چطور یک پرستار بچه خوب پیدا کنید؟

آذر ۱۳۹۹ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
چطور یک پرستار بچه خوب پیدا کنید؟

پیدا کردن یک پرستار بچه قابل اعتماد و مطمئن کار ساده‌ای نیست. اگر می‌خواهید بدانید چطور یک پرستار بچه خوب پیدا کنید؟ خواندن این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. در ادامه به چند نکته در مورد نحوه پیدا کردن پرستار بچه خوب، سوالاتی که لازم است در مصاحبه با افراد بپرسید و چگونگی ارزیابی آن‌ها پرداخته شده است.

روش پیدا کردن پرستار مناسب کودک

اگر با  مزایا و معایب داشتن پرستار بچه آشنا هستید لازم است بدانید بهترین گزینه برای شروع پیدا کردن پرستار بچه خوب، پرسیدن از دیگران است. از دوستان، اقوام، همکاران و حتی اعضای باشگاهی که در آن ثبت نام کرده‌اید بپرسید که برای فرزندشان پرستار بچه استخدام کرده بودند یا خیر و اگر این کار را کرده بودند آیا از او راضی بوده‌اند؟ مطمئنا فقط چون این افراد، فردی را به شما توصیه می‌کنند به این معنی نیست که آن فرد مناسب است و پس از این مرحله لازم است با افرادی که به شما معرفی می‌شوند مصاحبه کنید و سپس فردی را استخدام کنید که با توجه به معیارها و ارزش‌های خودتان فردی مناسب برای استخدام شدن باشد.

همچنین لازم است بدانید بسیاری از دانشجویان برای تامین مخارج خود به دنبال شغلی پاره‌وقت یا نیمه‌وقت هستند که پرستاری از کودک می‌تواند شغل مناسبی برای آن‌ها باشد. به همین دلیل برای پیدا کردن فرد مناسب می‌توانید آگهی استخدام خود را نزدیک دانشگاه بزنید. همچنین می‌توانید در سایت‌های استخدامی، آگهی خود را منتشر کنید و شرایط مطلوب خود را نیز برای پیدا کردن پرستار تخصصی کودک در منزل مطرح کنید.

روش‌های تشخیص و انتخاب پرستار مناسب کودک و شرایط شما

تعامل فرد را با فرزندتان مشاهده کنید

اکنون که می‌دانید چطور یک پرستار بچه خوب پیدا کنید؟ مرحله بعدی این است که از فردی که پیدا کرده‌اید بخواهید بنشیند و از او سوالات خود را بپرسید. همچنین لازم است در این مرحله نحوه تعامل فرد با فرزندتان را نیز مشاهده کنید. مهم است فردی را به عنوان پرستار بچه استخدام کنید که مطابق با روش‌های فرزندپروری شما با کودک رفتار کند و این امر یکی از ویژگی‌های یک پرستار کودک خوب است. از سوی دیگر، لازم است در مورد آگاهی او از کمک‌های اولیه و همچنین کارهایی که باید در مواقع اضطراری انجام دهد سوال کنید. در واقع، این مصاحبه به این منظور انجام می‌شود که فرد به شما ثابت کند توانایی انجام این شغل را دارد.

تعامل فرد را با فرزندتان مشاهده کنید

تعیین کنید که آیا فرد صلاحیت لازم را دارد یا نه

علاوه بر مصاحبه، لازم است مدارک تحصیلی فرد را بررسی کنید. از سوی دیگر، ارزیابی کنید که آیا فرد پختگی، توانایی قضاوت صحیح و عقل سلیم را نشان می‌دهد؟ آیا او دوستانه، مسئولیت‌پذیر و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد؟ آیا سیگار می‌کشد؟ آیا او آراسته و منظم است؟ فراتر از هرگونه نشانه‌های صلاحیت، مهم‌ترین نکته این است که به حس ششم خود اعتماد کنید. آیا وقتی این فرد نزد شما یا کنار فرزندتان نشسته است می‌توانید به او اعتماد کنید؟

در مورد هزینه بپرسید

در میان مزایا و معایب مهدکودک، یکی از فواید مهد ارزان‌تر بودن آن نسبت به استخدام پرستار بچه است. لازم است قبل از استخدام در مورد شرایط فرد و همچنین میزان حقوقی که درخواست می‌کند به صورت دقیق بپرسید. در این صورت پس از استخدام، احتمال به وجود آمدن اختلاف و ناراحتی کمتر خواهد شد. لازم است بدانید هزینه پرستار کودک به عوامل مختلفی از جمله انتظاراتی که از او دارید، میزان ساعت کاری، تحصیلات فرد و غیره بستگی دارد.

