۱۱ پاسخ

کسایی ک احتمال زایمان زودرس داشته باشن میزنن ک ریه بچه کامل و زودتر شکل بگیره ک اگه زودتر از موعود ب دنیا اومد مشکلی نداشته باشه

من پسرم میخواست 33هفته به دنیا بیاد بستری شدم بخش مراقبت های ویژه ،بعدش برام آمپول تشکیل ریه زدن ،در واقع برای تشکیل ریه بچه ،که هر زمان اگر زودبیاد دنیا مشکل تنفسی نداشته باشه .....پسرم ۳۶هفته به دنیا اومد و دیگه داخل دستگاه نرفت بخاطر این آمپول های که زدن برام

اونایی که احتمال زایمان زود رس داشته باشند دکتر آمپول ریه رو تجویز می‌کنه که اگه خدایی نکرده بچه زود تر دنیا اومد ریه هاش تا حدودی تکمیل شده باشه و بتونه بچه راحت تر نفس بکشه

واسه افرادی که احتمال زایمان زودرس دارن دکتر تجویز میکنه که تزریق کنن تا ریه جنین زودتر کامل بشه تا وقتی زودتر به دنیا میاد ریه ها ش کامل باشه
دو روز پشت سر هم تزریق میشه و باید تحت نظر پزشک باشه چون قند و فشار خون رو بالا میبره

به کسایی که ای وی اف باشن کسایی که بارداری پرخطر باشن یا زایمان زودرس دارن یا تک شریانی هستن یا بطور کلی پزشک تشخیص میده بخاطر چنین شرایطی که مریض داره احتمال میده بچه زودتر از موعد بدنیا میاد بهش از هفته ۲۶به بعد آمپول ریه میده که اصولا ۶تاس سه تاشو یه روز میزنی سه تای دیگشو فردا که ریه جنین زودتر تشکیل بشه اگر زود بدنیا اومد بچه زنده بمونه

حالا نمیدونم تو کدومو میگی ولی یه امپول هست هفته های اخر اگه شرایط مادر خوب نباشه وتا زمان زایمان نتونه وایسه امپول میزنن ریه های بچه زود تشکیل میشه و عمل میکنن در میارن

واسه کسای ک گروه خونیشون با شوهراشون تضاده

امپول بتامتازون هست. کسایی که در معرض زایمان زودرس هستند دکتر میده تا ریه بچه سریعتر بالغ بشه و شانس زنده موندن نوزاد نارس بالا بره

من پرسیدم از دکترم گفت اگر احتمال زایمان زود رس باشه نیاز ب تزریق هست ک ریه کامل شکل بگیره غیر ازون نیازی نیست

واسه کسایی هست که دکتر احتمال زایمان زودرس میده واسشون
میزنن که ریه بچه سریع تر تکمیل بشه

منم نمیدونم

سوال های مرتبط