چند روز بعد از سوراخ کردن گوش میتوان گوشواره انداخت (راهنمای کامل درباره سوراخ کردن گوش )

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
چند روز بعد از سوراخ کردن گوش میتوان گوشواره انداخت

چکیده : سوراخ کردن گوش از اقدامات زیبایی پرطرفدار است که بدون محدودیت سنی و جنسی انجام می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد نگران زمان استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش هستند، تصمیم گرفتیم در این مطلب اطلاعات کامل و دقیقی درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید در زمان مناسب برای سوراخ کردن گوش و استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش اقدام نمایید.

سوراخ کردن گوش و استفاده از گوشواره از سال‌ها قبل بین رده‌های سنی مختلف طرفدار دارد؛ در هر حال حاضر هم بسیاری از خانم‌ها و برخی از آقایان با سوراخ کردن لاله گوش و استفاده از زیورآلات استایل خود را تکمیل می‌کنند. اما سوال اغلب افراد این است که بهترین زمان استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش چه زمانی است؟

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب راهنمای کاملی درباره استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش و مراقبت‌هایی که باید انجام دهید را در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چند روز بعد از سوراخ کردن گوش می‌توان گوشواره انداخت؟

سوراخ کردن گوش جزو روش‌های زیبایی است که عارضه خطرناکی ایجاد نمی‌کند. برای سوراخ کردن گوش از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در گذشته استفاده از سوزن و الکل برای سوراخ کردن گوش رایج بود؛ اما با توجه به اینکه در این روش احتمال انتقال عفونت زیاد است و ممکن است مشکلات متعددی برای سلامتی فرد ایجاد شود، استفاده از تفنگ‌های سوراخ کردن گوش جایگزین آن شده است.

سوراخ کردن گوش با سوزن

برای انجام این روش ابتدا محل مورد نظر با الکل تمیز می‌شود، سپس با یک سوزن استریل سوراخی روی لاله گوش ایجاد می‌شود. لازم است یک تکه نخ نسبتا کلفت به سوزن متصل شده باشد که داخل سوراخ گوش بماند و از بسته شدن آن جلوگیری کند. برای استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش با سوزن بین 3 تا 5 هفته زمان لازم است. طی این مدت نخ داخل سوراخ گوش باقی می‌ماند و از بسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

سوراخ کردن گوش با تفنگ مخصوص

برای استفاده از تفنگ برای سوراخ کردن گوش لازم است ابتدا محل مورد نظر استریل شود، سپس با فشردن اهرم تفنگ سوراخ ایجاد می‌شود. حین سوراخ کردن گوش با تفنگ مخصوص، گوشواره طبی که داخل آن است روی گوش باقی می‌ماند تا از بسته شدن آن جلوگیری کند.

بهترین زمان استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش با تفنگ مخصوص حداقل 20 روز بعد است. طی این مدت زخمی که روی گوش ایجاد شده بهبود پیدا می‌کند و با گوشواره زخم نمی‌شود و چرک نمی‌کند. البته طی این مدت باید مراقبت‌های ضروری از محل سوراخ گوش انجام شود تا عفونی و ملتهب نشود.

از کدام شیوه سوراخ کردن گوش استفاده کنیم تا زودتر از گوشواره استفاده کنیم؟

برای اینکه بدانیم بهترین زمان استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن چه زمانی است، لازم است بدانیم کدام روش سوراخ کردن گوش بهتر است.

فرقی نمی‌کند از کدام روش سوراخ کردن لاله گوش استفاده کنیم؛ در هر حال باید حداقل سه هفته از سوراخ کردن گوش گذشته باشد تا بتوانید از گوشواره استفاده کنید.

آیا استفاده از گوشواره با وجود عفونت کار درستی است؟

در صورتی که از وسایل و تجهیزات استریل برای سوراخ کردن گوش استفاده شود و فردی که این کار را انجام می‌دهد دست‌های خود را استریل کرده باشد، احتمال ایجاد عفونت کم است. البته مراقبت‌ بعد از سوراخ کردن گوش هم در جلوگیری از ایجاد عفونت تاثیرگذار است.

نکته مهمی که باید از آن اطلاع داشته باشیم این است که در صورت ایجاد عفونت، استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش باید به تاخیر بیفتد. زیرا استفاده از گوشواره تا زمانی که لاله گوش یا غضروف عفونی و ملتهب است، موجب تشدید آن شده و شرایط درمان را سخت‌تر می‌کند.

آیا جنس گوشواره تاثیری در زمان استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش تاثیر دارد؟

یکی از سوالات متداول درباره استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش، درباره اهمیت جنس گوشواره است.

