر تارهای مو ایجاد می‌شود. اغلب قسمت‌های خاصی از مو تحت فشار بیشتری نسبت به قسمت‌های دیگر قرار می‌گیرند و این می‌تواند منجر به ایجاد طاسی‌های سکه‌ای در نقاط مختلف سر شود.

 

سخن پایانی

عوارض اکستنشن مو ارزان از مدل مو، شیوه‌ی نصب و مهارت نصاب آن می‌تواند متفاوت باشد. قبل از اینکه جایی را برای انجام این کار انتخاب کنید نظرات در مورد اکستنشن مو که در آن محل انجام شده است را بپرسید. فواید و عوارض اکستنشن مو قبل از کار را بدانید و آگاهانه آ« را انجام دهید. با این حال بهتر است اجازه دهید موهای شما رشد طبیعی خود را داشته باشند زیرا در این حالت سلامت بهتری دارند و نگهداری بیش از حد هم نیاز ندارند. اگر به هر دلیلی اکستنشن انجام دادید باید مراقبت بیشتری از آنها انجام دهید، بهداشت فردی را رعایت کنید و بدانید برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم.