همیشه که 14 سیکل نیست
14 روز قبل از شروع پریود بعدی هست
تخمک همیشه توی یک روز خاص آزاد نمیشه، گاهی پیش میاد که دیرتر یا زودتر آزاد شه.
و اینکه لانهگزینی بین ۶ تا ۱۲ روز طول میکشه، اونی که روز دوازدهم لانهگزینی میکنه سنِ بارداریش یک هفته عقبتره نسبت به کسی که لانهگزینیش ۶ روز بعد از لقاحه.
عزیزم کلا تخمک ۲۴ ساعت بعد از ازاد شدن قابلیت باروری داره
اینکه میگن لقاح دیر انجام شده
دو حالت منظورشونه
یکی اینکه دیر تخمک گذاری داشتن و روزهای پایانی سیکل بوده مثلا
حالت دوم اینکه تخمک و اسپرم که بهم میرسن تقریبا ۶تا ۱۴ روز طول میکشه تا از لوله ها عبور کنن بارور بشن و لانه گزینی کنن
منظور اینه که مثلا باروری و لانه گزینیشون ۱۴ روز طول کشیده
و هنوز هورمون به حد کافی نرسیده که ازمایش نشون بده
و همچنین سنوگرافی و غیره تقریبا یک هفته تا ده روز عقب تره
منم رفتم سونو گفت لقاح دیر تشکیل شده چون خودم میدونم ۵ ۶ روز مونده به پریودم تخمگ آزاد میکنم
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.