11 عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو + دوز مجاز و بهترین زمان مصرف

اسفند ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

عرقیات گیاهی نوعی شربت گیاهی با خواص بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف هستند که می‌توانند به همان اندازه داروهای شیمیایی تاثیرگذار باشند با این تفاوت که عوارض مصرفشان بسیار کمتر است. ما تقریباً برای هر بیماری و مشکلی یک عرق گیاهی مخصوص داریم. توجه داشته باشید که عرق گیاهی با دمنوش فرق دارد و در واقع عصاره‌ی غلیظ یک ماده است که به شیوه‌ی خاصی بدست می‌آید. اگر در رژیم غذایی هستید و به دنبال روشی برای تسریع روند کاهش وزن خود هستید، ما در این مقاله قصد داریم بهترین انواع عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو  را به شما معرفی کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

عرق شنبلیله برای کاهش وزن

شنبلیله بهترین عرق گیاهی برای لاغری سریع است. مطالعات مختلفی اثر عرق شنبلیله بر کنترل اشتها و کاهش مصرف غذا در طول روز را نشان می‌دهند. همچنین مشخص شده است که مصرف روزانه‌ی آن می‌تواند چربی‌های شکمی را کاهش دهد. 500 تا 1000 میلی گرم عرق شنبلیله در طول روز می‌تواند موثر باشد. توجه داشته باشید که از مصرف عرق شنبلیله همراه با سایر مکمل‌های گیاهی که می‌توانند بر انعقاد خون نیز تأثیر بگذارند، خودداری کنید. این موارد شامل گلپر، فلفل دلمه‌ای، میخک، سیر، زنجبیل، صنوبر، شبدر قرمز و زردچوبه است.

عرق شنبلیله برای لاغری

عرق زنجبیل برای لاغری شکم

دیگر عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، عرق زنجبیل است. این ادویه پرخاصیت دارویی بسیاری از دردها و بیماری‌ها است. مطالعات علمی نشان می‌دهد که مصرف عرق زنجبیل به شکل قابل توجهی وزن بدن و چربی شکم را کاهش می‌دهد. همچنین برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف عصاره زنجبیل می‌تواند با افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی به کاهش وزن کمک کرده و به طور همزمان جذب چربی و اشتها را کاهش دهد.

عصاره زیره سیاه برای لاغری سریع

عرق  زیره ‌سیاه را به عنوان شربت لاغری و یک چربی سوز طبیعی نیز می‌شناسند و بهترین عرق گیاهی برای لاغری سریع شکم و پهلو است. زیره می‌تواند متابولیسم فرد را افزایش دهد، سطح کلسترول را کاهش دهد و به کاهش قند خون کمک کند. همچنین مطالعات انجام شده تایید می‌کنند که مصرف  زیره‌ی آسیاب شده به برخی از افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند نیز کمک می‌کند.

در یک مطالعه با هدف بررسی این عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو مشخص شد افرادی که پودر زیره ‌مصرف می‌کنند، با کاهش وزن، دور کمر، توده‌ی چربی و شاخص توده بدنی (BMI) رو به رو می‌شوند. همچنین مطالعه دیگری نشان داد که مکمل‌های حاوی زیره ‌می‌توانند به اندازه یک داروی رایج کاهش وزن در کاهش وزن و BMI موثر باشند. در این زمینه زیره ‌سیاه خواص بهتری نسبت به زیره ‌سبز دارد.

عرق کاسنی برای لاغری

عرق کاسنی از قویترین عرق گیاه برای لاغری شکم و پهلو است که فواید زیادی از جمله کمک به کاهش وزن دارد. ریشه کاسنی منبع خوبی از اینولین است، نوعی فیبر پری بیوتیک که ممکن است از کاهش وزن و بهبود سلامت روده حمایت کند. این عرق گیاهی در رفع حرارت و التهاب بدن، رنگ پریدگی و تنبلی کبد موثر است و خوردن آن زمینه دفع صفرا را فراهم می‌کند.

