رفع قرمزی مو با جوش شیرین، رنگ و واریاسیون | از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ

از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ در زیبایی مو تاثیر بسیار زیادی دارد؛ خصوصا اگر از پایه دکلره استفاده کرده باشید، بسیار مهم است که موهای دکلره شده شما قبل از رنگساژ شدن قرمزی نداشته باشد. این مشکل خصوصا در بین خانم‌های ایرانی که رنگدانه‌های پایه مو به صورت طبیعی به قرمزی متمایل است، بیشتر است. این اتفاق معمولا در اثر نداشتن اطلاعات کافی و لازم در مورد ترکیب رنگ موها رخ می‌دهد. 

 

دلایل قرمز شدن مو بعد از رنگ چیست؟

دلایل قرمز شدن مو بعد از رنگ

پیش از هر چیزی باید بدانید که انتخاب رنگ موی مناسب برای موهای شما در قرمز نشدن رنگ مو تاثیر زیادی دارد. برای اینکه جلوی این اتفاق را بگیرید، حتما باید از رنگ موهایی استفاده کنید که تناژ قرمز نداشته باشند. در واقع انتخاب رنگ مو با تناژ قرمز یک دلیل برای قرمز شدن مو بعد از رنگ است. برای پیشگیری از این اتفاق باید رنگ مویی را انتخاب کنید که به پایه اصلی موهای شما نزدیک‌تر باشد. 

البته این امکان نیز وجود دارد که ترکیب رنگ مو و اکسیدان درست انتخاب و استفاده نشده باشد. اینکه هر رنگ مو را به چه شماره‌ای از اکسیدان‌ها ترکیب کنید، قانون مخصوص به خود را دارد. بی‌توجهی به این موضوع موجب قرمز شدن موها خواهد شد. 

معمولا روی هر تیوپ رنگ علامت 1:1، 1:1.5، 1:2 مشخص شده است. رقم اول از سمت چپ رنگ تیوپ رنگ و رقم دوم مقدار اکسیدان است. مثلا 1:1.5 یعنی یک تیوپ رنگ + یک و نیم برابر اکسیدان. می‌توانید برای ترکیب دقیق مقدار اکسیدان و رنگ از ترازوی مخصوص یا از لوازم مندرج استفاده کنید. 

به جز مقدار اکسیدان باید به حجم اکسیدان هم توجه کنید. اکسیدان‌ها معمولا در سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند؛ اکسیدان شماره یک یا 2 حجمی، اکسیدان شماره 2 یا سه حجمی، اکسیدان شماره 3 یا 4 حجمی؛ بهتر است برای اساس جنس مو برای رنگ موی خود از اکسیدان یک یا اکسیدان دو استفاده کنید. 

در هنگام رنگ کردن موها باید زمان را کنترل کنید. هر چه قدر زمان را طولانی‌تر کنید، قرمزی مو بیشتر می‌شود؛ خصوصا در رنگ‌های روشن. زمان مناسب رنگ مو چیزی بین 30 تا 45 دقیقه است. توجه داشته باشید هنگامی که رنگ مو روی سر شماست، به گرمای اضافه نیاز ندارید؛ در واقع گرمای محیط برای رنگ گرفتن موهای شما کافی است. نهایتا می‌توانید از یک پوشش نایلونی یا یک حوله استفاده کنید؛ اما هرگز از سشوار استفاده نکنید، زیرا این کار باعث قرمز شدن مو می‌شود. 

برای جلوگیری از قرمز شدن مو بهتر است از سری A، C،  M  کاتالوگ‌ها استفاده کنید و از به کارگیری رنگ‌های گرم مانند مسی، شکلاتی و ... پرهیز کنید. 

همواره به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از قرمز شدن مو بعد از رنگ می‌توانید از رنگ‌های ترکیبی استفاده کنید. 

فراموش نکنید که اگر موهای شما کاملا مشکی باشد، در دفعات اول، رنگ مو به سمت قرمزی می‌رود. بنابراین بهتر است از رنگ‌های ضد قرمزی مو استفاده کنید. 

یک نکته موثر دیگر در قرمز شدن مو بعد از رنگ این است که چنانچه آهن موهای شما زیاد باشد، باز هم رنگ مو به سمت قرمزی کشیده می‌شود. 

