طرز تهیه انواع نوشیدنی با شیر

آبان ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
طرز تهیه ی انواع نوشیدنی با شیر

شیر مایع خوراکی است که توسط پستانداران تولید می‌شود. فواید شیر برای سلامتی بدن بر کسی پوشیده نیست. اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم و اصولی هستید باید شیر و لبنیات را در آن بگنجانید. شیر منبع غنی کلسیم، فسفر، ویتامین D، ویتامین A، منیزیوم و روی است که اگر از برنامه غذایی خود حذف کنید به مشکل برخواهید خورد. در این مقاله شما را با انواع نوشیدنی‌هایی که می‌توانید با شیر درست کنید، آشنا می‌کنیم.

بهترین طرز تهیه نوشیدنی با شیر

باید بدانید شیر نسبت به هر ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه ما دارای 18 ماده از 22 ماده ضروری برای بدن است. در هر کالری از شیر مقدار زیادی کلسیوم، منیزیوم، فسفر، آهن، سلنیوم، پتاسیوم، زینک، پروتئین، نیاسین، چربی و ویتامین‌های B6، B2، B1، E و K است. بطور کلی نوشیدنی‌هایی که با شیر درست می‌شوند به دو دسته نوشیدنی‌های سرد و گرم تقسیم می‌شوند. اغلب نوشیدنی‌های سرد بر پایه شیر و میوه‌جات هستند و به نوشیدنی‌های گرم معمولا قهوه، شکلات، کاکائو و این چنین مواد اولیه اضافه می‌شود. شما می‌توانید بسته به میل و ذائقه خود نوشیدنی خود را بر پایه شیر انتخاب و درست کنید. در اینجا شما را با چند نوشیدنی ساده بر پایه شیر آشنا می‌کنیم.

  • شیر توت فرنگی

اگر به دنبال یک نوشیدنی خنک و تابستانی هستید، شیر توت فرنگی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. کافیست شیر، توت فرنگی، خامه و عسل را در میکسر مخلوط کنید و نوش جان کنید. عسل و خامه طعم شیرین‌تری به معجون می‌دهند و قابل حذف هستند.

  • شیر پسته

این نوشیدنی مقوی و خوشمزه را از دست ندهید. کافیست شیر، پسته و عسل را در میکسر به مدت 10 دقیقه مخلوط کنید تا تمامی مواد خوب باهم مخلوط شوند و در آخر با بستنی یا به تنهایی نوش جان کنید.

  • شیر خرما

اگر به دنبال یک معجون انرژی زا و ورزشکاری هستید، پیشنهاد ما به شما شیر خرما است. هسته خرما را بگیرید و با شیر، کنجد و خامه خب مخلوط کنید. اگر ذائقه شیرین دارید می‌توانید از عسل یا شکر برای شیرینی بیشتر استفاده کنید.

انواع نوشیدنی با شیر

طرز تهیه نوشیدنی گرم با شیر و قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار و خوشمزه در میان مردم است. در این قسمت شما را با چند نوشیدنی با شیر و قهوه آشنا می‌کنیم.

  • کافه او له

اگر به خوردن اسپرسو علاقه دارید این نوشیدنی می‌تواند باب میل شما باشد با این تفاوت که خوش طعم‌تر بوده و تلخی کمتری دارد. این قهوه سنتی اسامی مختلفی دارد که با شیر و قهوه درست می‌شود. غلظت آن از اسپرسو کمتر بوده و می‌توانید با شکر یا عسل آن را شیرین کنید.

  • کافه لاته

اگر طرفدار نوشیدنی با قهوه دم کرده نیستید، پیشنهاد ما به شما کافه لاته است. این نوشیدنی کافئین دار مناسب افرادی است که روزانه قهوه مصرف می‌کنند. یک ترکیب بینظیر با قهوه و شیر که می‌توانید بصورت گرم نوش جان کنید.

  • شیر قهوه

اگر به دنبال یک نوشیدنی ساده و بدون دردسر و یک نوشیدنی ناشتا برای لاغری هستید، شیر قهوه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این نوشیدنی علاوه بر اینکه به آرامش اعصاب کمک می‌کند، باعث بهتر هضم شدن غذا نیز می‌شود. کافیست قهوه را دم بگذارید و در آخر به آن شیر و شکر اضافه کنید.