برای زودتر رسیدن پرستار بچه برنامه‌ریزی کنید

تا اینجا با این موضوع آشنا شدید که چطور یک پرستار بچه خوب پیدا کنید؟ بعد از اینکه فردی را به عنوان پرستار بچه استخدام کردید از او بخواهید که نیم ساعت قبل از رفتن شما، به خانه بیاید. در این صورت می‌توانید قبل از رفتن، در مورد موارد مهم و اضطراری با پرستار صحبت کنید.

در مورد قوانین خانه به پرستار بچه اطلاع بدهید و شماره تماس خود را نیز در اختیار او بگذارید

اطمینان حاصل کنید که در مورد قوانین خانه با پرستار بچه صحبت کرده‌اید و همیشه شماره‌هایی را در اختیار او بگذارید تا بتواند به شما دسترسی داشته باشد. همچنین، اطلاعات مربوط به برنامه فرزندتان (از جمله تغذیه و خواب)، آلرژی‌های غذایی، مواردی که دوست دارید یا دوست ندارید و سایر اطلاعات مهم برای مراقبت از کودک را در اختیار پرستار قرار دهید.

در مورد قوانین خانه به پرستار بچه اطلاع بدهید و شماره تماس خود را نیز در اختیار او بگذارید

برای نظارت بر شرایط خانه، با پرستار کودک تماس بگیرید

به خصوص اگر به راحتی در دسترس نیستید در طول شب حتما با خانه تماس بگیرید. در زمانی تماس بگیرید که ممکن است بتوانید از یک مشکل احتمالی جلوگیری کنید، مثلا نیم ساعت بعد از زمان خواب که کودک ممکن است از خوابیدن خودداری کند. می‌توانید در این مواقع، چند روش را به پرستار پیشنهاد کنید تا بتواند فرزندتان را برای خوابیدن متقاعد کند. توافق و هماهنگی بین مراقبان در مورد خواب، غذا خوردن و نظم بسیار مهم است.

پس از بازگشت به خانه از پرستار کودک، گزارش بگیرید

هنگام بازگشت به خانه از چالش‌هایی که پرستار کودک با آن‌ها مواجه شده است سوال کنید. گاهی اوقات، ممکن است پرستار کودک فکر کند که رفتار فرزندتان، واکنشی در مقابل رفتار او است و بنابراین، مشکلات رفتاری کودک را گزارش نکند. به همین دلیل مهم است که در ارتباط با نحوه برخورد با پرستار کودک در این مواقع، به صورت دقیق در مورد رفتار کودک از او سوال کنید. پس از این کار، می‌توانید توصیه‌های بهتری برای پرستار داشته باشید و در آینده نیز برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.

در مورد پرستار بچه از کودکتان سوال کنید

بسته به سن و شخصیت فرزندتان، ممکن است از سوالاتی که از او می‌پرسید و جواب‌هایی که دریافت می‌کنید اطلاعات دقیق‌تری در مورد پرستار بچه به دست آورید. بررسی کنید که آیا در این مدت، فرزندتان سرگرم شده است؟ آیا به اندازه کافی غذا خورده است؟ لازم به یادآوری است که بیشتر کودکان در هنگام جدایی از والدین خود گریه می‌کنند و ممکن است اضطراب جدایی نشان دهند. بنابراین، رفتار کودک را در هنگامی که از بیرون برمی‌گردید ملاک قرار دهید نه هنگام بیرون رفتن از خانه.

در این مقاله به این موضوع پرداخته شد که چطور یک پرستار بچه خوب پیدا کنید؟ انتخاب فردی که بتواند از فرزندتان مراقبت کند و کودک نیز با او سازگار باشد کار ساده‌ای نیست. با این حال، منابع بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا از طریق آن‌ها فرد مناسب برای استخدام به عنوان پرستار بچه را پیدا کنید. برای مصاحبه با این فرد وقت بگذارید و حتما نحوه تعامل او با فرزندتان را مشاهده کنید. در این صورت می‌توانید از مزایای داشتن پرستار بچه، بهره‌مند شوید. همچنین اگر می‌خواهید فرزندتان را به مهدکودک بفرستید لازم است بدانید چه زمانی برای مهدکودک مناسب است؟ و در مهدکودک چه چیزی یاد می‌دهند؟