۱۰ پاسخ

تشخیص جنسیت جنین با سونوگرافی برخلاف تعیین جنسیت به کمک علائم بارداری یک روش بسیار مطمئن است. با این حال مانند هر تشخیص دیگری در علم پزشکی درصدی خطا دارد که به نسبت بسیار پایین است. از زمانی که تخمک و اسپرم با هم ترکیب می‌شوند و لقاح صورت می‌گیرد، جنسیت جنین شما مشخص می‌شود و قابل تغییر نیست. با این حال برای آنکه بتوانید جنسیتش را تشخیص دهید باید تا هفته‌ی 18 تا 22 صبر کنید. این دوره زمانی است که اندازه‌ی اندام جنسی به حدی رسیده است که تصویر آن در سونوگرافی قابل مشاهده می‌شود.

به هر نسبت که زودتر اقدام کنید این امکان وجود دارد که تشخیص جنسیت دشوارتر و حتی با خطای بیشتری همراه باشد زیرا رشد جنین‌های مختلف با سرعت‌های مختلفی انجام می‌شود و ممکن است در مورد جنین شما در هفته‌ی نوزدهم بارداری هنوز رشد به حدی نرسیده باشد که در تصاویر قابل مشاهده باشد. سونوی آنومالی یا آنومالی اسکن، سونوگرافی است که در هفته‌ی 11 تا 13 به منظور بررسی جنین از نظر نواقص و مشکلاتی مانند سندروم داون انجام می‌شود. اگرچه در این سونو تعیین جنسیت مطرح نیست، اما در بعضی مواقع و زمانی که پزشک بسیار باتجربه باشد شاید بتواند در این سونوگرافی هم جنسیت را تشخیص دهد.

تشخیص جنیست با سونوی آنومالی

اما از آنجایی که رشد اندام تناسلی در این دوران هنوز کم است، احتمال بروز اشتباه زیاد است و نمی‌توان چندان به نتایج اطمینان کرد. در مورد سوال، سونوگرافی در هفته‌ی نوزدهم انجام شده است. در این هفته اندام جنسی بیشتر کودکان به خوبی در تصویر قابل مشاهده است. از این رو به احتمال زیاد تشخیص پزشک در مورد تعیین جنسیت درست است. البته در مواردی که پزشک کم‌تجربه باشد یا کودک در وضعیت نامناسبی قرار گرفته باشد، امکان بروز خطا حتی در روش تعیین جنسیت جنین به کمک سونوگرافی نیز وجود دارد که احتمالش بسیار کم است.

نه عزیزم سنو خیلی کم اشتباه می کنه
ایشالا ک بعدی دختر باشه
منم هفته ۱۶رفتم دختر بود

خیلی کم.. ولی نه.
هر چی حکمت خداس

سلام من هنوزنرفتم سونوچهارده هفته هستم ولی بچم میدونم ک دختره

نه اصلا همیشه درست میگن چون درصدش کم

نه چون انومالی راست در میاد

جانیم پسره انشالله بعدی دختر میشه. درصد خطاش خیلی کمه.

پسر بود اخر؟

سلام حالا من ۱۹ هفتگی رفتم گفت دختره دلمه پسر باشه 😂ولی میگن از ۲۰ به بعد دقیق تره حالا صبر کن برا خرید

حتماپسره انومالی دقیقه

سوال های مرتبط