یک مطالعه 12 هفته‌ای روی 48 بزرگسال با اضافه وزن نشان داد که مصرف 21 گرم در روز اولیگو فروکتوز مشتق شده از کاسنی، که بسیار شبیه به اینولین است، منجر به کاهش قابل توجه 1 کیلوگرم وزن بدن می‌شود. عرق کاسنی که عصاره این گیاه است با خلوص بیشتر میتواند تاثیرگذاری بالاتری نیز داشته باشد. 

*در مورد خواص عرق کاسنی برای مردان در این مقاله بیشتر بخوانید

عرق دارچین برای افزایش متابولیسم

این داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو معجزه می‌کند. یک آزمایش بالینی بر روی 786 شرکت‌کننده برای تعیین تأثیر دارچین بر کاهش وزن انجام شد که نتایج شگفت آوری داشت و نشان دادن که عرق دارچین میتواند یک عرق گیاهی برای لاغری سریع باشد. 

بسیاری از ما از دارچین برای طعم دهی به غذا استفاده میکنیم. این ادویه منجر به افزایش سوخت و ساز بدن میشود. همچنین دارچین می‌تواند عملکردی شبیه انسولین در بدن داشته باشد که در نحوه تجزیه قند در بدن دیده می‌شود. دارچین می‌تواند به طور ویژه چربی‌های رسوب‌شده در ناحیه شکم را هدف قرار دهد. با این حال، توجه داشته باشید استفاده از مقادیر بالای دارچین برای مدت طولانی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. متداول‌ترین آنها واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات گوارشی هستند.

عرق آویشن و لاغری سریع

عرق آویشن معمولاً به عنوان چای کاهش وزن شناخته می‌شود. این داروی گیاهی می‌تواند اشتها را سرکوب کند و به طور بالقوه منجر به کاهش پرخوری و میان وعده بین وعده‌های غذایی شود. تیمول شیمیایی موجود در این عرق گیاهی می‌تواند متابولیسم را بهبود بخشد و به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند.

عرق آویشن برای لاغری

عرق زردچوبه برای لاغری

زردچوبه به عنوان یک معجون لاغری شناخته می‌شود و میتوان آن را بهترین عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلود دانست. یک بررسی در سال 2019 اثر یکی از اجزای زردچوبه به نام کورکومین در کاهش وزن را بررسی کرد. 

این مطالعه نشان داد که عرق زردچوبه، BMI، دور کمر و برخی، اما نه همه، دیگر شاخص‌های چاقی را بهبود می‌بخشد. محققین به این نتیجه رسیدند که شاید کورکومین بتواند مکمل موثری برای مدیریت سندرم متابولیک باشد. همچنین مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که این زردچوبه می‌تواند باعث کاهش وزن، کاهش رشد بافت چربی، کاهش وزن مجدد و افزایش حساسیت شما به هورمون انسولین شود.

عرق رازیانه برای کاهش وزن

عرق رازیانه با از بین بردن احتباس آب در بدن میتواند منجر به کاهش وزن شود. همچنین به عنوان یکی عرقیات گیاهی بسیار مناسب برای افزایش سوخت و ساز شناخته می‌شود که از این طریق نیز میتواند منجر به لاغری شود.  منگنز، سلنیوم، روی، مس یا سایر مواد معدنی کمیاب موجود در عرق رازیانه میتواند روند کاهش وزن را تسریع ببخشد. 

عرق نعنا برای لاغری

اگرچه کمتر کسی عرق نعنا را به عنوان یک عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو می‌شناسد و بیشتر خواص ضدنفخ آن است که معروف است با این حال مشخص شده که عرق این گیاه میتواند تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن افراد داشته باشد. چای و عرق نعناع به طور سنتی به عنوان یک کمک کننده کاهش وزن استفاده می‌شوند. زیرا به افزایش متابولیسم و افزایش چربی سوزی کمک می‌کنند. همچنین تصور می‌شود که عصاره نعناع گرسنگی و هوس را کاهش می‌دهد و پیروی از یک رژیم غذایی سالم را آسان تر می‌کند.

