کمر درد بعد از خودارضایی، علت و درمان آن

مهر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
کمر درد بعد از خودارضایی

کمر درد می‌تواند دلایل متفاوتی از جمله آسیب دیدگی، بیماری، بالا رفتن سن و غیره داشته باشد، اما موضوعی که در این مطلب قرار است به آن بپردازیم، کمر درد بعد از خودارضایی است. خودارضایی فعالیتی است که چه در میان مردان و چه میان زنان رایج است. اگر در انجام این فعالیت زیاده‌روی شود، می‌تواند اثرات مخرب زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. یکی از این اثرات کمر درد است که ممکن است برای مردان بعد از عمل جنسی نیز رخ بدهد. بطور تقریبی 84 درصد از مردان به دلیل کمر درد، فعالیت‌های جنسی خود را محدود کرده‌اند. در این مطلب از گهواره به کمر درد بعد از خودارضایی و علت آن می‌پردازیم. همچنین در مورد عوارض خودارضایی برای دختر در این مقاله بیشتر بخوانید. 

علت کمردرد بعد از خودارضايي در زنان 

خودارضایی عملی است که تعداد کمی از زنان درمورد آن صحبت می‌کنند. خودارضایی در ابتدا به فرد احساس خیلی خوبی می‌دهد، اما بلافاصله بعد از آنکه تمام می‌شود عوارض آن شروع می‌شود. تمام عوارض خودارضایی به تعداد دفعات آن بستگی دارد. هرچه تعداد دفعات خودارضایی بیشتر باشد و در واقع به اعتیاد تبدیل شده باشد، عوارض آن نیز بیشتر است. اگرچه از نظر علمی تایید نشده است که خودارضایی می‌تواند باعث ایجاد کمر درد در زنان شود، اما اگر در انجام این فعالیت زیاده روی شود و یا غیر استاندارد انجام شود، می‌تواند منجر به ایجاد درد در ناحیه کمر و لگن شود.

علت کمردرد بعد از خودارضايي در مردان

همانطور که گفته شد، بروز کمر درد بعد از خودارضایی از نظر علمی ثابت نشده است و حتی همه افرادی که بیش از اندازه خودارضایی می‌کنند، دچار کمر درد نمی‌شوند. اما کمر درد می‌تواند یکی از عوارض خودارضایی زیاد باشد که بسیاری از مردان به آن دچار هستند. خودارضایی بیش از اندازه می‌تواند باعث کاهش تولید موادشیمیایی عصبی مانند اکسی توسین، تستوسترون، DHEA و DHT شود. کاهش این هورمون‌ها باعث ترشح هورمونی به نام پروستاگلاندین E2 شده که در اصل یک هورمون التهابی است. ترشح این هورمون به میزان زیاد منجربه التهاب بافت‌های عضلانی در ناحیه انتهای ستون فقرات و بروز کمر درد می‌شود.

 علت کمردرد بعد از نزديكي و ارضا شدن در زنان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، دلایل متفاوتی برای کمر درد بعد از رابطه جنسی و ارضا شدن در زنان وجود دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم:

حرکات و پوزیشن‌های نادرست و غیر استاندارد می‌تواند به عضلات انتهای ستون فقرات، دنبالیچه و لگن فشار وارد کند و در نهایت منجربه ایجاد کمر درد شود. همچنین در صورتی که خانم برای رابطه جنسی از نظر جسمی و روانی آمادگی نداشته باشد، امکان بروز این عارضه وجود دارد.

بیماری‌های عفونی مانند عفونت ادراری، عفونت مثانه، عفونت کلیه و غیره می‌تواند منجربه ایجاد درد در هنگام عمل زناشویی و یا بعد از آن شود.

در صورتی که رابطه جنسی در آرامش کامل و با بروز احساسات همراه باشد و درصدد برآورده کردن نیاز طرفین باشد، هیچ آسیبی به افراد وارد نمی‌کند و می‌تواند بسیار لذت بخش و مفید باشد. اما اگر رابطه با رفتارهای خشن و رعایت نکردن حد تحمل طرف مقابل همراه باشد و از پوزیشن‌های نامناسب استفاده شود، می‌تواند به شدت آسیب بزند و منجربه بروز کمر درد شود. در این مقاله در مورد بهترین پوزیشن برای دیسک کمر بیشتر بخوانید.