نهایتا اینکه اگر ساختار اصلی موی شما به صورت طبیعی رنگدانه‌های قرمز داشته باشد یا از پودر دکلره نامناسب برای به ریشه رساندن موهایی که ذاتا قرمزی دارند، استفاده کرده باشید یا سابقه مصرف رنگ‌های طبیعی و گیاهی مثل حنا را داشته باشید، با این مشکل رو به رو خواهید شد. 

چگونه قرمزی مو رنگ شده را بگیریم؟

چگونه قرمزی مو رنگ شده را بگیریم؟

معمولا قرمز شدن مو چند روز بعد از رنگ کردن و گاهی هم بعد از اولین شستشو خودش را نشان می‌دهد. این مساله در مورد موهای دکلره شده به خصوص بیشتر رخ می‌دهد. در صورتی که رنگ موهای شما بعد از دکلره به پایه مورد نظر نرسیده باشد یا از پودر دکلره یا دکو کرم مناسب برای باز شدن رنگ مو استفاده نشود، بعد از اولین شستشو هاله‌های رنگ قرمز آجری و متمایل به نارنجی روی موها آشکار می‌شوند.

اینکه رفع قرمزی موی رنگ شده با چه راه کاری امکانپذیر باشد، ممکن است متفاوت باشد؛ زیرا جنس مو، رنگ موی پایه، پایه دکلره، کیفیت مواد و ... در کیفیت رنگ مو تاثیر بسیار زیاد دارد. 

به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ‌های سری سرد کاتالوگ‌ها مانند خاکستری، زیتونی و دودی می‌تواند به رفع قرمزی مو بعد از رنگ کردن کمک زیادی کند. 

از بین بردن قرمزی مو با رنگ دودی

در پاسخ به این سوال کهبرای از بین بردن قرمزی مو از چه رنگی استفاده کنیم؟ باید بگوییم که یکی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید به کمک آن قرمزی رنگ موی خود را بگیرید، استفاده از رنگ‌های سری دودی کاتالوگ‌ها هستند. این رنگ‌ها به واسطه داشتن دانه‌های رنگی آبی، گزینه مناسبی برای گرفتن قرمزی مو هستند. 

 در واقع از بین بردن قرمزی مو با رنگ مشکی یا دودی به کمک رنگ‌دانه‌های آبی این گروه رنگی امکانپذیر است. 

از بین بردن قرمزی مو با واریاسیون

یکی از گروه رنگ کاتالوگ‌ها، واریاسیون‌ها هستند. این گروه رنگی معمولا با علامت اختصاری E یا عدد بعد از ممیز نشان داده می‌شوند. مانند 0.22 یا E17 یا همان واریاسیون سبز. 

به یاد داشته باشید که واریاسیون‌ ها رنگ‌های خالص و قوی هستند. از همین جهت در استفاده از آنها  هرگز نباید زیاده‌روی کنید.

گرفتن قرمزی مو با واریاسیون سبز

واریاسیون سبز یکی از رنگ‌هایی است که کمک می‌کند قرمزی مو گرفته شود. اگر این واریاسیون را با رنگ موی خود ترکیب کنید، می‌توانید از قرمز شدن موها جلوگیری کنید. برای درک بهتر عملکرد واریاسیون سبز بهتر است مثلث رنگ‌ها را یاد بگیرید. 

گرفتن قرمزی مو با واریاسیون سبز                                         

در این مثلث هر دو رنگ مقابل هم، یکدیگر را خنثی می کنند. 

سبز/ قرمز

نارنجی/ آبی

بنفش/ زرد

با توجه به این مثلث خنثی کننده رنگ قرمز، رنگ سبز است. به همین دلیل است که واریاسیون سبز برای گرفتن قرمزی رنگ مو استفاده می‌شود. 

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برای جلوگیری از قرمز شدن مو بهتر است از سری A، C،  M  کاتالوگ‌ها استفاده کنید؛ این سری از رنگ‌ها به دلیل داشتن رنگ‌دانه‌های آبی، بنفش و سبز می‌توانند تا حدود زیادی جلوی قرمز شدن رنگ را بگیرند؛ البته به شرطی که سایر نکات جلوگیری از قرمز شدن رنگ مو را رعایت کرده باشید. با رعایت همین نکات می‌توانید برای از بین بردن قرمزی رنگ موی قهوه‌ای نیز اقدام کنید. 

