پرده بکارت سالم چگونه تشخیص داده می‌شود؟

آذر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
پرده بکارت سالم

داشتن پرده بکارت سالم موضوعی است که در این مقاله گهواره به آن میپردازیم. اگرچه احتمال پاره شدن پرده بکارت بدون دخول آلت تناسلی مردانه و در اثر وارد شدن ضربات سنگین و خاص نیز وجود دارد؛ اما به هر حال اینکه پرده بکارت به چه دلیل و از چه راهی پاره شده است، کاملا قابل تشخیص است. داشتن پرده بکارت سالم در حالی در بخشی از جامعه ما  و در عرف و شرع کشور ما امتیاز محسوب می‌شود که بسیاری از کشورها اصلا به این موضوع توجهی ندارند و حتی گاهی داشتن بکارت سالم تا سن و سال خاصی برای آنها تعجب‌آور است. در این مقاله سعی کردیم به بخش‌های پزشکی و سلامتی این موضوع بپردازیم و سایر بخش‌های اعتقادی و عرفی این موضوع کاملا شخصی است.

تشخیص باکره بودن از روی واژن چگونه است؟

تشخیص باکره بودن از روی واژن چگونه است؟

اگر می‌پرسید چطور تشخیص بدهم پرده بکارت سالم دارم یا خیر یا اینکه نحوه تشخيص سالم بودن بكارت توسط خود فرد با عکس چگونه است و حتی این سوال که تشخيص سلامت بكارت در خانه امکانپذیر است یا خیر، ادامه این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

به طور کلی تشخیص نوع پرده بکارت، پرده بکارت سالم یا دستکاری شده یا پاره شده و یا هر موضوع دیگری در مورد پرده بکارت، فقط و فقط با مراجعه به پزشک زنان و معاینه زنان در صندلی مخصوص معاینه امکانپذیر است.

بنابراین اگر به هر دلیل به دنبال علائم نداشتن بكارت در وضعیت بدنی خود هستید، باید بدانید که خیلی نمی‌توانید به علائم و نشانه‌های احتمالی که می‌بینید، اکتفا کنید. اگرچه خونریزی می‌تواند اولین نشانه پارگی بکارت باشد، اما در بسیاری از مواقع با وجود پاره شده پرده بکارت، خونریزی رخ نمی‌دهد و تنها سایش و ساییدگی در دیواره واژن ایجاد می‌شود. این موضوع به شدت به نوع پرده بکارت و حتی میزان دخول و نحوه دخول وابستگی شدید دارد.

باید بدانید که حتی علائم بعد از پارگی بكارت با انگشت در معاینه پزشک زنان کاملا قابل مشاهده است. در واقع پزشک زنان بعد از معاینه ناحیه تناسلی و واژن، کاملا می‌تواند تشخیص دهد که اگر بکارت دختری دستکاری شده باشد این دستکاری دقیقا به چه شکل و با چه ابزاری بوده است و چه قدر عمیق صورت گرفته است. به عبارت دیگر پزشک با توجه به علامت و نشانه‌ها و تغییراتی که در داخل واژن رخ می‌دهد، می‌تواند تشخیص دهد که آیا دخول آلت تناسلی مردانه صورت گرفته است یا دستکاری بکارت با ابزار یا اشیاء دیگر بوده است.

بنابراین جست و جوی عناوینی نظیر تشخیص باکره بودن با تصویر یا عکس رحم سالم دختر در فضای مجازی عملا نمی‌تواند کمک کند تا موضوع باکره بودن یا حفظ بکارت برای شما مسجل شود و تنها راه موجود مراجعه به پزشک زنان و زایمان است.

نحوه تشخیص آسیب به پرده بکارت سالم چگونه است؟

نحوه تشخیص آسیب به پرده بکارت سالم چگونه است؟

آسیب دیدگی پرده بکارت سالم به این معنا است که بکارت شکل اولیه خود را از دست می دهد و ممکن است یکسری ضایعات در نواحی مختلف آن ایجاد می‌شود.

پرده بکارت به صورت ساعت در نظر گرفته می‌شود. هر نوعی از آسیب‌ها در موقعیت خاصی روی می‌دهد و اثرات و نشانه‌های مخصوص به خود را دارد. در مواردی که آسیب پرده بکارت به علت مقاربت غیردلخواه اما غیرزور است، زمانی که شخص دچار درد حین نزدیکی است و یا  در افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، معمولا پارگی در نواحی قدامی و از لحاظ موقعیت ساعتی در ساعت‌های 10، 11، 12 یا دقیقا ساعت 6 اتفاق می‌افتد. معمولا تجاوز جنسی در قسمت قدامی که جزو پرده بکارت محسوب نمی‌شود، یعنی از ساعت 9 تا 3 در قسمت بالا اتفاق می‌افتد.

در مواردی که مقاربت با تمایل فرد انجام می شود، معمولا پارگی پرده بکارت در ساعت های 5 یا 7 اتفاق می افتد. در صورتی که با درد زیادی همراه باشد معمولا پارگی در ساعت 6 مشاهده می‌شود.

پزشک بر اساس محل پارگی پرده بکارت تشخیص می‌دهد که آیا مقاربت به دلخواه بوده یا پارگی پرده بکارت به دنبال تجاوز جنسی رخ داده است.

معاینه پرده بکارت در دختربچه ها معمولا از پشت یا پهلو و در بزرگسالان از جلو، با کشیدن لابیامینورها به سمت جلو و پایین انجام می‌شود. در این معاینه پاره شدن یا نشدن پرده بکارت، موقعیت پارگی پرده بکارت، طبیعی یا غیرطبیعی بودن پارگی پرده بکارت و حتی قدیمی یا تازه بودن پارگی بکارت کاملا قابل تشخیص است.