بهتر است بدانید گوشواره‌های بدلی میزان التهاب گوش را بیشتر می‌کنند. به همین دلیل بهتر است تا زمانی که سوراخ گوش به طور کامل بهبود پیدا نکرده است از جنس بدل استفاده نکنید.

به‌طور معمول گوشواره‌های از جنس طلا یا نقره حساسیت یا عفونت ایجاد نمی‌کنند، پس توصیه می‌کنیم بعد از ترمیم زخم از گوشواره طلا یا نقره استفاده کنید.

مدت زمان بهبودی بعد از سوراخ کردن گوش چقدر است؟

برای استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش لازم است محل سوراخ بهبود پیدا کرده باشد. زمان بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به قدرت بدنی فرد بستگی دارد. همچنین محل سوراخ هم در زمان بهبودی تاثیر دارد. بهتر است بدانید اگر سوراخ روی لاله گوش باشد حدود 3 تا 6 هفته زمان لازم است تا محل بهبود پیدا کند. اما اگر غضروف گوش را سوراخ کرده باشید باید مدت زمانی طولانی‌تر در حدود 2 تا 6 ماه صبر کنید تا زخم بهبود یابد.

مراقبت‌های بعد از سوراخ‌کردن گوش

رعایت نظافت و استفاده از وسایل استریل برای سوراخ کردن گوش اهمیت زیادی دارد و از ایجاد عفونت در محل سوراخ جلوگیری می‌کند. با این‌حال، بعد از سوراخ کردن گوش لازم است مراقبت‌هایی انجام دهید تا بتوانید از عفونی شدن پیشگیری کنید.

استفاده از سرم شستشو

استفاده از سرم شستشو

سرم شستشو پاک کننده مناسبی برای تمیز کردن لاله گوش است. برای استفاده از سرم شستشو باید مقداری از آن را روی یک تکه پنبه تمیز بزنید و بدون اینکه فشاری به گوش بیاورید سوراخ گوش را تمیز کنید تا جلوی رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌ها و عوامل بیماری‌زا را بگیرد. قطعا این زخم برای ترمیم به زمان نیاز دارد و به مرور بهبود پیدا می‌کند.

شستشو با آب جوشیده و نمک دریا

در صورتی که سرم شستشو در دسترس ندارید، می‌توانید از آب جوشیده و نمک دریا استفاده کنید. این محلول ضدعفونی‌کننده‌ی موثری است که روند ترمیم زخم را سریع‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تا زمان بهبود زخم، روزانه دو مرتبه سوراخ گوش را با دستمال یا پنبه آغشته به آب جوشیده و نمک دریا تمیز کنید.

استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک

استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک روی محل زخم یک اقدام ضروری نیست؛ اما در صورتی‌که محل سوراخ ملتهب و عفونی شود و پزشک صلاح بداند، پماد آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. پماد را باید مطابق دستور پزشک یک یا دو مرتبه روی محل زخم بمالید. تتراسایکلین و جنتامایسین جزو بهترین پمادهای آنتی‌بیوتیک هستند که برای درمان عفونت بعد از سوراخ کردن گوش توصیه می‌شوند.

بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش چه وقتی است؟

در بخش‌های قبلی درباره زمان استفاده از گوشواره بعد از سوراخ کردن گوش صحبت کردیم؛ حالا نوبت به این می‌رسد که بدانیم چه سن و سالی برای سوراخ کردن گوش مناسب‌تر است یا در چه سنی روند التیام زخم سریع‌تر است.

بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش

واقعیت این است که هیچ محدودیت سنی برای سوراخ کردن گوش وجود ندارد و شما می‌توانید در هر سن و سالی برای سوراخ کردن گوش اقدام نمایید. اما لازم است بدانید سوراخ کردن گوش نوزادان ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

لاله گوش نوزادانی که تازه متولد شده‌اند بسیار کوچک و ظریف است و سیستم ایمنی ضعیفی دارند. بنابراین احتمال اینکه با سوراخ کردن گوش و ایجاد زخم، درگیر عفونت‌های شدید شوند زیاد است.

بهترین اقدام این است که سوراخ کردن گوش نوزادان حداقل تا 6 ماهگی به تعویق بیفتد تا با تزریق واکسن‌ها بدن بتواند مقاومت لازم برای مقابله با عفونت را کسب کند.

بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش بعد از 6 ماهگی و تا قبل از 2 سالگی است. زیرا بعد از 2 سالگی هم ممکن است کودک دچار هراس شود و برای سوراخ کردن گوش مقاومت کند.

برچسب ها : طلا,دستبند طلا,گردنبند طلا,گوش