جالبه همه نوشتن ٤ ماهگي!
از چهارماه مامان بریم تازه بابا اه
چیز خاصی هم نیست ک کسی بخواد دروغ بگه هر بچه ای دیر یا زود حرف میزنه بهتره یاد بگیرید جبهه نگیرید
هر بچه ای یجوره قرار نیست همه مثل هم باشن
جالبه کسایی ک بدشون اومده و میگن آوا سازی حرف زدن با منظور بچه های بقیه بچه خودشون همون آوا سازی هم نمیکنه
والا پسر من انقد دیر حرف زد فک کنم حدودای ۹ماه ده ماه گفت بابا ماما😂تازه الان که یک ماه دیگه دوسالش میشه فقط کلماتش بیشتر شده مثلا به من میگه ماما مانی مان مامان مامانی مامی مام تازه گاهی اسممو مخفف میکنه میگه آنا آنی آناس😂برای باباشم همینطور بابا بابی بابایی😂😂😂بستگی داره کارش گیر باشه یا نه😂ولی هنوز جمله بندی نمیتونه منظورشو با همین کلمه ها میرسونه
من الان کم کم میگه مامان بابا
پسر من درحال حاضر. مَ مَ میگه
اَم میگه منظورش شیره
اسم شوهر علی بجا بابا بهش میگه اَیی😂
چه جالب همه ۴ ماه حرف زدن😂😂😂😂بچه من فقط گریه میکنه هنوز😂😂
اواخر ۴ ماهگی گفت ماما
الان یک ماهی میشه میگه بابا و چندتا دیگ
یا خدا نگران شدم بچه من هنوز بلد نیست حرف بزنه🤭🤭
دختر من پنج ماهه بود که گفت همممم و بَ بَ همین دیگه چیزی نگفته ولی صداهای مختلف از خودش درمیاره
۷ ماهگی بَ بَ
چقدر بچه تیزهوش داریم تو 4ماهگی حرف میزنن و خبر نداشتیم🤣🤣🤣 پسر من تازه دو روز یهو میگه دد
شش نیم گفت دده حالام بابا ماما
چهار ماهگی ماما فیلمشم هست الانم بابا میو😂 دد ینی در در یدونم با یه لهن خواستی میگه این چیه که خودم متوجه میشم توضیح میدم پیش کسه دیگه بگه نمیفهمن همینا
دخترمن ی هفتس توگریه هاش میگ ماما
وتوی بازیش میگ ب ب
من اگه بگم حتی قبل ۴ ماه توی گریه میگفت اگههه ننننن اما یک شب ترسید از اون شب تاحالا یک کلمه هم نگفته اینقدر استرس دارم🥺
پسر من چندروزه صبحا از خواب بیدار میشه شروع میکنه نامفهوم ب ب ، د د ، ب ب ، د د
بقیه اش همون صدای سازی نوزادی هست اوو ، گووغ و گیغ ، اغوو
این صحبت کردن نیست ، اواسازی هست
اینکه کلمه مفهوم و با منظور بگه میشه صحبت درست
دخترم فکر کنم یازده ماهش بود د د و ماما میگفت
الان ک ۷ ماهشه میگه بَ بَ ، أمماا
دخترم حتی از ۴ ماهم زودتر شروع کرد همه تعجب کردن میترسم بنویسم مسخره کنید
ولی ۳ماهگی آقا میگفت بعد اسم خواهر زادمو کامل گفت بعد ماما گفت الانم ک درد غان غان مامان بابا اسم پدربزرگشو میگه و هم (غذا)
کلا دختر زودتر از پسر حرف میزنه و بازم بچه با بچه فرق میکنه دخترم از اول مدام آوا سازی میکرد هنوزم مشغوله دیگ ی وقتایی سرم درد میگیره
پسر من از دیروز واضح میگه نه وقتی یچیزو نمیخاد
قبلا ممه و به به رو هم میگف
پسرم ای ای میکنه 😂😂😂
والا نمیدونم چرا میگم باور نمیکنن😂
باور کنین دوماهش بود بغل اجیم و مامانم بود داشت گریه میکرد چندبار گفت ماما
من نشنیدم ولی یدفعه مامانم و اجیم کلی ذوق کردن ک گفت ماما میگفتم الکی میگن
تا چندروز بعدش بازم همینجوری شد و قشنگ شنیدمگفت ماما
باز شوهرم میگفت بچه دوماهه نمیشه بگه ک
تا اینکه یبار بغل خودش بود خودش شنید خیلی تعجب کرد
اوا سازیه یا هرچی ک هست خیلی شیرینه
یوقتا ک بغلم نیست و گریه میکنه نگام میکنه و میگه ماما یا میگه ماااا😂
بخدا قشنگ و واضح میگه