علت کمردرد مردان پس از ارضا شدن چیست؟

دلایل زیر می‌تواند منجربه ایجاد کمر درد بعد از رابطه جنسی و ارضا شدن در مردان باشد:

زمانی که غده پروستات که وظیفه آن تولید مایع منی است، ملتهب و متورم شود و یا فرد به بیماری مربوط به غده دچار باشد، می‌تواند باعث بروز ایجاد درد در ناحیه کمر، پایین شکم و آلت تناسلی شود. در صورتی که باکتری‌های مضر وارد دستگاه تناسلی آقایان شود، پروستاتیت رخ می‌دهد که منجربه کمر درد بعد از رابطه جنسی می‌شود.

در صورتی که رابطه جنسی دارای انحنا، قوس و کج شدگی باشد می‌تواند رابطه و نعوظ را دردناک و سخت کند و همین می‌تواند منجربه بروز کمر درد شود. همچنین شکستگی در این ناحیه در بروز این عارضه بی‌تاثیر نیست.

علاوه بر آن اگر ختنه شدن پسران توسط یک فرد بی‌تجربه و غیر حرفه‌ای انجام شود، می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد در آینده بوجود آورد.

کمردرد بعد از رابطه به چه علت است؟ 

کمر درد یکی از مشکلاتی است بعد از رابطه جنسی ممکن است به سراغ شما بیاید. تقریبا 84 درصد از مردان و درصدی از زنان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از افراد از ترس ایجاد درد در ناحیه کمر، از داشتن رابطه جنسی خودداری کرده یا آن را محدود می‌کنند. همچنین افرادی که به کمر درد مبتلا هستند، دچار مشکلات جنسی و زناشویی نیز می‌شوند. کمر درد بعد از رابطه بسیار شایع است و به یکی از چالش‌های مهم برای این افراد تبدیل شده است.

تقریبا بیش از 8 درصد از زنان بعد از رابطه جنسی دچار کمر درد می‌شوند. داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری می‌تواند منجربه به کمر درد شود، اما در صورتی که این اتفاق در حالت عادی و هربار برای زن رخ دهد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. در این مقاله در مورد محدودیت‌های رابطه جنسی در بارداری بیشتر بخوانید. علت کمر درد بعد از رابطه جنسی در زنان عبارتند از:

  • حرکات ناگهانی و پوزیشن‌های اشتباه
  • فشار آوردن به عضلات
  • بیماری‌های عفونی
  • رابطه خشن و آسیب زننده
  • داشتن رابطه جنسی در مکانی نادرست

همانطور که گفته شد، تنها زنان نیستند که ممکن است بعد از رابطه دچار کمر درد شوند. درصد بیشتری از آقایان بعد از انزال و رابطه جنسی دچار کمر درد می‌شوند و علت آن عبارتند از:

  • مشکلات مربوط به پروستات
  • شکستگی، انحنا یا قوس در آلت تناسلی
  • مشکلات مربوط به ختنه

علاوه بر آن در هر بار رابطه جنسی، انرژی زیادی صرف می‌شود، بنابراین داشتن رابطه جنسی به میزان زیاد، ضعف بدنی، داشتن پوزیشن‌های نادرست و کارهای غیر استاندارد نیز می‌تواند باعث ایجاد کمر درد چه در زنان و چه در مردان شود. از بین ببرد.

تقویت کمر بعد از ارضا شدن 

برخی از مواد غذایی می‌توانند برای تقویت کمر و اسپرم سازی بسیار مفید باشند. بدون شک درمورد موز زیاد شنیده‌اید. موز یکی از میوه‌هایی است که برای تقویت کمر بعد از ارضا شدن بسیار مفید است. همچنین این میوه می‌تواند از اسپاسم، گرفتگی و کمر درد نیز جلوگیری کند. موز حاوی آنزیم بروملین بوده که میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد و به ساخت هورمون تستوسترون کمک می‌کند. از دیگر مواد غذایی که در این زمینه می‌تواند کمک کند عبارتند از:

  • دانه چیا
  • آووکادو
  • هندوانه
  • عسل
  • سیب
  • خرما
  • آجیل