*در مورد خواص روغن نعناع برای زودانزالی در این مقاله بیشتر بخوانید

عرق شوید

گزینه دیگر برای کاهش وزن عرق شوید است. . عصاره این سبزی خوش عطر به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد کمک می‌کند. اگر به عرق این گیاه دسترسی ندارید می‌توانید برگ‌های آن را به نوشیدنی صبحگاهی یا چای سبز خود اضافه کنید که به چربی سوزی کمک می‌کند.

عرق شش گیاه 

عرق شش گیاه نوعی عرق معجون بوده که به دلیل ترکیبی بودن نه تنها بهترین عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو است بلکه بهترین عرق گیاهی برای لاغری ران و باسن نیز محسوب می‌شود. این عرق گیاهی شامل ترکیباتی مانند عصاره لیمو، عصاره کرفس، عصاره  می‌، عصاره قولنجان و ... است که میتوانید از عطاری‌ها تهیه کنید. به خاطر داشته باشید از ترکیب خودسرانه عرقیات گیاهی با هم خودداری کنید. زیرا ترکیب کردن نیاز به دانش تخصصی دارد. زیرا برخی عصاره‌ها میتوانند عملکرد یکدیگر را مختل کنند یا در ترکیب با هم منجر به بروز مشکلات و عوارضی برای بدن شوند.

عرق شش گیاه برای لاغری

بهترین زمان مصرف عرقیات لاغری چه زمانی از روز است؟

در مطالعات علمی مشخص شده است که زمان مصرف مواد غذایی می‌تواند بر خواص آنها تاثیر بگذارد. یا برای آنکه بتوانید بیشترین بهره را از خواص مواد ببرید بسته به هدف مصرف باید آن را در زمان خاصی از روز استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از انواع عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، ساعات اولیه روز و با معده خالی ایده آل است. نوشیدن این عرقیات گیاهی قبل از غذا باعث کاهش اشتها، تسریع چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، عرقیات گیاهی به دلیل خواص سم‌زدایی که دارند می‌توانند تاثیر مثبتی بر سلامت دستگاه گوارش شما در این دوران داشته باشند. با این حال بسته به نوع عرقیجات گیاهی که استفاده می‌کنید بهتر است در مورد بهترین زمان مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

طریقه مصرف عرق لاغری

قویترین عرقیات برای لاغری را نیز که انتخاب کنید اگر به شیوه درستی از آنها استفاده نکنید، نمی‌توانند موثر باشند یا قدرت کمی خواهند داشت. بسته به نوع عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، میزان استفاده متفاوت است و باید نظر پزشک طب سنتی را پرسید. اگر از بعضی عرقیات کم استفاده کنید، تاثیر نخواهند داشت و اگر بیش از حد استفاده کنید می‌توانند به دستگاه گوارش و دیگر بخش‌های بدن آسیب برسانند. بنابراین تعیین دوز درست توسط متخصص ضروری است. همچنین لازم است قبل از استفاده، از عوارض مصرف هر کدام از این عرقیات گیاهی نیز مطلع باشید و اگر بیماری یا مشکل زمینه‌ای خاصی دارید پزشک طب سنتی خود را در جریان بگذارید.

سخن پایانی

استفاده از انواع عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو تنها زمانی موثر است که در کنار رژیم غذایی درست و ورزش انجام شود. اینها روشهای معجزه بخش برای لاغری نیستند. اصلاح سبک تغذیه و زندگی در راس کارها قرار دارد. مصرف عرقیات گیاهی تنها میتواند یک شتاب دهنده در مسیر کاهش وزن باشد نه یک راه حل. پس بهتر است زیر نظر یک متخصص تغذیه برای کاهش وزن اصولی و بی بازگشت اقدام کنید.