سلام من بچه اولمه برای زخم نشدن نوک سینه چکار کنم،

۴ پاسخ

قبل اینکه بزاری دهن بچه ی ذره فشار بده یکی دوتا قطره شیر بیاد بعد رو نوک سینه پخشش کن بعد بزار دهن بچه اینجوری هیچ وقت زخم نمیشه

سینه تونو نشورید بجاش لباس زیرتونو زود به زود عوض کنید بعد از هربار شیر دهی یک قطره از شیر خودتونو رو نک سینه بزارید بمونه بجای کرم شقاق سینه از پماد aچشمی استفاده کنید خیلی کم که نیاز به شستوشوی مکرر نباشه اینارو تو کلاس شیر دهی به ما گفتن

پماد شقاق سینه باید حتما تهیه کنین عالیه ، بزنین رو سینه بعد که خواستین به بچه شیر بدین سینه رو با شوینده تمیز بشورین

بهتره نوک سینه رو چرب کنید با روغن

سوال های مرتبط

مامان دخترم مامان دخترم هفته سی‌وششم بارداری
پیشگیری و درمان شقاق سینه (زخم نوک سینه)

📌 شقاق یعنی ترک و زخم شدن نوک سینه که توی هفته‌های اول شیردهی خیلی شایعه، علت اصلیش گرفتن نادرست سینه توسط نوزاده

❓چطور از شقاق پیشگیری کنم؟
✅ موقع شیردهی، نوزاد دهنش رو کاملا باز کنه و بیشتر قسمت قهوه‌ای سینه (نه فقط نوک) توی دهنش باشه
✅ بعد از هر بار شیردهی، چند قطره شیر روی نوک سینه بمال و بذار هوا بخوره
✅ نوک سینه رو با آب ولرم و نرم بشور از صابون استفاده نکن

❓اگه زخم ایجاد شد چطور درمانش کنم؟
✅ چند دقیقه در روز سینه رو در معرض هوای آزاد بذار
✅ پدهای سیلیکونی یا محافظ نوک سینه می‌تونن از تماس با لباس جلوگیری کنن
✅ از کرم های شقاق سینه مثل لانولین بعد از هر بار شیردهی استفاده کن

❓کی باید شیردهی رو موقت قطع کنم؟
❌ نباید شیردهی رو قطع کنی شیر دادن با زخم مجازه و ضرری برای نوزاد نداره، فقط باید درد رو با روش‌های بالا کنترل کنی

❓چه علائمی رو جدی بگیرم و برم پزشک؟
❌ چرک زرد یا سبز از نوک سینه
❌ تب و قرمزی و گرمی اطراف سینه
❌ زخم بعد از دو هفته درمان خانگی خوب نشده باشه

#⃣ #شیردهی #نوزاد