لباس شیردهی از کجا بخرم | نکات مهم در مورد خرید لباس شیردهی

مهر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
لباس شیردهی از کجا بخرم

بسیاری از مادران شیرده با مشکل شیردهی در جمع روبه‌رو هستند. بعضی از لباس‌ها، شیردهی را برای مادر بسیار دشوار‌ ‌می‌کند. از این رو به نظر می‌رسد، خرید لباس شیردهی فکر بسیار هوشمندانه‌ای باشد. اما سوال اصلی این است: لباس شیردهی از کجا بخرم و این لباس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح می‌دهیم.

لباس شیردهی چیست؟

لباس‌های شیردهی به نوزاد پس از زایمان در انواع مختلفی در بازار وجود دارد، اما شما به دو لایه لباس مخصوص نیاز دارید. یکی سوتین شیردهی است که در آن نیازی به کامل درآوردن سینه نیست و بخش جلوی کاپ آن باز می‌شود و نوک سینه تنها از آن بیرون می‌آید که می‌توانید از آن برای شیردهی استفاده کنید. به جز راحتی در شیردهی، این سوتین‌ها از لایه‌هایی تشکیل شده‌اند که هوا را از خود عبور می‌دهد و فشار کمی به سینه‌ها وارد می‌کند. دیگری لباس مخصوص شیردهی است که قسمت سینه در آن به صورت جداگانه باز می‌شود و شما نیازی به بالا زدن کل لباس ندارید. در بعضی از این لباس‌ها کنار لباس توسط دکمه یا زیپ باز می‌شود و می‌توانید سینه را بیرون بیاورید و در بعضی دیگر، یقه‌ها روی هم می‌آیند که به راحتی قابل کنار زدن هستند. 

لباس شیردهی چیست

هر دوی این لباس‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند در رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی باشند که از موارد ضروری لیست سیسمونی نوزاد هستند. به عنوان مثال لباس شیردهی نخی برای فصول گرما بسیار مناسب است. انواع زمستانه‌ی این لباس‌ها نیز وجود دارد. حتی شما می‌توانید بلوز شلوار شیردهی به صورت ست نیز خریداری کنید. قیمت لباس شیردهی بسته به جنس و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

* برای دیدن جدیدترین مدل لباس بارداری تابستانی کلیک نمایید. 

لباس شیردهی از کجا بخرم؟

تقریباً از هر فروشگاه پوشاک زنانه، شما می‌توانید لباس‌های شیردهی را بخرید. اما به صورت تخصصی می‌توانید آنها را در فروشگاه‌های لباس حاملگی، فروشگاه‌های سیسمونی و فروش وسایل نوزاد و لوازم شیردهی یا کانال لباس شیردهی و بارداری تهیه کنید. حتی اگر تصمیم به خرید حضوری ندارید، می‌توانید نسبت به خرید لباس شیردهی به صورت اینترنتی نیز اقدام کنید. 

لباس شیردهی را می‌توانید بدوزید

اگر مدام می‌پرسید که لباس شیردهی از کجا بخرم و جای مناسبی پیدا نمی‌کنید، می‌توانید الگو آنها را از اینترنت بگیرید و خودتان در خانه به سادگی بدوزید. الگوی انواع لباس زیر و لباس‌های شیردهی مدل سوتینی شیک در اینترنت به صورت رایگان وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. دوخت بسیاری از آنها حتی به مهارتهای خیاطی خاصی هم نیاز ندارد.

لباس شیردهی مجلسی از کجا بخرم؟

شیردهی در مجالس به مراتب سخت‌تر از شرایط دیگر است. شما نیاز دارید برای این موقعیت‌ها نیز یک لباس مخصوص بخرید و از این رو باید بدانید لباس مجلسی شیردهی از کجا بخرم. با وجود آنکه انواع این لباس‌ها در بازار موجود است، اما اگر به هر دلیلی به آنها دسترسی ندارید، می‌توانید از لباس‌های با یقه‌های بازتری استفاده کنید که کار برایتان راحتتر شود.

لباس مجلسی شیردهی از کجا بخرم

نکات مهم در مورد لباس شیردهی

با وجود آنکه لباس شیردهی کار را برای شما بسیار آسان می‌کند و به کمک آن می‌توانید انواع روش‌ها و وضعیت‌های شیردهی را انجام دهید، اما همیشه نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. به همین خاطر به عنوان یک نکته‌ی مهم باید بدانید که باید از پوشیدن بعضی از لباس‌ها خودداری کنید تا کار برایتان راحتتر شود. لباس‌هایی مانند لباس‌های چند لایه، لباس‌های جلو بسته و سوتین‌های فنردار شیردهی را برایتان بسیار دشوار می‌کنند بنابراین به هیچ عنوان آن‌ها را در مجالس و مهمانی‌ها نپوشید.

به جز این طرح لباس نیز مهم است. بسیار پیش می‌آید که در این دوران دچار نشت شیر شوید. از این رو استفاده از لباس‌های با رنگ تیره و طرح‌های شلوغ به شما کمک می‌کند آثار نشت شیر را بپوشانید. لباس زیرهایی که در این دوران استفاده می‌کنید، نباید تنگ باشد زیرا باعث احساس درد در سینه و فشار وارد کردن به آن می‌شود که می‌تواند مجاری شیر را مسدود کرده و منجر به عفونت آنها شود. بهتر است لباس زیری که استفاده می‌کنید یک تا دو سایز از اندازه‌ی سینه‌ی شما بزرگتر باشد.

سخن پایانی

جدا از اینکه به دنبال این هستید که لباس شیردهی از کجا بخرم، باید نکات مهمی که در خرید لباس شیردهی در بالا گفته شد را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید در این دوران به راحتی نسبت به تغذیه‌ی کودک خود اقدام کنید و خودتان نیز از مزایای شیردهی به نوزاد برای مادران بهره‌مند شوید.