هرچی تلاش کردم بگه بابا نگفته هنوز
دختر من الان بابا نه نه دد ماما میگه
من دخترم خیلی با صدا بلند برا خودش میگه بچه ها شما هم با صدا بلند آوا سازی میکنن مثلا میگه دده دده اما با صدا بلند جوری که عموش طبقه بالا هستن میاد سراغش میگه صداش تا بالا تو پارکینگ میاد😂😂😂😂
اخر پنج ماهگی گفت بابا و دَدَ
اول پنج ماهگی هم همش میگفت بووَه
چند روزه هروقت پستونک میخاد میگه اَمَه
دخترم چند روز میگه دددد بعد ام ام ام بعد ما ما بعد تاز میکه ب ب ب ب 😂
از شیش ماهگی ممم گفت هفت به بعد بابا بب ماما مم نن نه ددا قاقا آقا اینا میگه الانم که چینی غر میزنه هیچکی نمیفهمه چی میگه آخرش میگه ده😂😂😂
والا برای منمهنوز حرف نمیزنه منممیبینممیگمبرای همه یه مامانی بابایی ددی چیزیمیگه برای منفقط جیغ میزنه
من دیگه از 5 ماهگی دخترم ماما میگفت بعد اوا سازیاشم شبی حرف زدن بود میگفتم دخترم از طرف خالق انتخاب شده آگاهتون کنه😂
دختر من ۷ ماه و ۱۲ روزگیش واضح گفت بابا
از چهار ماهگی ماما میگه
7 ماه و 12 روز بابا گفت
رختر من به تازگیا موقع گریه میگه ماما موقع بازی میگه دَدَ یا گَگَ یا ماما بعضی وقتام میگه بَ بَ
از شش ماهگی مَ مَ و دَدَ و بَ بَ و نَ نَ رو میگه.دو سه روز یسره اینارو میگفت بعد چند روز سکوت، باز دوباره شروع کرد.
خدایی بچه 4 ماهه چی میفهمه اخه 😆اون حتی نمیتونه بشینه بیاد حرف بزنه حالا هنوز دیدشم کامل نیس مامانم میگفت من 10 ماهگی اولین کلمه رو گفتم ببینم هرمان کی میتونه حالا
منظور از چهارماهکی یعنی بعضیاشون میکن بب ماما بوووو همچین چیزایی نه که مثل بلبل زبون دراورده😂😂❤️
٤ اينا بَ بَ و دَ دَ و غان غان ميكرد
الان ديگه بابا و دادا ميگه و غان غان همچنان
اَه و آب هم ميگه
از چهار ماهگی کموبیش حرف میزد اونگه و اقون
چ جالب همه بچه ها از ۴ ماهگی حرف میزدن ولی پسر من چیزی نمیگه .
آگه آگو آگی تو گریه هاش از همون ۴-۵ ماهگی م م میگه ک من حرف حسابش نمیکنم . عمه هم میگه .ادددد و بوووو اینارو میگه .
شما چی؟؟؟
پسر من میگه به به
هنوز تا یک سال وقت داره الان آوا سازی میکنن ب ب ما ما با با د د اینا همه اول سازی کلمه یعنی اینکه معنی مامان بدونه شما ببینه بگه ماما باباشو ببینه بگه بابا
پسرم از سه ماهگی اع اع میگفت شش ماهگی بابا گفت چند وقت پیش یاد گرفته بود ماما میگفت
پسر من امروز گفت ماما ممه اُمههه😂🥰
دختر من ۶ ماهگی واضح بابا رو گفت ۷ ماهگی ماما گفت الان تو هشت ماه میگه دد بابا ماما مه مه بوه میگه قبل شش ماه هم همش یه چیزایی زور میزد بگه شبیه غرغر بود بیشتر که نمیتونه حرف بزنه😂
از ۴ ماهگی کم کم یه چیزایی میگفت
الان واضح بابا و ماما میگه
دختر من از ۴ ماهگی، گاهاً توی گریه هاش میگه اُمما .... ( اینم از تشک بازیش که صدای گاوه میگه یادگرفته 🤣)
ولی بقیه فکر میکنن میگه مامان🫢
دیگه هیچی 🙃
من وقتی میترسید میگفت ماما تازگیا میگ بابا
چرا همه ۴ماهگی حرف زدن🤣
دختر من امروز گفت بَ بَ
تو هفت ماهگی کلمه گفت
حدودا ده روزه یاد گرفته🥲
من ازچهارماهگی دا ده بابه مامامیگه
وسطای شیش ماهگی بابا میگفت البته ک اون موقع خیلی واضح نمیتونست بیان کنه
از ۴ ماهگی ماما میگفتن
تازه یاد گرفته
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.