۲۲ پاسخ

بابا
ماما
ایش
صدای گربه و سگ و جوجه و ببعی و گاو وبلده
بیا
بده
بالا
جوجه
علی
محمد
ماهان
بهار
کا
اصلا فکر مقایسه بچهها نباش گلم.هرگلی یه بویی داره.باهاش کار کن مثلا تازگیا نفس ازبس توخونه باشعر ۱.۲.۳گفتم یاد گرفته میگه

پسرم ماما بابا در اره من بع بع هاپ هاپ اینارو بلده اما بازم استفاده نمیکنه عجله ای هم ندارم همه ی کارهاشو‌ خیلی زود انجام داد اینم به موقع اوکی‌ میشه

پسرم ۱۵ماهشه
بابا
ماما
ممه
جیش
جیز
دد

دختر من ۱۴ ماهشه ولی ده الی پانزده کلمه میگه، هر چی ام بگم تکرار می‌کنه مثل طوطی😅
خیلی تمرین میکنم باهاش صب تا شب دارم باهاش حرف میزنم
اینم در نظر بگیر پسرا دیرتر زبون باز میکنن

نه
بابا
مامان
آیی(دایی)
آیا(خاله) عمو
امیر(اَنه)
دردر ننه جیز آب اسم منو زا زا میگه صدای سگ و گاو فعلن همینارو دیگ چیزی یادم نمیاد بچه من اخر هفت ماهگی مامان گفت

اگه نگرانی باهاش زیاد حرف بزن و مثل گفتار درمانی کلمات رو واضح حجی و تکرار کن طوری که موقع گفتنشون حالت لب و دهنت رو ببینه

صدای چند حیوان
بابا
مامان
آبا( بابابزرگ منو میگه)
آب
هاپ
حمام
در( در آوردن چیزی)
قند
دادا(داداش)
دع دع( بیرون رفتن)
هن (ماشین)
عن(گوشی)
ام(غذا)
تیش(جیش)
یادم نمیاد دیگ😂بیشتر صدا در میاره از خودش

۱سالو۲ماه

پسرمن ۱ ۲ ۳رو میشمره مثلا توپ پرت کنه بازی کنه میگه نه ماما بابا دادا اب ،بخواب رو بخوا میگه جیش پوپو

دختر من ۱۶ ماهشه.. بابا... ماما... دد ...اون چیه... بله.... کیه...آره...اینها و میگه

کتاب حیوانات بگیر دوست دارن بچه ها صداهاشو یادش بده ماهلین صدای اکثرشونو بلده

بیشتر کلمه هارو میگه یعنی هرچی بگم تگرار میکنه البته وقتی دلش بخواد مثلا مامان بابا گل یعقوبو میگه یگوب 🤣زهرا عمَه عمو صادقو میگه بادق من آب. بده. بیا .نَنی . نی نی . دایی .بابایی. مامان بیا. بابا ببا اینارو فقط دوکلمه ای میگه
بعد اینکه نباید بچه اتو مقایسه کنی بچه ها مثل هم نیستن مثلا بچه های همسن ماهلین نصف دندوناشون در اومده ماهلین ۶ تا داره🤣

من پسرم خیلییی زود راه افتاد
دندوناش هم اونایی که باید در بیان همه در اومده
حرف زدنش هم بَ بَ....ماما.....بای بای....الووو....بدو بدو....دَدَ..
چیزای هم بخوام برام میاره
و برای شیرخشک درست کردن هم میدونه باید چیا بیاره پیشم میره قمقمه و اب و شیر خشک و شیشه میاره😁

کلماتی که دخترم میگه
آب
شیر
نان
بابا بزرگ
بابا
مامان
بده
بیا
سرد
ولی خب نامفهوم خودم متوجه میشم

خیلی باهاش حرف بزن

دخترم کلمات رو میگه ولی نامفهومه تا دوسالی نمیتونن کامل حرف بزنن بعضیا حتی ۳ سالگی هم بلند نیستن بچه بابچه فرق داره

من دخترم همه چی میگ ولی هنو راه نیفتاده

بچه ها که باهم قابل مقایسه نیستن من دخترم کلا حرف میزنه و دندوناش فقط نیش مونده ک ورم داره الان و میخواد سر بزنه ولی مستقل راه نمیره فقط وایمیسته

والا کلمات خاصی نمیگه همه یادش رفتن جز مامان فقط مامان میگه و هاپو
هر چی‌ام کار کنیم حرف بزنیم بی فایدس

نه والا.... مال منم فقط ماما بابا اَب تق میگه.
چ عجله ایه حالا....

گاهیم یادش مبرن هی تمرینش میدم

دخترم وارد۱۶شده
نه
اره
ممه
بابا
مامان
بده

سوال های مرتبط