رفع قرمزی مو با جوش شیرین چگونه است؟

یکی از مواد طبیعی که برای پاک کردن رنگ مو استفاده می‌شود، جوش شیرین است؛ البته اینکه از این روش چه اندازه رضایت داشته باشید، اصلا از قبل مشخص نیست. ترکیب جوش شیرین با چند مواد دیگر به طور جداگانه می‌تواند قرمزی مو را بگیرید. 

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولا رنگ‌های روشن و فانتزی بهتر پاک می‌شوند و پاک کردن رنگ‌های تیره با طیف قهوه‌ای یا مشکی کار بسیار سختی است و ممکن است باعث سوختن موها شود. 

با توجه به اینکه جوش شیرین خاصیت سفید کننده و پاک کنندگی دارد، می‌تواند رنگ مو را تا حدود زیادی پاک کند و رنگ موها را روشن تر کند. 

بعد از رنگ کردن مو هر چه زودتر اقدام به شستشوی مو با جوش شیرین کنید، از آنجا که هنوز رنگ مو تثبیت نشده است، احتمال موفقیت آمیز بودن پاک شدن رنگ مو بیشتر است. همچنین چنانچه از رنگ مو نیمه دائم استفاده کنید، جوش شیرین بهتر می‌تواند رنگ روی موها را پاک کند. 

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و شامپو ضد شوره 

شامپو ضد شوره + جوش شیرین+ نرم کننده مو

مقدار مساوی جوش شیرین و شامپو را مخلوط کنید و روی موها را با این ترکیب بپوشانید و ماساژ دهید، 10 دقیقه اجازه دهید روی موها بماند و سپس آبکشی کنید. 

دوباره موها را با شامپو ضد شوره بشویید و 5 دقیقه صبر کنید و سپس موها را آبکشی کنید. 

موهایتان را نرم کننده بزنید و سپس آبکشی کنید. 

از آنجا که احتمالا چربی موی سرتان بعد از 3 بار شستشو کاملا از بین رفته است و به احتمال زیاد بعد از خشک شدن موها، در پوست سرتان احساس خارش می کنید بهتر است بعد از اتمام کار و گرفتن نم موها با یک روغن طبیعی مثل روغن بادام پوست سر را چرب کنید. 

در صورت نیاز می‌توانید 3 – 4 روز متوالی شستشوی مو با ترکیب جوش شیرین و شامپو ضد شوره را چند بار دیگر تکرار کنید. 

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه جزو مواد پاک کننده محسوب می‌شوند و می‌توانند رنگ مو را، به خصوص اگر نیمه دائم باشد، از روی مو پاک کنند. 

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و موها را به این محلول آغشته کنید و بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید. 

سرکه ، 1 فنجان آب و 5 قطره اسانس روغنی دلخواهتان را ترکیب کنید و موها را با این محلول خیس کنید و بعد از 1 دقیقه آبکشی کنید. 

از این روش می‌توانید 3 – 4 روز متوالی استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی خاصیت پاک کنندگی قوی‌تری نسبت به شامپو دارد و می‌توند رنگدانه‌ها را از مو جدا کند.

3 قاشق غذا خوری جوش شیرین ، 4 قاشق غذا خوری شامپوی ضد شوره، 1 قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را مخلوط کنید تا یکدست شود و روی موها را با این ترکیب آغشته کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و سپس نرم کننده بزنید. 

2 – 3 روز متوالی می‌توانید از این روش استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و آبلیمو

ترکیب لیمو و جوش شیرین می‌تواند رنگ را از بافت مو جدا کند و به کمرنگ شدن موها کمک کند.

مقدار مساوی جوش شیرین و آبلیمو را مخلوط کنید و روی قسمت‌های رنگی مو بکشید و بعد از 20 دقیقه با شامپو ضد شوره مو را بشویید و نرم  کننده بزنید. 

3 – 4 روز متوالی این کار را تکرار کنید.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و سولفات منیزیم

منیزیم سولفات یکی از بهترین مواد برای پاک کردن رنگ مو است و تا حدودی رنگ مو را از بین می برد. 