آیا بکارت مسدود سالم است؟

آیا بکارت مسدود سالم است؟

منظور از بکارت مسدود این است که پرده بکارت دچار انسداد کامل باشد. این عارضه موجب هماتوکولپوس می‌شود. یعنی خون در رحم و حتی گاهی در شکم جمع شده و باعث درد شدید می‌شود. اگر شخص متوجه نشود، حتی ممکن است به شوک برود و به مرگ دچار شود. بنابراین بکارت مسدود، بکارت طبیعی و سالم نیست و نیاز به مداخله پزشک است تا مشکل رفع شود. به طور کلی اگر دخترخانمی تا سنین 16 سال، خونریزی قاعدگی را تجربه نکند و دچار درد ناگهانی شکم، حالت تهوع و استفراغ شود، این موضوع نباید نادیده گرفته شود و حتما باید پیگیری‌های پزشکی توسط پزشک متخصص زنان انجام شود. برای حل این مشکل پزشک معمولا یک برش صلیبی در ناحیه ورودی واژن (ناحیه پرده بکارت) ایجاد می کند که خون از آن خارج شده و سوراخی که لازم است، ایجاد شود. به طور کلی درمان پرده بکارت مسدود بسیار آسان است، آنچه اهمیت دارد شناخت و تشخیص آن است.

بارداری با پرده بکارت سالم چه قدر محتمل است؟

اگرچه دخول کامل و تخلیه کامل مایع منی در واژن متداول‌ترین راه برای بارداری است و احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم است، اما این هرگز به این معنی نیست که با پرده بکارت سالم امکان بارداری وجود ندارد. با توجه به اینکه اسپرم‌ها بسیار ظریف و کوچک (در حد میکرون) هستند، سرعت بسیار بالایی دارند و تعداد زیادی از آنها در هر مقاربت آزاد می‌شوند، لذا حتی در یک معاشقه ساده و بدون دخول کامل هم امکان بارداری وجود دارد؛ اگرچه درصد آن کم است، اما به واقع غیر ممکن نیست و شدنی است؛ خصوصا اگر برقراری عمل زناشویی و معاشقه در زمان تخمکگذاری رخ داده باشد. واقعیت این است که تحرک بالای اسپرم‌ها و کوچک بودن اندازه آنها باعث می‌شود که به راحتی از سوراخ کوچک پرده بکارت عبور کنند. همچنین اگر مقاربت نزدیک پرده و حتی در نقاط دورتر مانند کشاله ران صورت گیرد، احتمال باروری و بارداری وجود دارد. بنابراین فکر نکنید که صرف نداشتن رابطه واژینال، احتمال باروری صفر است.

نشانه پارگی پرده بکارت سالم چیست؟

شایع‌ترین نشانه‌های آسیب دیدگی پرده بکارت ضایعاتی است که بر روی آن قرار دارد؛ اما در شرایطی که نوع پرده بکارت به صورت آناتومیک دارای سوراخ، دندانه، حاشیه‌های مختلف و یا پارگی بر روی خود باشد، این نشانه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. پارگی با وجود ضایعات و در شکل‌های آناتومیک، با حاشیه سالم همراه است، اما به طور معمول پارگی تا حاشیه ادامه دارد.تشخیص این امر با پزشک است و به زوج‌های جوان توصیه می‌شود بنا را بر اعتماد بگذارند.

فرق خونریزی پاره شدن بکارت با خون قاعدگی چیست؟

اگر پاره شدن پرده بکارت با خونریزی همراه باشد، معمولا خون ناشی از این پارگی در حد یک قطره و به رنگ قرمز روشن است. حتی اگر خون خیلی روان و با سوزش همراه باشد، می‌تواند طبیعی باشد، زیرا ممکن است ناحیه پرینه دچار آسیب دیدگی شده باشد و به دنبال زخمی شدنش، خونریزی اتفاق بیفتد.

بد نیست به عنوان مادر یک دختر بچه بدانید که دختربچه‌ها ممکن است در اثر حوادث مختلف دچار پارگی پرینه شوند و خونریزی را تجربه کنند. خونریزی ناشی از پارگی پرینه با خونریزی پاره شدن پرده بکارت تفاوت بسیار زیادی دارد. غالبا پرده بکارت در اثر ضربه و … دچار آسیب نمی‌شود، به ویژه در کودکان و این ناحیه پرینه و خارجی است که دچار خونریزی می‌شود و پزشک می‌تواند سریعا آن را تشخیص دهد.

در مورد خون قاعدگی نیز باید بگوییم که با توجه به سن و سال دخترخانم و سلامت زندگی شخصی او، تشخیص شروع قاعدگی معمولا کار سخت و پیچیده‌ای نیست. به هر حال مشخص است که قاعدگی برای یک دختر خانم در حوالی چه سنی شروع می‌شود و ویژگی‌های خونریزی چگونه است. بنابراین جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند.

کلام آخر

داشتن پرده بکارت سالم در تایید عفت و پاکدامنی یک دختر خانم کافی نمی‌باشد. در این مقاله سعی کردیم از منظر سلامتی به این موضوع نگاه کنیم و سایر جوانب آن برای هر فرد کاملا شخصی است. با توجه به اینکه برقراری رابطه جنسی محافظت نشده، می‌تواند موجب بیماری‌هایی نظیر ایدز و HPV شود لزا لازم است که آموزش های لازم به افراد از سن کم داده شود. بدیهی است که در مورد تجاوز‌های جنسی و آسیب‌های ناشی از آن باید از زاویه دیگری به موضوع نگریست و به شکل دیگری مسئله را حل و فصل کرد. در مورد کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پرده بکارت می توانید به مقالات مشابه مانند پرده بکارت تیغه ای مراجعه کنید.