*آشنایی با انواع دمنوش نشاط آور و انرژی زا 

نوشیدنی گرم با شیر و قهوه

طرز تهیه نوشیدنی سرد با شیر و قهوه

نوشیدنی‌هایی که برپایه قهوه هستند معمولا گرم سرو می‌شوند، اما اگر به دنبال نوشیدنی‌های سرد با قهوه و شیر هستید این بخش را از دست ندهید. این نوشیدنی‌ها در فصول گرم سال علاوه بر اینکه انرژی زا بوده، بسیار لذت بخش هستند.

  • آیس کافی

انواع مختلف آیس کافی با شیر وجود دارد که دستورالعمل آنها بسیار ساده است و می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید. برای تهیه آیس کافی ابتدا اجازه دهید تا قهوه دمی سرد شود، سپس آن را با یخ، شیر و شیرین کننده مورد نظر داخل میکسر مخلوط کنید تا به بافت یکدست برسد. سپس در یک لیوان بلند سرو کنید و نوش جان کنید.

  • آیس موکا

اگر قهوه را با طعم شیرین و شکلاتی دوست دارید، آیس موکا بهترین گزینه برای شما است. برای تهیه آن ابتدا شکر، وانیل و سس شکلات را با قهوه گرم مخلوط کنید و در فریز قرار دهید. پس از آن قهوه را در لیوانی پر از یخ ریخته و روی آن شیر بریزید و نوش جان کنید.

  • آیس کافی با گلاب و هل

این آیس کافی به دلیل داشتن هل و گلاب بسیار به ذائقه ما ایرانی‌ها نزدیک است. شاید از دیدن این مواد در کنار قهوه تعجب کنید اما یکبار امتحان کنید تا به آن علاقمند شوید. شیر و هل را به مدت 20 دقیقه روی شعله کم قرار دهید و سپس گلاب را به آن اضافه کنید. قهوه را دم کرده و بگذارید خنک شود و در نهایت به آن یخ اضافه کنید. پس از سرد شدن شیر، دو سوم لیوان را با قهوه پر کرده و مابقی را شیر بریزید و نوش جان کنید.

دستور نوشیدنی با شیر و بستنی

با آمدن فصل روزهای گرم سال، بازار نوشیدنی‌های خنک و شیک‌های تابستانه بار دیگر داغ می‌شود. اگر از آبمیوه‌های رایج خسته شدید در این قسمت نوشیدنی‌های جدیدی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در روزهای گرم تابستانی با نوشیدن آنها لذت ببرید.

  • نوشیدنی موکا با بستنی

این نوشیدنی خنک تابستانه جایگزین خوبی برای قهوه‌های لب سوز زمستانه است. برای تهیه این نوشیدنی بینظیر قهوه سرد شده را با یخ به مدت 10 تا 20 دقیقه با سرعت بالا مخلوط کنید. سپس شیر، بستنی، پودر کاکائو و وانیل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در نهایت نوشیدنی را با خامه و شکلات رنده شده تزئین کنید و نوش جان کنید.

  • شیک انبه با بستنی

اگر به دنبال یک شیک تابستانی با طعم میوه‌ای هستید این شیک را از دست ندهید. برای تهیه این شیک خوشمزه، انبه و شیر را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود پس از آن تکه‌های یخ خرد شده را به آن اضافه کنید و بار دیگر خوب مخلوط کنید. در نهایت بستنی را اضافه کرده و کمی مخلوط کنید اما مراقب باشید تا بستنی بافت خود را حفظ کند و در آخر نوش جان کنید. این شیک را می‌توانید با انواع میوه‌ها مانند آناناس، توت فرنگی، موز و غیره درست کنید.

  • هات چاکلت تابستانی

هات چاکلت یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیا است. با یک تغییر کوچک می‌توانید این نوشیدنی بینظیر را در فصول گرم سال نیز نوش جان کنید. ابتدا خامه، شیر، شکر و وانیل را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. پس از آن از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید تا ذوب شود. ها چاکلت را در لیوان ریخته و روی آن یک اسگوپ بستنی بریزید و از طعم سرد و گرم آن لذت ببرید.

نوشیدنی با شیر و بستنی

نوشیدنی گرم با شیر و موز

ترکیب شیر و موز همه ما را به یاد معجون شیر موز معروف می‌اندازد. اما اگر به دنبال یک نوشیدنی جدید با ترکیب شیر و موز هستید به شما شکلات داغ موزی را پیشنهاد می‌کنیم که جزو انواع نوشیدنی گرم برای صبحانه است. برای تهیه آن موزها و شکلات خرد شده را در مخلوط کن خوب مخلوط کنید. شیر را گرم کرده و به مخلوط موز و شکلات اضافه کنید و مخلوط کنید تا به یک محلول یکدست تبدیل شود. نوشیدنی شما آمادست نوش جان کنید.