مقدار مساوی جوش شیرین و منیزیم سولفات را مخلوط کنید و در 1 فنجان آب حل کنید و روی موها بکشید و بعد از 20  دقیقه با شامپو ضد شوره بشویید و نرم کننده بزنید. 

3 – 4 روز این کار را تکرار کنید.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و ویتامین ث

افزودن ویتامین ث به ترکیب جوش شیرین و شامپو ضد شوره باعث می‌شود که خاصیت پاک کنندگی قوی‌تری داشته باشند.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین ، 5 – 10 کپسول فشرده ویتامین ث را با 2 قاشق غذاخوری شامپو ضد شوره مخلوط کنید و روی موهای مرطوب بکشید و بعد از 30 – 60 دقیقه موها را بشویید و نرم‌کننده بزنید. 

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین و پراکسید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده است که رنگ مو را از بین می برد؛ با اینکه استفاده از آن باعث خشک شدن موها می‌شود، ولی به اندازه دکلره قوی نیست. 

6 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 3 قاشق غذاخوری پر اکسید هیدروژن 3 درصد و 1 قاشق غذاخوری نرم کننده مخلوط کنید و روی موها بکشید و با کلاه حمام به مدت 60 دقیقه موها را بپوشانید و سپس بشویید و نرم کننده بزنید. 

هفته ای 1 – 2 بار می‌توانید از این روش استفاده کنید.

کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟

کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟

رنگ موی زیتونی

رنگ زیتونی در کاتالوگ برخی از برندهای رنگ مو با حرف M یا O نشان داده می‌شود. اگر این رنگ مو با حرف M مشخص شده باشد، به این معنی است که در این رنگ تعداد رنگدانه‌های سبز بیشتر است و موها را مات می‌کند. به طور معمول از این شماره رنگ‌ها روی پایه‌های دارچینی، نسکافه‌ای و کنفی استفاده می‌شود؛ اما در سری‌های رنگ O تعداد رنگدانه‌های سبز بیشتر از سری M است. به طور کلی این رنگ‌ها گزینه‌ای مناسب برای پوشاندن تارهای قرمز هستند.

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری یا رنگ‌های سری A که به عنوان ترکیب رنگ مو بدون قرمزی شناخته می‌شود، برای افرادی با رنگ پوست سفید مناسب است. این سری رنگ‌ها نیز مانند رنگ‌های سری M در دسته رنگ‌های سرد و مات قرار می‌گیرند. در این سری از رنگ موها تعداد رنگدانه‌های سبز کمتر است و تعداد بیشتری رنگدانه‌های آبی دارد. تفاوت رنگ‌های سری A با سری M در آن است که میزان تیرگی سری A بیشتر است. این رنگ موها بهترین ابزار برای از بین بردن تناژ نارنجی مو هستند، در حالی که رنگ‌های سری M برای از بین بردن تناژ قرمزی موها استفاده می‌شوند. 

رنگ موی دودی

رنگ‌های سری دودی در برخی از برندها با حرف C نشان داده می‌شوند. این سری رنگ‌ها نیز در دسته رنگ‌های سرد و مات قرار دارند و گزینه‌ای مناسب برای افرادی با پوست سفید هستند. در این نوع رنگ‌ها مقداری رنگدانه بنفش وجود دارد. به یاد داشته باشید که برای بدست آوردن رنگ دودی باید حتما موهای خود را دکلره کنید و موها را از به پایه 7 برسانید.

  • واریاسیون رنگ سبز
  • واریاسیون رنگ آبی
  • واریاسیون رنگ بنفش

کلام آخر 

برای از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ به این نکته توجه داشته باشید که حتما سلامت موهای خود را حفظ کنید. گاهی شاید بتوانید با اقدامات یاد شده قرمزی مو را از بین ببرید، اما سلامت موها را تحت تاثیر قرار می‌دهید؛ لذا توصیه می‌کنیم حتما از تجربه و دانش یک آرایشگر کاربلد و البته متعهد به کار کمک بگیرید و هم سلامت موهای خود را حفظ کنید و هم به رنگ دلخواه خود برسید.