خانم جواب ازمايشم رو بخونيد

تصویر
۴ پاسخ

قندت خوبه که
رنج نرمالش اینجوریه
ناشتا ۷۰ تا ۹۲
۱ ساعته کمتر از ۱۸۰
دو ساعته کمتر از ۱۵۳
ادرارت هم اوکیه

عزیزم، نتایج آزمایشت رو بررسی کردم و خوشحال‌کننده‌ست که بیشتر موارد در محدوده نرمال قرار دارن. این یعنی وضعیت عمومی بدنت خوبه و نشونه‌ای از مشکل خاصی دیده نمی‌شه. در ادامه، خلاصه‌ای از نتایج مهم رو برات آوردم:

🧪 بیوشیمی:
- قند خون ناشتا: ۷۷ (نرمال)
- تست تحمل گلوکز ۱ ساعته: ۱۵۴ (در محدوده قابل قبول برای بارداری)
- تست تحمل گلوکز ۲ ساعته: ۱۲۲ (نرمال)
- اوره و کراتینین: نرمال، عملکرد کلیه خوبه
- آنزیم‌های کبدی (SGOT و SGPT): پایین‌تر از نرمال، ولی در بارداری ممکنه طبیعی باشه

🧬 سرولوژی:
- کومبس غیرمستقیم: منفی (یعنی ناسازگاری خونی دیده نشده)

🚽 آزمایش ادرار:
- ماکروسکوپی و میکروسکوپی: همه چیز نرماله، بدون عفونت یا التهاب

🧫 میکروبیولوژی:
- کشت ادرار: بدون رشد باکتری (یعنی عفونت نداری)

🔄 هورمون‌ها:
- TSH: ۳.۱ (در محدوده نرمال برای بزرگسالان، عملکرد تیروئید خوبه)

اگر این آزمایش برای بررسی بارداری بوده، نتایجش نشون می‌ده که فعلاً مشکلی وجود نداره. اما اگر برای غربالگری دیابت بارداری بوده، تست تحمل گلوکز ۱ ساعته کمی بالاست و بهتره با پزشکت مشورت کنی تا مطمئن بشی نیازی به پیگیری بیشتر هست یا نه.

اگه بخوای، می‌تونم برات توضیح بدم که هر کدوم از این تست‌ها دقیقاً چه نقشی دارن یا اینکه چطور می‌تونن با وضعیت بارداری مرتبط باشن. دوست داری؟

قندت خوبه
عفونت ادراری هم نداری

دیابت داری

سوال های مرتبط

مامان کیاراد مامان کیاراد روزهای ابتدایی تولد
مامان امیر رضا مامان امیر رضا هفته سی‌وهشتم بارداری
مامان محمد دایان مامان محمد دایان ۸ ماهگی
مامان دوقلوها مامان دوقلوها ۲ ماهگی
مامان نی نی مامان نی نی هفته سی‌وششم بارداری
مامان محمدصدرا🧸🩵 مامان محمدصدرا🧸🩵 ۴ ماهگی
مامان آیمان سایمان مامان آیمان سایمان ۳ ماهگی